Wel grappig dat we het zo diepgeworteld "oneens" zijn.
In mijn beleving zijn de "echte" raceklassen weldegelijk heel open.
F3D en F5D laten heel veel ontwikkeling toe in motoren, kisten, props, regelaars.
Och diep geworteld... Jammer dat je er niet bij was bij de KNVVL jaarvergadering. Je kunt je mening goed onderbouwen, dus wie weet had je iets voor elkaar kunnen krijgen.
F3D en F5D zijn natuurlijk de high performance klasses en dat daar meer mag op technologisch gebied lijkt me eigenlijk wel een beetje logisch. Wat betreft de instap klasses zoals Q500 en EF1 is dat natuurlijk wel anders en om goede redenen: om het betaalbaar te houden en een ieder kans te geven. Over het algemeen zie je toch dat F3D'ers wat meer centjes hebben te besteden dat Q500/EF1 vliegers. Dat is ook wel logisch natuurlijk, en niets mis mee. Maar ik denk toch dat we er voor moeten waken dat de instap klasses betaalbaar blijven en het vliegen en niet de technologische ontwikkeling voorop moet staan.
Een de echte top van je klasse bereik je alleen maar als je vlieg techniek goed is, als je dan vetrouwd op je technologie kun je wel eens scoren, maar niet duurzaam scoren...
Groeten,
Peet
P.S. Dit seizoen vlieg ik nog gewoon Q500