Electro pylon

Hoi lui,

wie zou er zin in hebben om volgend jaar eens te proberen om het electro pylon van de grond te krijgen in nederland.
Het hoeft niet gelijk strak volgens de regels als we eerst maar eens een stel hebben om leuk rond te scheuren.
Ik ben zelf bereid om enkele vol gfk kisten ter beschikking te stellen materiaal kosten.
groeten ruud

Kzou graag willen pylonracen maar eerst ff trainen.
Volgend jaar dus niet maar daarna wel!!!
Trouwens, een miniviper van Graupner is niet zo duur, helaas ook niet zo snel.

Groeten Laurens

laurens zei:
Trouwens, een miniviper van Graupner is niet zo duur, helaas ook niet zo snel.

Misschien is het inderdaad interressanter om eerst SPEED 400 Pylon te vliegen? Is kosten technisch een stuk aantrekkelijker...

het belachelijke helmpje is datgene wat mij nog het meest tegenstaat aan pylonrace.

@ Laurens

Laurens ik zou op jouw site ook nog de Blizzard van Jet en Speed Models zetten, een oer-Hollands product mag toch niet ontbreken.

Als voor de aandrijving een Mega 16/15/3 met 4,7x4,7 prop goed is (op 7 cellen) doe ik mee :) Blizzard 400 er om heen en scheuren maar.

[Edit] Zie ik op dit website dat je alleen speed 400 (Mabuchi 380) mag gebruiken. Balen, ik doe niet meer aan MET borstels. Helaas....

Hoi Ruud,

Ik kreeg een warm gevoel van binnen toen ik de titel van deze thread voorbij zag komen. :)

Daar ben ik uiteraard helemaal voor! :D
Doodzonde dat speed 400 dit jaar eigenlijk niet is gehouden op de pylonwedstrijden. Misschien dat er wat meer racehormonen door de aderen van mensen gaan stromen als het wat minder officieel is?

Persoonlijk zou ik graag een standaard speed 400 klasse zien maar ook een snellere klasse uiteraard. Je kan dan natuurlijk gelijk aan F5D denken maar de stap van speed 400 naar F5D (van 120 naar 300 Km/u) is naar mijn mening nogal groot. Bovendien is F5D een beetje duur met de huidige accu slachterijen.
Ergens in Amerika wordt met F5D kisten (avionik's) met subtielere aandrijving gevlogen. Deze klasse schijnt in populariteit te winnen omdat deze kisten groter en dus makkelijker te zien zijn. Bovendien is de vleugelbelasting laag en landen en starten ze zelfs makkelijker dan speed 400 racers. Misschien dat dit een idee is. Uiteraard is dit duurder dan speed 400 maar snelheid kost helaas geld...

Gerard, dat "belachelijke" helmpje is voor je eigen bestwil. Ben je zo ijdel? ;)

Groeten,

Paul Ravensbergen

Okee, is iets duurder met brushless maar is 140 euro echt zo veel geld? Daar heb je een mooie mega motor voor ter vervanging van een speed 400 met veeel meer power en een 30A regelaar. Geloof me, als je die snelheid eenmaal in je handen hebt gehad wil je niet meer anders. Ik vlieg zelf met een Robbe hunter en een Multiplex picojet met die mega 16/15/3 en dat is zo veel leuker dan een standaard speed 400. Is met pylon racen netzo. Het hoeft ook niet meteen gigantish snel en duur maar 200 km/h is toch ook leuk :)

Niek zei:
Over wat voor gfk kisten hebben het hier?

Geen sp400?

Ik denk deze. De linker is een speed 400 racer. De rechter een Gilette. Dit ontwerp is in 99 (geloof ik) gebruikt op het WK F5D:
40.jpg

Paul

Het idee van een electro klasse is leuk.
Maar dan moet er wel worden gevlogen op het zelfde parcours als de club 20.(zodat de pylons niet verzet hoeven worden tijdens de wedstrijd)

Groeten Martijn

Er zijn wel meer mensen die een speed 400 racertje hebben liggen dan een gfk F5d kisje.
Dit makkelijker om te beginnen met pylon.
Of gewoon CLUB20 OF Q500 gaan vliegen 8) !

Groeten Martijn

Ik ben eerder voorstander van het gewone Speed 400 pylon. Misschien kan dit wel gecombineerd worden met een snellere klasse? Dan zien we vanzelf waar het schip strand / de meeste animo voor is.

Hoi alllemaal,

Het vlijt me dat er toch wat leeft binnen de nederlandse modelvliegers,
We hebben in het verleden ook F5D gevlogen en niet onverdienstelijk.
Vandaar het idee om het eens nieuw leven in te blazen.

Mijn eigen voorkeur gaat natuurlijk uit naar F5D maar sp 400 is ook zeer welkom.
Met de snelheid zal het inderdaad makkelijker zijn maar de kistjes zijn aanzienlijk kleiner.
De gilette(zie foto paulraaf,hiervoor nog dank)vliegt zeer goed met een fun 480/33 of een mega 16/15/3.
de aangeboden gfk kisten zijn de gilette en de tokoloschi.

Ik denk dat we eerst meer eens wat moeten rond scheuren met z,n allen
in een sp 400 klasse en iets sneller b.v brushless klasse en niet gelijk met hackerb40 en eenmalige pakketten.
In een later staduim zouden we eens moeten brainstormen over een iets meer regelmenteerde klasse(n)

Ook zou ik het graag los zien van de club 20 wedstrijden, dan zijn er meer velden te vinden om het te vliegen en we staan niet de hele dag te vlaggen voor anderen en zijn we ook weer op tijd thuis.

Groeten ruud

Back