Electro pylon

heren

beperking voor F5d is zeker een hele goede optie maar hou er dan wel rekening mee dat er nog al wat motoren uit de "oude"generatie in omloop zijn(eigen belang hoor ik heb nog 2 x een Lenher op de plank liggen)en die moeten zeker mee kunnen doen.

Het zelfde geldt dan natuurlijk ook voor een "speed 400"klassen.
Wat dan de eisen moeten zijn weet ik zo net nog niet maar het tunen van een speed 400 moet mogelijk zijn,zie dat trouwens maar eens bij iedereen te controleren.Alsje wil vals spelen lukt dat toch wel hoor.

Stroom beperking is een hele goede optie maar dan ook spannings beperking.
Stroom beperking door uitrijking van zekeringen en spannings controle door het tellen van cellen,spanning van cellen is tenslotte bekent.

Jacob

Allemaal leuk en aardig maar Paul, Martijn en ik hebben
al eens geprobeerd speed400 pylon van de grond te krijgen.

Jammer dat wij ongeveer de enige drie waren die dat jaar aan de
start zijn verschenen... Het is een leuk idee alleen er zijn
volgens mij te weinig F5D/Speed400 freaks in NL... :cry:

Take care, gelukkig nieuwjaar alvast!

Wouter

hoi luitjes,

Ook ik sluit me bij jacob aan want ik zou ook nog graag met m,n lehner vliegen.
En met de deelnemers zou het wel moeten lukken.
Van de goudse zijn we al met z,n drieen en er zijn een groot aantal gilette,s in omloop.
Dus mischien dat er van deze groep ook nog wat meevliegt.
groeten ruud

Ik denk dat we nog lang door kunnen discussieren over de regeltjes. Het liefst wil iedereen met z'n eigen spullen doorvliegen (ik ook :)), op zich best te begrijpen.

Daarom denk ik dat we het gewoon maar een keer de knoop moeten doorhakken en een keer om een stel palen heen gaan vliegen. Gewoon voor de fun zonder regels. Zo kunnen we ideeen opdoen bij elkaar en kunnen we gezamenlijk in levende lijve een leuk stel "regels" verzinnen om het een beetje gelijk (en niet al te duur?) te houden.

Op de Leidsche zijn er alvast 2 gilettes (1 kontronik fun 480-33 en 1 oude lehner 1720/10) te vinden. Uiteraard 1 van mij en die ander is denk ook wel te porren voor een dagje racen. Bovendien hebben we allebei een standaard (7 cellen) speed 400 racer, en misschien dat de heer Martijn van Doesburg ook wel mee wil doen met z'n speed 400 racertje ;)

Paul

Wanneer julie dicht bij de grens van belgie komen vliegen dan kom ik ook wel eens rond palen vliegen ,er zijn bij ons op de club mischien nog wel ander mensen voor warm te krijgen,dus dan kom ik niet alleen.

greetzz :wink:

Ik wil ook best wel met een speed 400 racertje komen vliegen als er ook anderen komen.
Dus zorgen dat er meer dan 3 deelnemers komen!!!
Ik ga in ieder geval geen dure glasbakken kopen voor de f5d dan hou ik het liever bij de f3d 8) (dan heb je teminste een beetje geluid voor je geld)
Wie heeft er een veld tot zijn beschikking waar we een soort proef wedstrijd kunnen houden???

Mazzels Martijn

Ik wil het altijd wel eens navragen bij ons op de club maar dat is dan wel in belgie :?

Paulraaf zei:
By the way,

Wie denk er allemaal over om volgend jaar eens wat elektro pylon te gaan proberen voor de fun?

Paul

denk dat ik er volgend jaar, na het indoor seizoen, een spd400 racertje ga bouwen. :)

wedstrijd vliegen zit er i.v.m. vervoer niet in denk ik..

Joost,

2 bouwen en eentje aan iemand geven met een auto ;)

Over een veld gesproken. Ik kan bij ons op de Leidsche ook eens een balletje opgooien omtrent een wedstrijd op vliegveld Valkenburg. Daar hebben we genoeg ruimte.
2 nadelen: Dagpassen moeten minstens 1 week van tevoren geregeld worden (onzekerheid met het weer) en het gras is een beetje hoog dus het kan wat props kosten. Met speed 400 valt dit op zich mee. Met m'n gilette breek ik praktisch elke landing een prop. Er kan natuurlijk wel op de asfalt startbaan (korrel 3 ;)) geland worden.

Paul

Noem es wat, je denkt toch niet dat ik hem meteen ga vliegen he?
Mn colibri en delta zijn af, en aan de chipmunk valt niet veel te bouwen nu.
Ik wil toch wat te bouwen hebben.

Groeten Laurens

ehhh is dit een vader en zoon conflict? hoe dan ook een beetje Offtopic :wink:

Hallo,
Ik heb me een Simprop Wild Cat gekocht 2dehands,heb er een speed 600 me 7Cellen in gestopt.
Maar de snelheid is niet wat ik verwachte.
Ik ga nu dit weekend eens proberen met 8 cellen.
Ik ben nogal nieuw in dit soort toestellen.

Heeft er iemand tips om hem sneller te laten gaan?
Hoe moet ik hier een foto op krijgen?
Kan er me dat iemand uitleggen?

Groeten
Tom.[/url]

Back