Electro stunt vliegtuigje (86cm spanwijdte) Vliegt super!!!!

1mm is prima. Het lijkt dikker omdat over de ribben nog een strookje komt van 1x5mm, dit is wat je ziet.

hallo allemaal

ik heb voor mijn p.o dit vliegtuig gemaakt...
Het is voor mij te duur om er een motortje, servo's enz in te maken(voor 18 maart)

Kan ik zonder hem echt te laten vliegen in theorie bewijzen dat hij kan vliegen..?

Met de wet van bernoulli ofzo?? iets doen met de vleugel opp. en gewicht..

alvast bedankt

Ooh ja mijn p.o is voor mijn profielwerktstuk...

ik zit nu in 5 havo

vergeten te vertellen :) ;)

@bunny:

Nou, dat zal moeilijk worden met dit model. Je kunt wel een klein windtunneltje bouwen maar dat vliegt ook niet echt geweldig he :wink:

Vrije vlucht zal bij dit model ook niet echt werken... of je moet hem van het dak van je school gooien... dan vliegt ie wel maar maar voor 1 keer :wink:

Gewoon wat op tekening staat aangegeven, niks aan veranderen verder, zo vliegt ie t beste.

Grt.

erg goed :) valt nauwelijks weg en vliegt erg rustig. Meskant wil voor geen meter maar het vliegt zo lekker....

komt een typhoon 15-10 op met 3s1p1500
verder is hij lekker licht gebouwd dus heb alle vertrouwen
zal wel een foto posten als hij klaar is
groetne

Hey,

Ik had een vraagje: wat is de lengte nou eigenlijk? Heb alles doorgeploegt maar kon het niet vinden

Alvast bedankt

Grtz Mitch

Is dit vliegertje met deze setup goed te vliegen?

* fietsbel 1450kv
* 17A-regelaar (mss moet deze wel verandert worden?)
* GP 7x1100mah NiMH
* prop GWS 8x6

Grtz

misschien wel. Zal goed vliegen maar op 3s lipo met een 8x4 zal het nog beter zijn. Als je die GP cellen nog moet kopen dan raad ik het erg af, lipo's zijn lichter en meer capacteit en kosten evenveel tegenwoordig.

De regelaar trekt dat wel. Er zijn er ook die een 8x6 gebruiken met 3s lipo.

Als je zorgt dat hij goed licht blijft dan zal hij wel vliegen, maar het vermogen zal denk ik niet overhouden. Ik heb een 80cm span vliegtuigje van 330 gram met die fietsbel met 3s lipo n daar gaat 3d goed mee. Maar dit vliegtuig zal wel zwaarder worden, ook door de GP accu en veel minder voltage.

De fietsbel is tegenwoordig lang niet de enige goedkope brushless motor meer. kijk maar eens op www.perba.com of naar de borstelloze motrtjes van GWS.

Wij hebben dit vliegtuigje ook gevlogen, en kwamen op ongeveer 410gram (ex. cockpit) met een 6/3D en 11.1V 1000mah lipo. Voor 3D is het werkelijk helemaal niks, zowel qua gewicht als het toestel zelf. Ook meskant is een klein rampje :lol: Voor gewoon rondvliegen is het wel een fun ding.

Grt.

Het is idd meer om een beetje fun mee rond te vliegen, en ook mss een looping of roll. 3D hoeft zeker niet...
bedankt voor de reacties!
Grtz

Back