Electro UHU

En wie weet eigenlijk waar het cg punt ligt? ik denk midden vleugel, misschien iets naar voren?

groet,

Jeroen

En wie weet eigenlijk waar het cg punt ligt? ik denk midden vleugel, misschien iets naar voren?

Het zwp ligt op 80 mm vanaf de voorlijst, gemeten vanaf het breedste gedeelte van de vleugel (tpv de romp dus) Kan ev. naar achter verplaatst worden tot 85 mm.

Succes, JH

Kijk, dank u wel!

Ga ik mee aan de gang vanmiddag, ben bang dat er dan een stukje lood in moet.
Na de ombouw is hij een stukje lichter geworden :)

Heb er een 2200 in liggen, deze ligt nét een halve cm vóór de motor, het zwaarte punt ligt dan op het midden van de vleugel, mij lijkt dat niet verkeerd, maar 8 cm uit de neus ga ik niet redden zonder een loodje ben ik bang.

Tevens moet er denk ik een andere prop op, hij heeft wel trekkracht, maar dat is minimaal, m'n shocky trek ik zo achterover, dat hoeft natuurlijk niet bij een zwever, maar krijg niet écht het gevoel dat er veel power in zit.
De motor zou het wel aan moeten kunnen, nog ff neuzen naar een goede set-up dus.

Vandaag de eerste vluchten gemaakt! Kist vliegt prima, nog even wat fijnafstelling van het zwaartepunt, en even wennen dat er geen rolroeren op zitten, verder niets te klagen. Met de huidige set up (speed 600, 7cellen 3600) voldoende klim vermogen, en zeker niet te klagen over de vliegtijd. Eerste vlucht was 17 minuten, en toen vond ik het tijd om te gaan lunchen. Pakket weer opgeladen, en ditkeer leeg gelvogen. Daar stond toch mooi 25 minuten op de timer. Ik had nog een tweede pakket bij me, maar die heb ik niet gebruikt, veel te kout om zo lang buiten te staan :). Ik ben dik tevreden, en deze set up blijft er nog wel even in zitten. Nog langer naar boven kijken is ook niet echt nodig ;).

DSC_8120.JPG

DSC_8121.JPG

DSC_8139.JPG

DSC_8152.JPG

DSC_8189.JPG

Groeten Halmar

Ik heb er nog eentje liggen.
Deze moet wel gerestaureerd worden, dat wil zeggen: het cockpitkapje is enigszins aangedaan, misschien moeten de vleugels afgestoft cq opnieuw bekleed worden.

Hij is gekregen dus gaat ie ook voor niks weg. Liefst aan een jonge, beginnende, enthousiaste modelvlieger die weinig geld te besteden heeft. Eventueel zit er ook een borstelmotor bij en een leuke regelaar.

Zal nog even kijken boven op de kast wat er nog meer aan gedaan moet worden.

Groeten, JH

Nou Robert 14, pak je OV-jaarkaart en op naar Haarlem. Je behoord tot de doelgroep, dan zien we je (als je snel bent) ook op het VVG van 14 feb, of Coenair en misschien zijn er wel anderen!!

Laatst bewerkt:
Hey Halmar, vlieg je hier bij Bronsbergen oid? Kunnen we een keer meeten, heb ook nog zo'n oude twee-asser met speed 600 liggen.
Ik vlieg meestal in de uiterwaarden, bij de oude Ijssel brug.
Een keer meeten lijk mij een strak plan! Je roept maar een dag dat je kan, ik heb zeer vaak tijd, en ben flexibel (werkloos:rolleyes:).

Groeten Halmar

Nou Robin 14, pak je OV-jaarkaart en op naar Haarlem. Je behoord tot de doelgroep, dan zien we je (als je snel bent) ook op het VVG van 14 feb, of Coenair en misschien zijn er wel anderen!!
bedoel je mij hiermee? :mrgreen:
naja niets voor mij, nog bezig met de ask14 en op het moment ook even geen geld voor andere projecten.

heb ook geen OV kaart dus voor mij gaat het in ieder geval over ;)

Sorry Robin het is natuurlijk Robert, het zal de ouderdom wel zijn.
jammer voor je ik dacht dat je als student wel een OV-kaart zou hebben.

succes met de ASK-14

De kist heeft 1 maal 3 meter gevlogen voordat ie de grond in ging, daarna zijn er nieuwe vleugels gemaakt met aileron aansturing.

Een UHU met rolroeren heete bij graupner de Chip Die had de zelfde romp als de UHU maar dan met rolroeren
Vloog ook heel leuk voor die tijd , ik had er een sp600 7,2v race in zitten met 7 zwarte sanyos

Laatst bewerkt door een moderator:
Een UHU met rolroeren heete bij graupner de Chip Die had de zelfde romp als de UHU maar dan met rolroeren
Vloog ook heel leuk voor die tijd , ik had er een sp600 7,2v race in zitten met 7 zwarte sanyos

Dat wist ik nog niet :) ik kan dus of met een Chip vliegen of met een UHU :)
De set-up die jij beschrijft zat indd. ook in die van mij.
Inmiddels is het brushles geworden moet alleen nog op zoek naar een klap prop 10x5 en 3mm shaft, zijn erg moeilijk te vinden.
Ga ook ff kijken of ik de 13e juni er bij kan zijn

De 13e is zowat in de achtertuin, heb me dus aangemeld. Ben benieuwd of ik tijd heb, kan maken.

Groeten Halmar

Precies :-)
Halmar ik ben zo vrij geweest je UHU op te nemen in het fotoboek (zie link in mijn handtekening - de eerste die je te zien krijgt is die van jou)

Back