M
Mafkees
Guest
Hallo,
Ik ben van plan om een radiografisch bestuurbaar vliegtuig te gaan maken…
De laatste weken heb ik veel informatie opgezocht over de constructie en elektronica.
Nu heb ik totaal geen praktijk ervaring met alle elektronische componenten die in zo’n vliegtuig gaan. (wist niet eens wat een servo was
)
Daarom wil ik graag weten of de volgende elektronica geschikt is.
Ik heb nu een afstandsbediening bij Conrad gekocht (Modelcraft MC60) met als ontvanger:
8-kanaals ontvanger PCM 40 MHz
Stekkersysteem: Uni (JR/Graupner/Futaba) (Alle drie mogelijk?)
Voedingsspanning: 4,8 – 6 V
Ik ben van plan om de volgende onderdelen bij HobbyKing te bestellen:
Motor: TURNIGY28-26 16A 1900kv
ESC: TURNIGY Basic 18A
Lipo: TURNIGY 1300mAh 3S 30C
Prop: APC style 8X4-E
Charger: IMAX B6 Charger/Discharger 1-6 Cells (GENUINE)
+ servo's
Ik heb wat vragen over de ESC. Deze is kennelijk programmeerbaar. Moet ik deze dan eerst programmeren voor gebruik?
Daarnaast geeft de Lipo een spanning van 11,1 V (3-cellen). Wordt deze door de regelaar omgezet naar 6 volt voor de ontvanger?
Verder kan ik niet vinden wat voor stekker aansluiting de ESC heeft. Ik heb begrepen dat er drie standaardsystemen zijn (JR, Futaba en Graupner) welke gebruikt deze regelaar dan?
Zijn er verder nog enkele componenten die ik over het hoofd zie (zoals bepaalde kabeltjes)?
Groeten,
Martijn
Ik ben van plan om een radiografisch bestuurbaar vliegtuig te gaan maken…
De laatste weken heb ik veel informatie opgezocht over de constructie en elektronica.
Nu heb ik totaal geen praktijk ervaring met alle elektronische componenten die in zo’n vliegtuig gaan. (wist niet eens wat een servo was

Daarom wil ik graag weten of de volgende elektronica geschikt is.
Ik heb nu een afstandsbediening bij Conrad gekocht (Modelcraft MC60) met als ontvanger:
8-kanaals ontvanger PCM 40 MHz
Stekkersysteem: Uni (JR/Graupner/Futaba) (Alle drie mogelijk?)
Voedingsspanning: 4,8 – 6 V
Ik ben van plan om de volgende onderdelen bij HobbyKing te bestellen:
Motor: TURNIGY28-26 16A 1900kv
ESC: TURNIGY Basic 18A
Lipo: TURNIGY 1300mAh 3S 30C
Prop: APC style 8X4-E
Charger: IMAX B6 Charger/Discharger 1-6 Cells (GENUINE)
+ servo's
Ik heb wat vragen over de ESC. Deze is kennelijk programmeerbaar. Moet ik deze dan eerst programmeren voor gebruik?
Daarnaast geeft de Lipo een spanning van 11,1 V (3-cellen). Wordt deze door de regelaar omgezet naar 6 volt voor de ontvanger?
Verder kan ik niet vinden wat voor stekker aansluiting de ESC heeft. Ik heb begrepen dat er drie standaardsystemen zijn (JR, Futaba en Graupner) welke gebruikt deze regelaar dan?
Zijn er verder nog enkele componenten die ik over het hoofd zie (zoals bepaalde kabeltjes)?
Groeten,
Martijn