En nog een Dornier WAL

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Santman, 6 sep 2016.

  1. tjarko

    tjarko

    Lid geworden:
    2 nov 2008
    Berichten:
    1.013
    Leuk dat je weer met de Wal bent begonnen, en heeeele mooie profielfoto..
     
  2. Santman

    Santman verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 jul 2015
    Berichten:
    218
    Locatie:
    EIndhoven
    Die foto heb ik afgelopen zomer gemaakt in Ede tijdens de Wings of Freedom airshow. Daar vlogen mooie kisten! Ook wat leuke ‘reenactment’ er omheen.
     
  3. Santman

    Santman verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 jul 2015
    Berichten:
    218
    Locatie:
    EIndhoven
    Lijkt me een mooie livery voor de kist waar jij mee bezig bent :)
     
  4. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.106
    Locatie:
    Sleen
    Inderdaad de scharnieren iets meer verzinken en de neuslijst van de aileron iets meer afschuinen.

    Mvg,

    Bart
     
  5. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Den Haag
    ... met verzinken komen je ailerons meer naar voren en zijn de achterlijsten van je ailerons niet meer gelijk met de achterlijst van je vleugel.
    Het is dus handiger om naast/tussen de scharnieren balsa strips op de neuslijst van je ailerons te lijmen en die in driehoek-doorsnede te schuren. Dat is ook makkelijker dan verzinken.
    Voor het in driehoek-doorsnede schuren van de opgeplakte strips, eerst even met pen een lijn trekken gelijk met de scharnierspleten ... dat wordt de punt van je driehoek-doorsnede.
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2020
  6. Santman

    Santman verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 jul 2015
    Berichten:
    218
    Locatie:
    EIndhoven
    Dat is ook een handige tip Henry. Nog niet over nagedacht, maar ik denk dat dat zo ga doen. En dat is slechts deels vanwege het feit dat de ailerons niet meer dezelfde ‘diepte’ hebben als de vleugel. De eerste bouwfout die ik heb gemaakt was dat ik along the way heb besloten om de ailerons apart van de vleugel te bouwen .
    Met de extra strip op de LE tussen de scharnieren kan ik er ook een stukje kromming uithalen .
     

Deel Deze Pagina