en toen kwam de post..

nov0703dc6.jpg

na het daverende succes van mijn profile yak 54 van extreme flight heb ik nu de extra aangeschaft.

ik hoop dat deze net zo goed zal vliegen dan de yak

hier wat foto's
nov0704yx4.jpg

en van wat er in de doos zit
nov0702zb3.jpg

ook gelijk maar even begonnen met bouwen.de piloot zit er nu in,maar gaar er weer gelijk uit..ik vind het niet mooi dus ga ik het anders oplossen

nov0701jh0.jpg

mooi project, komt bij me abbo's alleen is het miss handig om de titel iets te veranderen.

ik dacht laat ik het eens spannend houden met de titel,zo maakt het iedereen nieuwschierig en het geplaatste topic geeft al wel aan dat het in een vlieg bouwverslag staat

ja ok, dacht alleen als mensen zoeken op dit model, kunnen ze deze niet zo makkelijk vinden maargoed, is idd waar

ja ok, dacht alleen als mensen zoeken op dit model, kunnen ze deze niet zo makkelijk vinden maargoed, is idd waar

als je bij zoeken extra intikt krijg je dit ook te zien als het goed is,maar er zijn al meerdere draadjes over dit vliegtuig dus is er altijd wel wat over te vinden

roerscharnieren verlijmen

eerst even met een mes de gleuven wat insnijden zodat de scharnieren er beter in kunnen

nov0703lp1.jpg

daarna verlijmen met roze zap

nov0702rz4.jpg

mwt als resultaat..

nov0701yo8.jpg

ik dacht laat ik het eens spannend houden met de titel,zo maakt het iedereen nieuwschierig en het geplaatste topic geeft al wel aan dat het in een vlieg bouwverslag staat

Eerder vervelend dan spannend die titel......

Leuk kistje, dat wel:)

Nice, deze kan zeker niet misgaan, hij vliegt super!
Welke servo's ga je gebruiken?

futaba 3003 op rolroeren
futaba 3001 op hoogteroeren
en een futaba 3305 op richtingsroer
en voor het gas ook een futaba 3003

beide vleugels zijn nu voorzien van rolroeren en zitten muurvast.
ik heb ze allebei gestest door er als een gek aan te trekken en er zit geen beweging in.dus vertrouw ik op de zap

ik ga nu stoppen en na het weekend weer verder...

Ja ik lijm ook altijd die scharnieren met zap, komt niet los.
Je zal wel de servo gaten in de vleugel en de romp moeten aanpassen denk ik voor 3003 servo's. Die zijn denk ik voorzien voor kleinere servo's

Ik heb slechte ervaringen met het lijmen van scharnieren (kavan) met roze ZAP. Bij mij zat het scharniergedeelte (het pennetje) ook gelijk vast, lijm kruipt overal tussen, ook waar het niet zijn moet.

Jan.

Ik heb slechte ervaringen met het lijmen van scharnieren (kavan) met roze ZAP. Bij mij zat het scharniergedeelte (het pennetje) ook gelijk vast, lijm kruipt overal tussen, ook waar het niet zijn moet.

Jan.

We hebben het hier niet over die kavan scharnieren...daarmee is het inderdaad niet zo aangewezen.

Servo's wordt aanpassen inderdaad, Hitech 225 past perfect. Je rudderservo zal wel meteen passen.

Ik heb slechte ervaringen met het lijmen van scharnieren (kavan) met roze ZAP.

Scharnieren van het merk Kavan moet je beslist niet lijmen met roze ZAP maar met epoxy, het liefst van al 30 minuten epoxy (zo heb je ook wat tijd om een goede positionering van het scharnier te bewerkstelligen). Om te voorkomen dat het scharnierpunt vast komt te zitten door de lijm kun je het scharnierpunt (plaats waar het stalen pennetje zit) bedruppelen met wat naaimachineolie. Zo voorkom je dat de epoxy op het scharnierpunt terecht komt en moest het erop komen dan kan het niet hechten door de aanwezigheid van de olie. Zo blijft het geplaatste scharnier altijd soepel lopen.

CA scharnieren kan en mag je met niets anders lijmen dan roze ZAP.

Stevo

servo gaten in de vleugel en de romp moeten aanpassen

Ja ik lijm ook altijd die scharnieren met zap, komt niet los.
Je zal wel de servo gaten in de vleugel en de romp moeten aanpassen denk ik voor 3003 servo's. Die zijn denk ik voorzien voor kleinere servo's

He Andre

ik heb nog wel 4 super servo's voor je doe een goed bod
HS 225BB

dan moet je die servo's gaten niet aanpassen
dat komt de sterkte van je romp ook te goede

denk dat je op dit formaat bij rudder er goed aan doet om een 225 MG servo te nemen. Voor de rest kun je gewoon hs-225 bb gebruiken. Eventueel op gas een HS-81(BB of MG)

Back