en toen kwam de post..

Ik zou die motorsteun nog ff aanpakken. Je motor trilt wel en je loopt kans dat het gaat scheuren.

Die plastic motorsteunen zijn goed schuurbaar. Diegene die te wijd uitstaat, eraf halen, en aan de achterkant zo bijschuren dat e.e.a. wel past.

Die donkere canopy vind ik ook een verbetering!

Mooi resultaat:D

ja dat vind ik ook wel.maar met de kleine hitec servo's die passend zijn voor dit vliegtuig zou het nog 45 gram lichter hebben gekunt..maar ik heb hier een hele boel futaba's liggen waar ik anders ook niets mee kan.

ik ben benieuwd of die een beetje hetzelfde vliegt als mijn profile yak,ook van extrem flight.

Het is maar een tip:
Verstevig het landingsgestel nog effe voor de maiden...
Je kan ook wachten tot het er onderuit is, maar je zult dan toch niet lang moeten wachten :p

vandaag was het dan zover.
de extra heeft zijn luchtdoop gekregen,
eerst wilde de motor niet starten en later wilde de motor niet meer uit...
maar bij de eerste vlucht constanteerde ik dat de batterij ten opzichte van het zwaartepunt iets te ver naar achter lag en bij de tweede vlucht lag de batterij iets meer naar voor waardoor het vliegtuig beter in balans leek te zijn.

het is een vliegtuig wat erg licht en soepel vliegt,en lekker direct reageerd op zijn roeren.hij vliegt mooi meskant zonder correcties en het vliegtuig land uitermate mooi,het landingsgestel word daarbij amper belast.dit is het beste vliegtuig wat ik ooit heb zien landen.

Andre, ik moet 30 km rijden, om 2 uur in de kou te staan op een onverzorgd grasveld.
morgen kan ik vliegen op een groor verzorgd plein, met de luxe van een kantine

Andre, ik moet 30 km rijden, om 2 uur in de kou te staan op een onverzorgd grasveld.
morgen kan ik vliegen op een goor verzorgd plein, met de luxe van een kantine

hallo Bere

ik moet wel 40 km rijden om in de kou te staan,maar ik wil vliegen en in eeklo kun je alleen maar op donderdag,zaterdag en zondag vliegen.en deze donderdag is er regen en veel wind.dan kun je dus gezellig in de kantine gaan zitten met je pilsje,
ik vind vliegclubs waar je elke dag kan vliegen beter dan een club waar je op beperkte dagen en tijden mag vliegen ongeacht of die nou een kantine heeft of niet,omdat vliegen een hobby is waar je juist sterk afhankelijk bent van het weer,de dag en de tijd..

Laatst bewerkt:
inderdaad is het gemakkelijk als je in een club bent waar je elk moment van de week kan gaan vliegen, maar een ding vergeet je Andre er zijn nog mensen die werken hoor.
ik ben niet meer van die werkende soort, maar Andre mijn PILSJE(S) hebben gisteren gesmaakt hoor, en er is nog gevlogen ook .

maar een ding vergeet je Andre er zijn nog mensen die werken hoor.

dat is nou wat ik eigenlijk in mijn verhaal wil zeggen,ik moet ook werken,maar als ik eens een dag vrij heb op maandag of op dinsdag wil ik wel kunnen vliegen als het weer het toelaat.

en op een club met een paar vaste vliegdagen kan dat dan niet..dat weet jezelf ook want je komt meestal op dinsdag ook altijd naar oostburg om te vliegen..

in oostburg kun je altijd op elke dag vliegen en in eeklo niet en dat houd mij tegen om daar lid te worden.

als je nu 3 dagen kan vliegen in een week , is het volgens mij toch ruim voldoende .
inderdaad ik kom (kwam) het meest op Dinsdag in Oostburg, en dit heeft een eenvoudige reden , steeds 1 dag tussen de vliegdagen ( waar er tijd is om event. herstellingen ,of de noodzakelijke jobs te doen voor de grote baas .)
er zijn maar weinig clubs in onze streek waar je elke dag kan vliegen, en ik zie maar een uitkomst dit is in Hulst.

er zijn idd maar weinig clubs waar je elke dag mag gaan vliegen.hulst is ook geen optie omdat ze daar alleen maar de zaterdag en zondag vliegen,

als je naar een sportschool gaat dan zijn ze iedere dag tot 21:00 open speciaal voor de mensen die werken en als je naar een supermarkt gaat dan zijn ze tot 20:00 open speciaal voor de mensen die werken.

maar als je naar een vliegclub gaat zijn ze meestal dicht omdat het zogenaamd overlast van geluid zou geven.

er is dus maar 1 optie over en dat is wild vliegen.

of mooi in het gareel lopen, gelijk de meeste .
en volgens mijn gegevens kan er in hulst ook elke dag gevlogen worden.
maar er zijn wel regels daar in de Modelvliegclub ALPHA HULST.

volgens mijn gegevens kan er in hulst ook elke dag gevlogen worden.
maar er zijn wel regels daar in de Modelvliegclub ALPHA HULST.

ik heb daar leren vliegen en heb toen na enige tijd onenigheid gehad over het gebruik van een bepaalde maat propeller om het geluid nog meer naar beneden te krijgen moest ik een 11x7 ipv 11x6 terwijl ik al op 74 DB zat (onder het wettelijk toegestane van 80) omdat ze als reden aangaven dat ze met z'n vijven tegelijk wilde vliegen (wat ik daar nog nooit gezien heb overigens).terwijl de bazen van de club wel met alles mochten vliegen en daarbij veel lawaai maakten..

ook doen ze elke maand geluidsmeting met je vliegtuig op een standaart (behalve die van hun zelf natuurlijk niet)en zetten je motor zo scherp dat die er van kapot gaat op vol gas (zonder koeling).lekkere club is dat! ook zijn ze van menig dat je 2 jaar met je hoogdekker moet blijven vliegen voor dat je aan een laagdekker kan beginnen.

voor beginners en nieuwe leden hebben ze een arsenaal aan regels,maar zelf lappen ze alles aan hun laars:mad:

nieuwe foto met een verandering aan de extra..

nov2801pw1.jpg

bedankt,maar was toch nog niet tevreden,het miste iets,en toch nog maar een ster bovenaan gedaan om het af te maken..

nov2804gh4.jpg

nov2805rg8.jpg

Back