En weer een Smit Rotterdam

Laat het maar aan Brecht over die weet het wel.
1zvr48k.gif

Jan

Laatst bewerkt:
degene die jij het prettigst vind...
Nog meer onzin antwoorden? Hier kan iemand toch niks mee!
plamuur komt makkelijker een kras of deuk dan in polyester.
Nog meer van die onzinnig wijsheden. Mits je de juiste plamuur gebruikt komen er helemaal niet makkelijker krassen in, en van een deuk in plamuur heb ik nog nooit gehoord.
Misschien moet je meer lezen en minder reageren. Met dit soort antwoorden zet je medeforumgenoten op het verkeerde been.

Het mooiste is eerst je romp in de G4 zetten en dan polyester met doek aan brengen.
Hierna pas plamuren.

Als je een hobbel de bobbel oppervlak hebt en je gaat eerst met doek aan de gang, moet je wel heel goed opletten dat je dan niet te dun plamuurt anders ga je bij het schuren van de bulten direct door het doek.

Ik kan me best voorstellen dat je dan eerst zou willen plamuren.

Of je nu epoxyplamuur op het hout zet of epoxyglasweefsel maakt dan toch zeker ook geen bal uit?

Bedankt heren

Nou ik ga het (denk ik) zo doen.
Ik ga eerst de romp nog wat gladder schuren en dan behandelen met G4 als ik er aan kan komen.
En dan twee keer in de epoxy zetten en dan twee lagen keperdoek 80gr plamuren en glad schuren.
Maar nu weer een vraag moet ik voor alles de schoefas doorvoer ook eerst maken.
Of moet ik dat later doen?

Nelis

Mooi ga ik dit halen.
Hoeveel zou ik nodig hebben voor een Smit Rotterdam ook de binnenkant.
Zou ik aan 1 kilo genoeg hebben??

Nelis

Als je een hobbel de bobbel oppervlak hebt en je gaat eerst met doek aan de gang, moet je wel heel goed opletten dat je dan niet te dun plamuurt anders ga je bij het schuren van de bulten direct door het doek.

Ik kan me best voorstellen dat je dan eerst zou willen plamuren.

Of je nu epoxyplamuur op het hout zet of epoxyglasweefsel maakt dan toch zeker ook geen bal uit?

Als je romp al zo hobbelig is dat je moet plamuren voordat je met doek gaat werken, is er eerder wat fout gegaan. Dan kun je dat nog een beetje rechttrekken met deze methode, maar ik denk dat we het er wel over eens kunnen zijn dat plamuur in principe pas meer richting de afwerkfase om de hoek komt kijken.

Waarom ik vooral reageerde was de opmerking van Brecht dat het niets uit zou maken, en vervolgens wordt er wel een voorkeur voor een volgorde aangegeven. Bovendien ontkom je waarschijnlijk na het plaatsen van het doek niet aan plamuren, dus dan doe je deels dubbel werk als je eerst plamuurt, dan doek, en dan weer plamuren.

Geef nu zelf eens aan waarom je eerst doek of eerst plamuur moet aanbrengen.

Wat in mijn opzicht logisch lijkt eerst een impregneermiddel aanbrengen, waardoor het hout verzadigt raakt, en het geen water meer kan opnemen . En dan aan de gang met plamuur, om de romp te egaliseren.

En daarna pas aan de gang met doeken.

Jan

Laatst bewerkt:
Oké ik zal eens de romp laten zien hoe die er nu uit ziet.
full

Wat vinden jullie ervan mijn alle eerste romp is nog niet helemaal klaar maar dat gaan we aankomende week af maken.

Nelis

Laatst bewerkt door een moderator:
beetje postzegel Nelis

full

Ik dacht gelezen te hebben dat je 80gr doek ging gebruiken.
Dan zou ik toch eerst zorgen dat de romp zuiver strak is, dat doek zit je zo doorheen en dan kan je het er net zo goed niet op zetten.

full

Dat is mooi ik was alweer aan het pielen hoe ik dit weer groter kon krijgen bedankt.
Maar hoe doe je dat?

Nelis

Als je klaar bent met typen druk je op
meer opties.
dan krijg je een nieuw veld met rechts onder de smileys
mijn foto's toevoegen.
klik daarop en zoek je foto erbij.
klik op voorbeeld van bericht en lees je bericht na

klik dan op
reactie versturen

ik ga nog wat doek knippen en de tweede laag plakken.

Het heeft bij mij ook een hele tijd geduurd voordat ik epoxy aandurfde.
Na verloop van tijd went het en ga je gewoon beginnen als je nog een laag moet leggen.
De spanning van de eerste keer is dan weg en de stress van ik moet opschieten anders is het straks hard voordat ik klaar ben wordt ook minder.

Ik heb wel ervaring met polyester ik heb twee vijvers gemaakt voor mijn krokodillen.
En het verblijf geheel gedaan met polyester.
Maar als epoxy het zelfde werk als polyester dan gaat dit ook wel lukken hoop ik.

Nelis

Back