Enkele laagdekkers op 6 cellen

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door WillydeWoofer, 6 mei 2020.

  1. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Het zijn allemaal China motoren.
    Waarom zou de Joker dan zo geweldig zijn ten opzichte van een ander merk?
    Basis is allemaal gelijk.
    Blikpakket, koperdraad en magneten.
    Manier van wikkelen gebeurd daar ook allemaal op dezelfde manier, machinaal.
    Als er een verschil in zou zitten dan zou dat amper merkbaar zijn voor een normale recreant.
    Als je een gode Chinamotor (Scorpion, Dualsky, Hacker) tegenover een echte handgebouwde Plettenberg, Lehner of Kontronik zou zetten zou je met de merken iets efficienter kunnen vliegen, dus langer vliegen met gelijke setup of grotere prop met minder stroom.
    Hier zit gewoon iemand achter die wat motoren gekregen heeft van Lindinger en dat moet promoten omdat ie ze dan gratis of met korting krijgt.
    Ik kreeg op den duur Hacker motoren en Plettenberg goedkoper omdat ik een bepaalde bekendheid had in de scene en men dan denkt dat de verkoop gaat stijgen.

    GJ
     
  3. kurt

    kurt

    Lid geworden:
    19 dec 2003
    Berichten:
    1.379
    Locatie:
    Tielt-Winge Belgie
    Ik heb 4 Joker motoren in gebruik, de oudste zo'n 4 seizoenen en ik ben er tevreden over. Tot nu toe geen enkel probleem ermee gehad, de lagers heb ik nog nooit moeten vervangen (in tegenstelling tot diegene die ik ervoor had van Mega of Himax).
     
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    ik heb zowieso nog nooit problemen met mijn electro motoren gehad, op een gebogen as her en der na.
    en bij mij zitten er krijgertjes, china en vanalles tussen.

    qua lagers, redelijk regelmatig als je prop uit balans is, ga je lagers vreten..
    volgens mij stoppen al die fabrikanten er ongeveer dezelfde lagers in..
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Een electromotor kan bijna niet stuk als je er normaal mee omgaat.
    Te veel toeren of een slecht gebalanceeerde prop is de enige reden waarom een electromotor stuk gaat.

    GJ
     

Deel Deze Pagina