enorm gat in de zuiger

• Topicstarter Topicstarter matthijsraptor50
  • Startdatum Startdatum
Ja, ik heb graag een gat in m'n zuiger.
Dalijk de nieuwe zuiger halen, en de rest.

Gr matthijs

Volgende week zaterdag is hij dan al wel weer ingelopen toch? Wil ik wel langskomen, lijkt me gezellig en dan kun je me gelijk laten zien hoeveel vermogen hij levert. En misschien kan ik je helpen met het afstellen van de motor :wink:

Je vliegt normaal toch in Venlo of heb ik het verkeerd?

Cheers,

Richard

Ja gezellig ,zaterdag of zondag?
neem je ook wat te vliegen mee?

gr matthijs

Ronald Haan zei:
Beter een enorm gat in je zuiger dan andersom :rolling:

ik zal maar niet eens vragen hoe je erop komt ronald :D

matthijsraptor50 zei:

Gr matthijs

als je niet ook de cylinder en drijfstang vervangt zal het wel weer snel einde oefening zijn.

Hoi,

Waarom de cylinder of drijfstang vervangen?? Dat gat in die zuiger komt omdat hij te arm heeft gelopen. Hij gaat dan te vroeg ontsteken en wordt veel te heet. Zolang hij niet vastloopt in de cylinder verwacht ik niet dat daar veel mee aan de hand is. De drijfstang gebeurt toch helemaal niets mee???

Groeten,

John.

Hoi,

Waarom de cylinder of drijfstang vervangen?? Dat gat in die zuiger komt omdat hij te arm heeft gelopen. Hij gaat dan te vroeg ontsteken en wordt veel te heet. Zolang hij niet vastloopt in de cylinder verwacht ik niet dat daar veel mee aan de hand is. De drijfstang gebeurt toch helemaal niets mee???

Groeten,

John.

Ik had daarnet precies hetzelfde getypt als jij.. alleen niet gepost omdat ik de discussie niet aan wilde gaan, maar ik ben het wel met je eens!

Wat hij wel PERSE MOET vervangen zijn de borgclipjes die de piston pen op zijn plek houden!!

Cheers,

Richard

Ha Richard

Aan die borglipjes had ik niet gedacht, maar die heb ik nog liggen.
Ik neem aan dat je ze moet vervangen omdat ze van verenstaal gemaakt zijn en als dat te heet word, verliest het zijn veerkracht.

@Gerard, vertel eens? waarom een andere drijfstang een cillinder volgens jou?

Gr Matthijs

Aan die borglipjes had ik niet gedacht, maar die heb ik nog liggen.
Ik neem aan dat je ze moet vervangen omdat ze van verenstaal gemaakt zijn en als dat te heet word, verliest het zijn veerkracht.

Ik weet niet of ze echt hun kracht verliezen, maar ik heb het al eens gezien dat deze losgingen.. nadat ze niet vervangen waren bij een revisie. Ze kosten bijna niks, dus daarom vervang ik ze altijd.

Groetjes,

Richard

Zaterdag ga ik bij Matthijs vliegen, hopelijk is het een beetje lekker weer... Ik zal dan hier daarna wel mijn mening geven over zij motortje, misschien wel heel positief.. wie weet :wink:

Cheers,

Richard

Ja dat denk ik wel ja
Kijk de fun is dat ik dus 2 presies dezelfde raptors 50 SE's heb,
Met dezelfde servo's 9252 girocombo 401/9254 de carbon tt blades 135 gram en dezelfde motor met uitlaat.
Alleen de ene motor is getuned en de andere niet.
Ik neem ze allebij mee en Richard mag met allebij de heli's vliegen en eventueel afstellen op de zelfde brandstof wildcat 30% 23%lv.
Dit gaat een leuk expiriment worden.

Gr Matthijs

laat richard ook ff 23 procent nitrobrandstof meenemen.
dimi kon niet op 30 procent vliegen hij moest het terug mengen naar 23 procent..
hij ging vooronsteken. of iets dergelijks ( weet het fijne er niet van)

groet dennis

Als we het he niet in een dag redden ivm het weer en het afstellen van de heli dan kom ik de volgende week zaterdag of zondag wel naar jouw toe.

Ik zie je zaterdag gr Matthijs

Als hij gaat vooronsteken kan het ook dat de plug te heet is, hij teveel compressie heeft of gewoon domweg te arm staat... ook dan de resopijp verkeerd afgesteld staan (te kort).

Erg leuk allemaal, maar ik denk dat we er wel uit komen... :wink:

Wordt inderdaad een leuk experiment, kunnen we ook de T-rex 600 goed vergelijken tegen beide Raptors.

Cheers,

Richard

hoeveel kw heeft die trex? precies geen goed vergelijk he :D

groet dennis

een ding is wel goed te vergelijken :D de vliegtijd

Erg OFF-TOPIC maar het zijn beide helicopters met 600mm bladen en dus even groot, best leuk om even te vergelijk dus... aangezien er toch nog wat mensen overtuigd zijn dat deze "electrische speelgoed helicopters" minder vermogen hebben dan de "echte brandstof helicopters".

In principe is de motor die in de T-rex zit maar 1500watt, dat komt dus overeen met een 50er methanol motor... in real life piekt hij op 2460 watt (iets over de 3 pk).

Nu weer ON-TOPIC, kom je ook Dennis? Kun je ook je lichtje erover laten schijnen... :idea:

Cheers,

Richard

Dat bedoel ik dus, geen vergelijk: 3 pk tegen 1.9 pk.
Nu is hij wel dusdanig getuned natuurlijk maar 3 pk ... denk het niet

Groet,
Dennis

Back