enorm gat in de zuiger

• Topicstarter Topicstarter matthijsraptor50
  • Startdatum Startdatum
Oplossing? mischien een mixture servo monteren?
Of mischien toch een pomp achter op de motor plaatsen?
Wat zouden jullie doen?

Niet kloten en gewoon wat rijker afstellen, proberen de "gulden middenweg" te vinden tussen vermogen en rijk lopen.

Pompen, regulators en andere meuk wil je niet op je 50er. Alles wat niet standaard is maakt het alleen maar moeilijker en zal uiteindelijk voor zorgen dat je weer n gat in je zuiger krijgt.

Ik vloog altijd totdat er nog 2/3cm brandstof in de tank stond, dan had je die "problemen" zowiezo nooit.

Cheers,

Richard

laurens zei:
Als hij armer gaat lopen heb je juist meer power toch? Of heb ik het nou verkeerd begrepen...

In eerste instantie wel (ietsje te arm) maar dat zal secondenwerk zijn. Meestal wordt hij te heet, en daardoor verlies je vermogen, en vooral efficiëntie (wordt dus nog heter). Dan mag je idd hopen dat je tank leeg is voor de motor stuk is.

Gr.A.

In eerste instantie wel (ietsje te arm) maar dat zal secondenwerk zijn. Meestal wordt hij te heet, en daardoor verlies je vermogen, en vooral efficiëntie (wordt dus nog heter). Dan mag je idd hopen dat je tank leeg is voor de motor stuk is.

Gr.A.

Eigenlijk loopt het zo'n vaart nog niet eens. Maar hij MOET erg rijk lopen om het vermogen te maken, anders heeft hij niet genoeg brandstof om te verbranden. Een OS50 levert gewoon MEER vermogen als hij RIJK loopt dan als hij arm loopt... overigens zal hij niet zo snel ZO arm gaan lopen dat er gaten ontstaan in zuigers :wink:

Meeste mensen die denken veel vermogen te halen uit hun OS50 hebben hem ook te arm staan. Hij moet rijk staan, rijk klinken, dan heeft hij meer vermogen... is bij mij gebleken na jaren vliegen met diverse OS50jes.

Cheers,

Richard

Als je de motor gaat "knijpen"dus armer zetten, zal het toerental op gaan lopen.
De heli gaat dan ook feller reageren op de pitch waardoor de indruk wordt gewekt dat de motor meer vermogen krijgt.
Een lange climb-out zit er dan al niet meer in want dan zal hij snel inzakken en loopt de temperatuur vreselijk op.

Met vol pitch moet de heli gewoon door kunnen klimmen zonder dat het toerental (te)ver terugloopt.
Een heli die jankt van de toeren in de hoover is naar mijn mening verkeerd afgesteld.
Je kunt met een switch de motor volgas zetten zodra je aan je 3D show gaat beginnen.
Er zitten niet voor niets vliegfases op de moderne zenders.

Zo'n pomp lijkt me toch de oplossing :|
Is het dan zo storingsgevoelig?
En wat is er mis met een mixture servo?
Waarom zou ik die niet moeten gebruiken?

Gr Matthijs

Zo'n pomp lijkt me toch de oplossing
Is het dan zo storingsgevoelig?
En wat is er mis met een mixture servo?
Waarom zou ik die niet moeten gebruiken?

Gr Matthijs

Pomp werkt niet tenzij je een regulator gebruikt om een constante druk te hebben op je carb, om dat te doen moet je weer meer aanpassen... alle drama's van dien.

Mixture servo kan wel, maar waarom zou je het doen... handiger om je vluchten 2 min korter te maken :wink:

Cheers,

Richard

Zo'n pomp vangt het drukverschil in je tank op. De regulator doet eigelijk hetzelfde maar dan op een andere manier.

Zo'n pomp vangt het drukverschil in je tank op. De regulator doet eigelijk hetzelfde maar dan op een andere manier.

FOUT! Een pomp POMPT de brandstof en druk NA de pomp is ook afhankelijk van de druk VOOR de pomp. Hij voert de druk alleen op.

Een regulator kan ingesteld staan op een bepaalde druk, zolang de druk voor de regulator hoger is dan de ingestelde druk dan zal de druk na de regulator constant zijn.

Daarom was/is de OS91C-spec PS een drama, die heeft alleen een POMP. De nieuwe OS91SZ PS Hyper werkt wel perfect, die heeft een POMP + regulator.

Uniflow schijnt ook problemen van arm lopen aan het einde vd tank op te lossen, maar ik ben er niet weg van. 2 min korter vliegen is makkelijker.

Cheers,

Richard

Dan lijkt het mij dat Matthijs meer heeft aan de pomp, want hij heeft te weinig brandstof.

NEE, dan moet hij hem armer zetten... omdat de druk voor de carb hoger is, maar die druk daalt weer aan het einde van te tank wat dus EXACT hetzelfde resultaat geeft. Hij heeft niet constant te weinig brandstof!! Als je wel constant brandstof te kort komt kun je wel een pomp monteren, dat is was CY ook altijd deed.

Een pomp POMPT de brandstof en druk NA de pomp is ook afhankelijk van de druk VOOR de pomp. Hij voert de druk alleen op.

Ik heb overigens 2x OS91C-spec PS gehad en nu 2 OS91SZ PS Hyper, tussendoor nog een YS91 en een OS50je of 4... dus ik heb wel ervaring met deze systemen.

Cheers,

Richard

Ik denk dat een mixture servo voor mij de oplossing is.
Een pomp lijkt me erg duur en ook weer veel gewicht, wat ik dus NIET wil.
2 min korter vliegen bevalt me eigenlijk ook niet.
Weet iemand waar je een servohevel kunt krijgen voor op de grote naald waarbij handmatig verstellen toch mogelijk is?

Gr Matthijs

als je motor zo arm gaat lopen op het einde van de tank, dan staat hij misschien al iets te arm tijdens de vlucht. zet hem een tandje rijker nog op de hoofdnaald.

ofwel laat je er nog een cm'tje brandstof in je tankje? ik vlieg meestal mijn tankjes ook niet op. iets kortere vliegtijd, maar wel meer vluchten uit je gallon.

als je op den duur een getunede motor koopt die x euro duurder is dan de gewone hyper, en dan nog een speciale pijp, en dan om hem goed te laten lopen heb je dan nog een pomp nodig of regulator... begint duur grapje te worden als je het mij vraagt, en dan vraag ik me af of het wel de moeite was van in het begin uit?

matthijsraptor50 zei:
Ik denk dat een mixture servo voor mij de oplossing is.
Een pomp lijkt me erg duur en ook weer veel gewicht, wat ik dus NIET wil.
2 min korter vliegen bevalt me eigenlijk ook niet.
Weet iemand waar je een servohevel kunt krijgen voor op de grote naald waarbij handmatig verstellen toch mogelijk is?

Gr Matthijs

ik zie net je post hier. check es mijn post van tijdje geleden over mixture servo, daar staat een link naar runryder hoe een amerikaan het gedaan heeft.

ik had alles geinstalleerd voor de mixture servo, en past perfect als je rudder servo achterin zit, mixture servo op die plaats vanvoor waar de rudder servo zit, en een lange dubbel link zoals van je raptor die vertrekt van je swash. lukt perfect zo

groetjes

dat pielie beetje vermogenswinst van die getunede motor is dan wel weer minder ald je er een 50 gram aan servo, en linkjes bijplaatst.

Ha Gerard

Ooit gehoord van micro servo's 8 gram??? 8O
En er zijn er die nog lichter zijn
inclusief linkjes ditjes en datjes verwacht ik dat het gewicht 25g is mischien 30g.

Beetje vermogenswinst van die getunde motor???? kom zelf maar een keer kijken.

Gr Matthijs

Daar komt nog bij dat hij meer aan het afstellen is dan aan vliegen, (als hij daar al aan toekomt)

Nee hoor,in een ff9 zitten vrij programmeerbare mixersen die moet je slim gebruiken.
De master is de trottle en de mixture is de slave
1 schakelaar is dus voldoende :)

Gr Matthijs

je hebt geen mix nodig hoor

wijs gewoon je schuifschakelaar aan de kant(VR-E dacht ik?) toe aan bv kanaal 8, en sluit je mixture servo dan gewoon in kanaal 8 van je ontvanger. dan kan je aan het einde van je vlucht hem ietsje rijker zetten, et voila...

ik vind het wel geen goed systeem, want als je dan tegen die schakelaar botst weet je niet meer hoe die stond etc... weer afstellen enz.

Hoe dan ook als dit blijkt te werken dan heb ik de ultieme cirkelzaagmachine :D

Gr Matthijs

Back