Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
philippefeij zei:Ik kan het ergens ook wel met Walter eens zijn:
Het maakt geen drol uit waar je de uitlaatdruk op de tank laat binnenkomen. De lucht zal altijd naar boven gaan en zich daar ophopen, wat zorgt voor een druk bovenop de vloeistofoppervlak.
Ik weet niet of ik het bij het goede eind heb, maar zo denk ik er dus over.
philippefeij zei:Wat ik me wel kan voorstellen is:
Door de uitlaatdruk eerst te laten zakken door de vloeistof en vervolgens te laat "bubbelen" naar het vloeistofoppervlak verlies je druk. Ik ga er vanuit dat de uitlaatdruk constant is. Heb je dus een relatief lage druk op het vloeistofoppervlak.
Goed, wanneer de tank verder leeg raakt, zal de lucht van de uitlaat makkelijker het vloeistofoppervlak bereiken en daardoor een hogere druk creëren.
Vervolgens zal deze druk het zakken van de hydrostatische druk opheffen.
philippefeij zei:philippefeij zei:Wat ik me wel kan voorstellen is:
Door de uitlaatdruk eerst te laten zakken door de vloeistof en vervolgens te laat "bubbelen" naar het vloeistofoppervlak verlies je druk. Ik ga er vanuit dat de uitlaatdruk constant is. Heb je dus een relatief lage druk op het vloeistofoppervlak.
Goed, wanneer de tank verder leeg raakt, zal de lucht van de uitlaat makkelijker het vloeistofoppervlak bereiken en daardoor een hogere druk creëren.
Vervolgens zal deze druk het zakken van de hydrostatische druk opheffen.
Snap je eenheden verhaal niet zo goed.
Wat mij betreft hou ik vast aan de hierboven genoemde theorie.
maxime zei:die archimedesdruk dP, is die niet infinitesimaal klein, en dus praktisch verwaarloosbaar van in de beginne uit, op die paar cm diepte(ik weet dan wel niet bij een helimotor wat een infinitesimaal drukverschil kan uitmaken in de afstelling van de carburator)?
maxime zei:bij een grotere tank is het drukverschil dan wel nog iets groter dan bij een kleinere .50'er tank
maxime zei:ook niet vergeten dat het eigenlijk geen gesloten ruimte is, je zit ook niet met een constant uitgaand debiet uit je main tank. naarmate je throttle meer of minder opengaat is je debiet groter. maar dan is de vraag, is de druk die je via je uitlaat in je tank krijgt constant, varieert die lineair met de hoeveelheid aanzuiging/ontploft mengsel? krijg je hierdoor ook geen schommeling in de resultante van de druk onderin je tank?
[/quote]maxime zei:een perfect constante druk onderin je tank zal je nooit verkrijgen denk ik
jvsjvs zei:De druk is nooit constant indien het toerental varieert, of de gas stand (meer of minder vermogen afnemen van de motor). Zoals ik al zij, dit is het punt niet, dit kun je gewoon oplossen met het juist afstellen van je naalden. Echter, uniflow zorgt er voor dat je druk niet langer afhankelijk is van de hoeveelheid brandstof in je tank.
Of wel, je kunt je motor scherp afstellen bij een volle tank, en dan loopt hij nog steeds precies het zelfde tot de tank leeg is.
Groeten,
John.
Welke slang advieseren jullie? misschien wel de originele?? en vooral,waar verkrijgbaar??