Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dit kan toch voorkomen worden door een restricitie in de gasleiding van de fles te plaatsen?als jij je fles vol open draait , resulteerd dit in bevriezing
Ecu kan je NIETS op instellen. Dat is dus geen optie. Je kan alleen het toerental instellen waarop hij moet ontsteken en dat is nu 2000 (kan ook niet lager). Langzamere start motor kan maar dat is nu juist het probleem.......
Wat betreft die motoren: NIET MEE EENS! De Speed 300 6V kan volgens specs 70W leveren, de 7.2V slechts 25. Ook gebruikt iedere turbine fabrikant een Speed 300 6V. Deze motoren hebben meer koppel en dat is juist wat je nodig hebt. Ik heb het nu zelf gezien. Een Speed 300 6V op 7.5V accu doet het vele malen beter dan een Speed 300 7.2V op 10V accu. Dat verwacht je niet maar is dus echt zo. Mijn 7.2V Speed 300 begint al snel te slippen omdat hij niet genoeg koppel heeft op die hogere toerentallen.
Je blijft er niets aan hebben als de ecu niet instelbaar is en zijn eigen gang gaat. En hoezo heb je geen koppel nodig? Je kent de werking van de koppeling neem ik aan? Geen koppel is een slippende motor. De koppeling zet motor koppel om in een axiale kracht. Dat levert een Speed 300 7.2V niet. Je hebt koppel nodig op toeren en dat levert de 6V versie wel. Zodra het koppel wegvalt omdat de motor niet meer kan verliest hij de druk op de start kop en slipt hij. Daarom altijd een flinke sterke motor nemen. Het aansturen is een 2e verhaal. Je moet inderdaad niet vol vermogen er opeens op gooien maar rustig aan.
Het zou met een andere ecu best eens anders kunnen zijn maar mijn orbit heeft een eigen wil. ALs hij niet meer vermogen aanstuurt op de start motor heb je dus een fellere motor nodig. Ik heb nu de converter zo ingesteld dat het vermogen op de brushless flink teruggedrongen is. Nu blijft hij mooi doorbranden op 110 graden. Hij is nu nog steeds sneller dan de 7.2V versie maar ontsteekt net iets onder de 3000 toeren en loopt dan rustig op tot 6000 zonder dat de vlam uitgaat. Kero pomp is dan al een hele tijd ingeschakeld dus normaal zou hij direct accellereren. Het gaat erom dat het gas nu goed werkt icmn de start motor en alles zo wordt aangestuurd zoals de ecu verwacht.