Het is dan een pre KJer, waarschijnlijk de Kamps configuratie... welke gewoon even goed is.
Ook andere bouwers (AMT) werkt of werkte met U buisjes ( dan wel haaks om nog betere kero-damping te krijgen ) en/of zelfs met een voorverwarmer van de kero in de brandkamer.
Heb deze U stick zelf ook veel toegepast en ook in mijn laatste b(r)ouwsel nog toegepast. Had nog wat oude (reeds gebogen) inconel sticks liggen, dus gebruik je die ook in een nieuwe motor.
Om de handel uit elkaar te krijgen? Stuwkoontje eraf... As moertje van turbine voorzichtig ( tussen aluminium plaatjes) in de bankschroef en spinnertje eraf ( rechts draaien om los te komen) Vervolgens motortje in hand houden, teiltje onder de motor, en met kunstof hamertje een paar tikjes op de as ( waar de spinner vanaf is gedraaid ). Als het goed is, komt dan de as (kompleet met achter lager en turbine wiel) naar achteren eruit.
Het teiltje is om de kogeltjes op te vangen indien de buitenring niet mee wil komen...
Die kogeltjes stuiteren nog een uur na en weten altijd wel een kier te vinden om te verdwijnen.
Als je deze eruit hebt, dan de as ook weer tussen aluminium plaatjes in de bankschroef en de moer rechtsdraaiend loshalen (kan redelijk vast zijn gaan zitten).
Je kunt dit ook in de kop van een draaibank doen, maar ik heb toch de ervaring dat de bekken afdrukken nalaten in/op de as. Tussen aluminium plaatjes heb je daar geen of minder last van.
Zoals Ger al aangegeven heeft, alles goed markeren, zodat ook de twee wielen weer exact op dezelfde positie op de as komen.
Mogelijk ben je intussen al zover?
Dit kan je al doen zonder de motor verder uit elkaar te halen.
groet,
Jacques