######
Hervatting bouwverslag eon 600
Ik ben nu begonnen aan de bouw van de romp, de ribjes kwamen mij even mn neus uit. :wink:
De 2 zijkanten op hout gezet en uitgesneden, daarna met spelden aan elkaar geprikt, en netjes gelijk geschuurd.
Voor de romp bodem, eerst een plankje in stukjes gesneden, in verband met de nerven van het hout, daarna een nachtje onder druk laten drogen.
De onderkant van de romp uit een gewoon plankje gesneden, nerf in lenterichting, en op het plankje balsa met de nerf in de breedte richting van de romp hiermee verlijmt, daarna de zijkanten van het breedte-nerf-planje netjes langs de lengte-nerf-bodem afgesneden.
Hier de "platte" rompdelen.
Het aftekenen van de rand waarop de romp word vastgeplakt, dit balkje even vastprikken, en de lijn trekken. Daarna losmaken en het balkje op de let getrokken lijn leggen, zodat er een precieze oversteek overblijft. (balkje is idd geen 4mmx4mm, maar dit had ik nog, dus dit ook maar gebruikt.)
Dit bij beide helften herhalen;
De romp-zijkanten moeten vanaf de punt tot waar de accu ligt extra verstevigt worden, alweer met de nerf gekruist, dus een plankje in lengte en 1 in breedte(nerf).
Waar de vleugel komt te rusten heb ik voor de stevigheid een dikker plankje genomen dan op de tekening staat, omdat dit er een beetje kriegel uitzag, dat dunne puntje waar de vleugel in komt te hangen.
Dit natuurlijk ook bij het andere "rompdeel-zijkant" 8) herhalen.....
Dat waren weer even de vorderingen wat de romp betreft... To be continued...