Eon 600 zwever

project heeft lang stilgelegen, en komt maar langzaam op gang. Examenjaar, andere projecten, en een kromgetrokken vleugelhelft. 2mm, maar toch.

Binnenkort weer foto's van oa indekking....

Beste Monky

Na het lezen van het verslag,is mijn interessen naar de eon 600
gewekt.
Ik wil je daarom vragen waar ik een tekenig kan bekomen,
zodat dit nijm volgende project kan worden.
Nu ben ik bijna met mijn robby charter zo ver,dat het de lucht in kan.
Ik ben helemaal verslaafd geraakt aan het bouwen van vliegende modellen.
Ik hoop dat je me nog een keer kan helpen.

Mvg Jan metselaar.

Ik krijg deze vraag veel, ik zelf heb de tekening van een clublid gekregen, gekopieerd. Misschien kan theo iets regelen.. of iemand anders die de tekening heeft en die wel wil kopieren en opsturen. :wink:
Voor een kopietje en opsturen zal je niet meer kwijt zijn dan 10 euro, meen ik zo.

Officieel bestellen kan ook natuurlijk, ergens in dit draadje staat een internet-adres.

Foto's komen eraan... drukdrukdruk met profielwerkstuk..

Tim

Zo, toch nog even wat tijd gevonden om wat fotos te maken. Bij deze dus..

Roeren gelakt en bevestigd

Vleugelhelft bevestiging in vleugelhelften verlijmd

afb10463.jpg

afb10464.jpg

afb10465.jpg

afb10466.jpg

afb10467.jpg

afb10468.jpg

Jongens
Wij met onze club willen deze zwever ook gaan bouwen... 5 stuks maarliefst...
Nu willlen wij gaan werken met een borsteloze motor en lipo cellen..., waar kunne wij nu het best de servo's planten..???
Grtz

gewoon zoals aangegeven op de tekening? dat is het netste en dan kan je er ook naderhand nog makkelijk bij.

zwaartepuntsproblemen door de servoplaatsing hoef je niet zo bang voor te zijn.

Ja maar als je met een kleine borsteloze actie motor werkt en lipo cellen i.p.v. speed 600 (met vertraging) en 7/8 cellen moet het gewicht toch wel een heel stuk naar voren..... het zou zonde zijn als je lood moet gaan gebruiken!!
We willen hem onder de kilo houden!!
Grtz

dan zou je de servos het beste onder de vleugel kunnen plaatsen, ipv net erachter. echter veel zal het niet schelen. met alleen de s600 voorin de neus, is mijn eon al in balans, de 8 cellen moeten dan ook ongeveer onder het zwaartepunt komen. ik denk dat je met een brushless motor en lipos in de neus prima uitkomt qua zwaartepunt. Daarbij kan je nog de roeren uit latjes opbouwen en bespannen. Ik heb dit niet gedaan, voor het gemak en de stevigheid. (ik heb de roeren gewoon gemaakt van een 4mm plankje balsa.

Heeft iemand misschien bouwtekeningen voor mij zodat ik zelf een eon kan bouwen met planken uit de modelbouwwinkel en mijn electrische figuurzaag??

balsa is zo zacht, dat je met een hobbymesje alles kunt snijden, komt geen figuurzaag aan te pas. Voor de triplex delen echter wel makkelijk, en evt voor de mallen.

Ik heb de tekeningen niet meer.. maar er is hier vast nog iemand die ze wel heeft.

mzzl

ok jongens ik ben nu ook aan de tekening gekomen en ben nu begonnen met bouwen!! Handig.. ik heb een sponsorende vader!!:D moet er 2 bouwen!! 1 voor hem en 1 voor mij!!
K krijg ook borsteloze motoren en lipo's ed...

happy my
ik hou julli eop de hoogte!!

grtz robbert

Heej zie ik het goed of heb jij de onderkant tussen de zijkanten gelijmt?? op de tekening staat toch dat hij er onder tegenaan moet??

hoe zit dat??

Robbert

Op de tekening staat dus dat de onderkant ertegenaan moet dus dan doe ik dat ma gewoon!!

Tnks!!

Robbert

Ok de eerste 2 rompdelen zijn klaar.. foto's die volgen nog!
Ik heb ook 5 afleveringen van de FMT erbij van een paar jaar terug!!
Robbert

Robbert, hoe staat het met de 2 eons die je aan het bouwen was? Ik ben op het moment de vleugeldelen aan het verlijmen.. Dit project heeft telang stilgelegen.. :oops: :(

Groeten,

Tim

Mezelf een schop onder mn kont, en de Eon afgerond! Wachten op goed weer om te vliegen :D

vliegfotos en misschien wel een filmpje volgen dus snel..

besp.jpg

fotootje tijdens het bespannen...

PICT0008resz.jpg

PICT0010resz.jpg

Model vliegt heerlijk!
Camera erop, en weer prachtige kiekjes geschoten vanuit de lucht.

Motor: s600
prop: 7*3 (eigenlijk te klein)

met 8 cellen 1700 sc heb ik 10 minuten motorloop. 25 minuten vliegen, inclusief het zweven! HEERLIJK! Leuke kist!

Groeten
Tim

Back