eric schreef
Jan,
Wat was jou vlieggewicht van de ASW 17?
En hebbie foto's?
Eric ik weet het echt niet wat het gewicht is zou het namoeten meten. kan het vanavond wel even doen (zit nu op de zaak)
maar veel was het niet en foto's ?????? het is al weer jaren geleden dat ik met dit project actief was dus waar ze gebleven zijn???
maar van het spul dat ik nu nog heb kan ik wel een foto maken natuurlijk.
En Berrie ik weet dat je zit te wachten
nu dan even off tropic
Wij kwamen in die tijd nog al veel op de wasserkuppe (nu wat minder) daar heb ik veel gevlogen met de ASW17 mini
Soms tot ergenis van velen luitjes kon op "slechten dagen " met weinig wind ,er nog wel gevlogen worden met de ASW17
die dan op het minste zuchtje stijging er van door ging .en dan promt gevolgd werd door enkelen heren die ook wilde vliegen,maar er al snel
achter kwamen dat het voor hun modelen veel te weinig was met alle gevolgen van dien.
Zo dat ik weer verder kon gaan met de "demo"
Zo ook een keer dat we met meerderen vlogen het ging allemaal wat beter die dag.
Ik vloog met de mini wat verder weg doch ook weer niet zover dat het problemen gaf, voor mij dan maar wel voor een grote duitser
die mij sommerde niet zo HOOG te vliegen want dat zou allerlij problemen opleveren met de 1:1 zwevers (weet niet of je bekend bent daar) IK kon de man niet aan zijn verstand brengen dat dit een zeer klein modeltje was : ik moest en zou naar beneden komen.
de man ging geerggerd zijn gelijk halen bij een aantal anderen duitsers.
Wijzend naar mij wist ik wel dat ik de kwade pier was de heren spraken verder.
Ik was inmiddels geland en liep naar de groep toe en liet de ASW17 mini zien :grote hilarietijd: de Man met een rood gezicht dat dat toch eigenlijk niet kon.
De man had waarschijnlijk nog nooit zo klein model zo realisties en goed zien vliegen qwa snelheid op enige afstand
Het leverde me op het eind van de dag wel een biertje op van de man We lachen er nog wel eens om.
Zonde Berrie dat je het project gestopt ben en eric succes met de bouw verder.
Zal nog eens kijken wat ik er nog van heb groeten jan