Epller 471 en ASW17.....Met bouwfoto's

De cockpit kap heeft een sluiting gekregen

ASWkap3.jpg

En het schema is nu helemaal compleet

ASW11.jpg

Eric

De maiden begint nu wel erg dichtbij te komen.

Het rudder zit op zijn plek en vast en de besturing is aangesloten, het heveltje heb ik gemaakt van een oude bankpas en de doorvoer
van de push/pull door de romp loopt super, kortom dit onderdeel is er klaar voor.
ASW12.jpg

De servo(tje)s zitten op hun plek en ik heb een speling vrije aansluiting.
Voorin liggen 4 cellen AAA van 700mA en in het midden een klein (4kan) ontvangertje
ASW13.jpg

Nu ff op de weegschaal
ASW14.jpg

En dit alles weegt nu 254 gram :!: :D .
Ik moet de vleugel pennen denk ik nog vervangen (te veel speling) en
er moet nog een paar grammen lood voorin, dus ik kom denk ik uit op zo'n 275 gram
Over het wel/niet plaatsen van een hoogstart haakje zit ik nog te twijfelen (ik vind dat het uiterlijk wordt aangetast, maar het is wel handig )

@ Berrie
Als ik de vleugelpennen heb vervangen door iets dikkere dan kunnen we iets gaan afspreken voor de maiden.

Groet
Eric

Goed gelukt!!

Ik zou een dun drupje secondenlijm op de carbonvleugelpennetjes uitvegen. Wel lang genoeg wachten voordat je hem weer de vleugel in propt..... :roll:

Istie te dik, dan even schuren. Istie te dun, behandeling herhalen.

Hallo Eric
Zeer fraai zeg vooral de afwerking
ben benieuw naar je Maiden
groeten jan

Bedankt Jan, ik vindt hem zelf ook wel mooi gelukt.
Ik denk dat tie vanaf een afstandje aardig wat mensen in de maling gaat nemen qua afmetingen.
Ik ben inmiddels bezig met het balanceren van het kistje, maar op tekening geven ze een CG van 28mm vanaf de voorlijst.
Maar na overleg tussen EB via PB :lol: lijkt het dat dit gedaan is omdat het kistje destijds ook met alleen rudder werd gevlogen.
Ik heb nu het CG op 40mm vanaf de voorlijst en ik ga hiermee testen.
Het vlieggewicht is uitgekomen op 287 gram.

Ik moet alleen nog een mooie route vinden voor de antenne, zodat het meeste buiten zicht blijft.

Ik heb het de laatste 4 weken een beetje druk gehad met het bouwen van de nieuwe badkamer en het gereed maken van de kinderkamer.
Dus weinig tijd gehad voor de hobby.

Ik denk dat de antenne aan de onderzijde van de romp gaat lopen afgeplakt met witte tape.
En bij de eerste de beste mogelijkheid gaat tie mee voor de maiden.

Volgens mij ga jij ook naar het sleeptreffen in Moerstraten op 8 sept. en ik ben daar waarschijnlijk ook (behalve als het vrouwtje aan het bevallen is).
Dit lijkt me dan een mooi moment voor de eerste werp-startjes.

Eric

Ik ben sinds kort ook begonnen dit kistje te maken!
Ik vond de tekening toevallig in een map met tekeningen van mn vader.
Ik ben nu met het kielvlak bezig, en zal binnenkort een paar foto's plaatsen.
Ik las hier een aantal opties over de vleugel bekleding..
Spanfolie, en tissue en spanlak.
Ik ben van plan hem met een bungee start de lucht in te helpen, en HLG.
Maar die vleugels lijken me niet al te sterk voor een bungee start, en heeft daarvoor wel goede stevigheid in de vleugels nodig. Dus wat zal het sterkste, lichtste.
Op dit moment is voor mij tissue en spanlak het aantrekkelijkste, aangezien het niet zo duur is. Maar hoe stevig is dit?(ik heb er geen ervaring mee)

Marc

Hallo,
Ik kwam bij toeval op dit draadje en wat een leuk kistje zeg. Jammer is het wel dat de foto's van Berrie niet meer te zien zijn. Maar is er iemand die een kopie van de bouwtekeningen en de bouwbeschrijving heeft.
En laat de vleugelconstructie het toe om hem aan de hoogstart te hangen?
mvg Rick

Jammer van de foto's. Ik heb ze nog wel op mijn computer staan. Moet alleen voldoende zin bij elkaar schrapen om ze weer te posten.

okay,
Dat kan ik begrijpen
Maar heeft u nog de tekeningen en een bouwbeschrijving?
Of is hij ook op de VTH te vinden?

Mijn ervaring is, dat als je een tekening bij VTH besteld die ooit in de FMT is gepubliceerd, je daar dan ook de bouwbeschrijving van krijgt. (= het artikel uit aufwind)

Zo niet, dan kan ik deze scannen en naar je mailen.

Back