epoxsie L39

hij lijkt op de F16 van HET.
Kwa afmetingen komt hij heel goed in de buurt. Maar ook als ik naar de cockpit kijk, dan zie ik de zwart naar blauwe overgang. En daardoor lijkt het, of de cockpit opening hetzelfde is als de HET. Evenals de uitlaat, hoe deze vastgeschroefd is.
Dus het lijkt een HET f-16. En die zijn toch wel goedkoper dan 191 euro te verkrijgen

Dit zijn de specivicaties van de F16
mijn leverancier heeft hem niet op de site staan
Wingspan:700mm
Fuselage total length:1035mmMain wing area:2sq.ft
Flying weight:1600g
Rate of push and weight:1400g
Remoter:2.4G 4CH with eleron mixer
Receiver:6-8CH Receiver
Servo:10-15g metal gear
ESC:100A
Motor:B2842 KV3200
Battery:4S 3300mAh 25C lipo
Fan:5 blade 70mm

Laatst bewerkt:
J.weel.
Heeft je schoonheid het ruime sop al gehad, ben best benieuwd naar de vlieg eigenschappen

Gert-Jan

Laatst bewerkt:
Helaas heb ik nog geen tijd gehad ik heb wel alles klaar liggen maar ik moet eerst mijn hurigane de D21 en mijn sukhoy afmaken voor oss
Zodra die klaar zijn dan ga ik de L39 afmaken
Ik ben zelf ook erg benieuwd
Ik heb zeer goede berichten gehoord over de sapac modellen

Ik heb de standaart setup die sapac adviceert
3200 kv op 4 cellen
Ik zet er een 90 amp regelaar achter
Aleen de regelaar heb ik nog niet
Verders heb ik alles
Mocht het me te traag gaan kan ik altijd nog een sterkere motor of een betere fan monteren

Weer verder met de L39

Zo ik ben lekker bezig met de L39
Ik vond de hoogteroer aansturing met het aluminium hevoltje wat bij de minste aanraking al verboog een beetje slapjes
Ik heb er nu dus maar een hard kopere hevol op gesoldeerd
Ook moest er een bal link op de alu hevol waardoor de stuurstang in de straaltunol terecht zou komen
Dit vond ik geen sucses
Alle servo,s zitten er nu in
Voor de remkleppen heb ik 1 servo moeten ombouwen naar tegengesteld draaien
Dat was gelukig vrij makelijk
Morgen alle stuurstangen monteren en afstellen
En dan de lipo,s bestellen
De regolaar komt komende week binnen

Ik ben bezich geweest met de straaltunnel
Dees is van een soort kunstof en moet je in elkaar lijmen
Dit volgens tekening gedaan maar toen
Aan de dekant van de fan was i te ruim
en aan de kand van de uitlaatmond was i te klein
en niet een klein beetje ook
Ik heb dus nu van 0,5 mm plastik een nieuwe tunol gemaakt die past een stuk beter

Laatst bewerkt:
straal tunnel

Ik weet niet of dit niet goed is, ik knijp mijn straal tunnels ook met 10 % voor meer druk in de start. Dit gat wel ten koste van je top snelheid.

Maar goed bezig.

@ gert-jan,

Als je de uitlaat diameter met 10% kleiner maakt, is dit alleen maar ten nadelen bij een start.

Hoe groter de uitlaat diameter hoe meer stuwdruk (wat je nodig hebt bij een start).
Hoe kleiner de uitlaat diameter hoe hoger de uitlaat stroomsnelheid (hogere topsnelheid)

@ gert-jan,

Als je de uitlaat diameter met 10% kleiner maakt, is dit alleen maar ten nadelen bij een start.

Hoe groter de uitlaat diameter hoe meer stuwdruk (wat je nodig hebt bij een start).
Hoe kleiner de uitlaat diameter hoe hoger de uitlaat stroomsnelheid (hogere topsnelheid)

foutje van mij heb je gelijk in.

gj

Back