epoxsie L39

Ik ben nogsteeds niet tevreden over de trustpipe
Het kunstof wat ik voor de nieuwe pijp gebruikte bleek niet echt te voldoen naar mijn mening
Kan zo een trustpipe ook van karton gemaakt worden

Jaaaa ik weet het ik ben een piet lut
het moet van mij echt goed
 
karton zou kunnen maar is niet raadzaam.

Er ontstaat druk in de uitlaat buis. Door vocht en dergelijk, zal de buis niet zijn stevigheid behouden.

Kan je niet ergens mylar verkrijgen, dit is topspul voor deze toepassing
Ik heb het ook ooit gemaakt van projector sheets. Helaas dan wel 2 aan elkaar plakken, maar laat zich dan bijna hetzelfde bewerken als mylar. Soepel en toch stevig genoeg
 
Mylar ik zou niet weeten waar ik dat halen moet
De enige modelbouw winkol in heerhugowaard heeft nieteens raamkappenlijm
en een prop is 4 weken wachten

Ik heb polystyrol 0,5 geprobeert
Dat is naar mijn iedee niet iedeaal maar na 3 pogingen kwam ik tot een resultaat waar ik vrede mee heb

Maar die mylar daar wil ik nog wel is mee stoeien
 
Mylar ik zou niet weeten waar ik dat halen moet
De enige modelbouw winkol in heerhugowaard heeft nieteens raamkappenlijm
en een prop is 4 weken wachten

Ik heb polystyrol 0,5 geprobeert
Dat is naar mijn iedee niet iedeaal maar na 3 pogingen kwam ik tot een resultaat waar ik vrede mee heb

Maar die mylar daar wil ik nog wel is mee stoeien



Ik gebruik altijd dun sheet materiaal. = plastic dun verkrijg baar bij boekhandel.

gj
 
hallo luitjes ik heb met mijn sapac albatros gevlogen nou ja een bekende (frans ook bekent op en van het het forum) heeft hem voor mij ingevlogen en na de eerste vlucht die niet vlekkeloos verliep en na een kleine reparatie ging de sapac toch de lucht in, jeetje voor mij zag het heel bijzonder uit frans was ook wel redelijk onder de indruk van de snelheid (ongeveer 180 km per uur) maar dat had hij wel verwacht, na 4vluchtjes (had niet meer lipo`s) hielden we het voorgezien en ik ging met een BIG SMILE weer naar huis nu is het de beurt aan mij om met de albatros te gaan vliegen en heb toch een beetje de schrik in de benen om hem voor de eerste keer zelf af te schieten en vervolgens weer heel aan de grond te zetten, ik houd jullie op de hoogte
 
Dat is geweldig Nino
Maar jij had er tog een zwaardere fan junit in zitten
Hoe lang is de vliegduur bij jou
en is i een beetje stabiel
en wat ging er de eerste keer fout
Moest er wat verandert worden
Jouw tips zijn erg welkom
er zijn meer gegaardigden voor de L39 van sapac
Vind ik ook niet zo gek het is een mooie kist
 
hoi,, ik heb er de standaard motor met fan weer erin zitten, vliegtijd ongeveer 4 min zeer stabiel en vliegt heel strak let wel op niet te grote uitslagen (maar dat is voor iedereen verschillend) weinig trimmen en de eerste vlucht verliep niet echt volgens plan tijdens afschieten draaide de sapac naar links wat er precies gebeurt is nog steeds een raadsel, droptanks kapot tenminste 1, allebei erafgehaald en daarna 3 vluchten gemaakt en perfect afgeschoten thuis de droptanks weer geplaatst dus weer ready to fly,
 
Ja in de beschrijving staat ook dat die droptanks erg krieties zijn
ze moeten precies in lijn staan
wijken ze ook maar iets af heb je problemen
Dat is iik de reden warom de L39 duurder is dan de viperjet
De vleugol moet vreselijk nouwkeurig gebouwd worden met een afwijking van max 0,01 mm
terwijl de viperjet nog goed vliegt met een afwijking van 1mm in de vleugol

Ik heb de droptanks er op geplakt en daarna de vleugol op zen kop op een glasplaat gelecht met de tanks op de plaat en een balkje in het midden
Zo weet ik zeker dat ze in lijn liggen
 
ik had in mijn super sniper eerst een kartonnen luchtpijp dat ging 1 vlucht goed, toen ging hij bij volgas vaqem zuigen.

Bij de pyranha zat een plastic sheet,
welke maat zou de sheet moeten hebben?
 
een uitlaat die vacuum zuigt :confused:
Nog nooit van gehoord dat een uitlaat vacuum zuigt, er is juist overdruk in je uitlaat. Dat je inlaat vacuum zuigt, dat zou wel kunnen
 
De L39 is nu echt bijna klaar
de raamkap is in elkaar gelijmt en ik wacht nogsteeds op mijn regelaar

Ik weet wel al hoe ik hem de eerste vlucht lanceer

met een vliegend lanceerplatform
zie hier

HET LIJK

full


Er staat een 20 cc metanol supertiger op die nog goed blijkt te zijn ook

en gratis
goedkoper kan niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor de eerste vlucht is dat een stuk veiliger
Je hebd dan meteen genoeg hoogte
Ik weet het het model ziet er een beetje verlept uit
Maar zal de komende weeken een behoorlijke metamorfose ondergaan
Dit model is in het verleden regolmatig als sleepkist voor zweevers gebruikt
 
Ik heb gisteren de regelaar voor de L38 binnen gekregen 85 ampere van turnigy
beste regelaar
de grootste die ik ooit heb gezien hahahaha
met oss meschien vliegen
 
Dat wou ik wel maar dat ga ik nietmeer redden
Ik moet de lipo,s nog kopen en echt veel geld heb ik op dit moment niet
Ook wil ik het model eerst op veilige hoogte lanceren
Dat kan ik aleen tuis
Maar dan ook pas als ik de cesna daar voor heb klaar gemaakt
Ook heb ik met 1 van mijn top modellen een aparte storing in de 3W motor
Die van het 1 op het andere moment besloot niet meer te willen draaien
 
hoi daar,, vandaag met de sapac albatros L39 weer een paar vluchten gemaakt, ging weer perfect en de L39 ging ook weer keurig terug mee naar huis, ook vandaag met een GPS logger uitgerust en de snelheid was 221 km per uur
 
:schrik: Is dat met de standaart setup van sapac
Of heb je er een andere fan in zitten
De mijne is nu bijna klaar
Ik was niet helemaal tevreden met de manier waarop de raamkap gemonteerd moest worden
En heb daarbij een beetje een blunder begaan :oops:
Maar dat los ik wel weer op
 
Back
Top