Als je F3A wilt vliegen, ga dan voor een echte 2m kist. De kosten van dat ding waar Alexzzz nu mee bezig is zijn lager dan het ding van Sebart. Bovendien kun je dan investeren in echte 10s pakketten waar je toch naar toe gaat.
Alles wat kleiner is dan 2m lengte moet bij veel wind veel te snel gevlogen worden om rare opstuur hoeken te voorkomen. In Italie heb je misschien windstille wedstrijden, in Nederland waait het een stuk harder.
Oef, ja je bent niet de eerste die het zegt. Ik verwacht ook niet 'de perfecte kist' te hebben, maar denk alleszins dat met dit ding, ook in Nederland, de B en de C wel te vliegen zullen zijn, toch?
Ik weet niet of ik naar 10S toe ga. Ik ben er van overtuigd dat ook met een 2m kist 8S voldoende is. Als ik een 2m kist ga maken nu, komt er 8S in.
Het is deels ook een kostenoverweging. De E-evolution is, als het puntje bij het paaltje komt, toch net 100 euro duurder ongeveer, voornamelijk vanwege de zwaardere motor, regelaar en grotere pakketten.
Daarnaast is het een vervoersoverweging, de Derwisj kon nog net in ons smartje, maar bredere rompen wordt al snel lastig.
Als laatste.. het oog wil ook wat. Ik vind dit echt een prachtige kist om te zien en die E-evolution.. nou ja, sorry Alexzzz, hij zal ongetwijfeld goed vliegen, maar ik vind het schema niet om aan te zien
Denk ook dat je e.e.a. in proportie moet zien.. als ik deze kist heb of een 2m kist, zou ik B gaan vliegen en daar ergens onderaan bungelen hoogstwaarschijnlijk. Ik ken de overweging 'beginners vs goed materiaal' (als je zelf nog niet zo goed bent, kan je materiaal maar beter goed zijn) maar ben er wel enigszins pragmatisch in.
Het alternatief wat ik op dit moment heb qua financieen en vervoerbaarheid is deze kist, of de Oxalys 40 die ik nog heb.. dan is deze denk ik al een forse vooruitgang.
Als laatste.. zoals bekend ben ik een eigenwijs sujet.. volgens mij doet deze kist het ook met de wind zoals toegestaan op wedstrijden (max 6) best prima.. misschien niet ideaal, maar so be it.
Dan.. als ik het vergelijk.. bv. de Osmose heeft een span vn 188. Dat is maar 8cm meer dan deze kist. Zo gruwelijk veel verschil zit er dus niet tussen.
Begrijp mij niet verkeerd Bert, ik waardeer het advies zeer zeker en weet dat het gedeeltelijk waar is (financieen ben ik het niet mee eens)..