Ervaringen/Meningen Sebart Wind 110

Discussie in 'F3A' gestart door hezik, 9 feb 2009.

  1. Julius Monchen

    Julius Monchen

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    986
    Bijna alles. Ik mis alleen nog een geschikte 10s lader, een 2de 10s lipo pakket, motormount, en wat kleindelen. De rest staat hier geduldig op de plank te wachten...
     
  2. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    We zijn inmiddels iets meer dan een jaar verder en we kunnen stellen dat de WindS 110 zich heeft bewezen als wedstrijdtoestel. Met in acht neming van de handicap van het iets kleinere formaat en het iets lagere gewicht, kan met deze kist volwaardig F3A worden gevlogen. Bij de laatste B wedstrijd stond de WindS 110 op plek één en plek drie, waarbij ook nog aangetekend mag worden dat één van de 'tegenstanders' uit dit draadje, diegene is die de WindS op de eerste plek vloog in de B, en komend jaar ook gaat invliegen in de A met een WindS.

    Ik kan niet zeggen dat er een moment geweest is dat ik spijt heb gehad van de beslissing dit toestel te kopen. Het is een mooie kist om te zien (moet de eerste persoon nog tegenkomen die 'm niet mooi vind) en hij vliegt ook gewoon goed. Bij wind nog verassend stabiel.

    Ik durf rustig te stellen dat de WindS 110 beter vliegt dan een groot aantal 2 meter modellen, of op z'n minst gelijkwaardig.
     
  3. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Het grootste nadeel van de Wind 110 blijft natuurlijk z'n kleinere afmeting. Als je gaat vliegen op 150m afstand, de aanbevolen afstand bij wedstrijden, ziet het er uit als of je veel te ver weg bent. De oplossing, het dichterbij vliegen, betekent minder ruimte in de box, waardoor je gedwongen wordt om langzamer te vliegen. Tot zo ver niks aan de hand, tot dat het stevig gaat waaien, dan moet je wel gas geven om nog enigszins strak te blijven vliegen met alle consequenties van dien.

    Ik vind dat vrijwel alle moderne 2m vliegtuigen beter voldoen als wedstrijd model.

    De enige reden dat ik deze kist ga gebruiken is dan ook dat ik er een goed gevoel van krijg de oude kist van Paul Tupker weer eens de hemel in te sturen.
     
  4. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Dat valt eigenlijk best wel mee, de windgevoeligheid van deze kist. We hebben toch stevige crosswinden gehad, en hij houdt zich goed.

    Toch heb je daarin natuurlijk gelijk, het formaat en het gewicht blijft tov. een moderne 2m F3A kist een nadeel.

    Als je de 'serieuze moderne' kisten pakt, kan ik niet anders dan je gelijk geven. Maar als je 'm zou afzetten tegen bv. de Rock-n-roll of de E-evolution, dan wil ik het nog wel eens zien.

    Wat niet wegneemt dat de kist dus wel voldoende geacht wordt voor het A-programma, anders zou je daar niet aan beginnen. En dat hij ook goed genoeg was om de laatste B wedstrijd mee te winnen, en de 3e plek te pakken.

    Natuurlijk is een 2m kist á la Integral, Osmose, Gaudius, Visa, Valiant, etc, noem ze maar op, nog nét een stapje beter.

    Staat tegenover; mijn model is met 'A-merk' spullen uitgerust en dan kom je, inclusief 2 lipo-packs, op een totaal kostenplaatje van ca. 1500~1600 euro. Daar koop je de genoemde 2m modellen nét 'kaal' voor.

    Hoe dan ook, dat deze kist prima geschikt is voor het B programma is reeds bewezen, zondag a.s. hoop ik dat ook bewezen wordt dat ie het A programma ook prima kan :)
     

Deel Deze Pagina