Het grootste nadeel van de Wind 110 blijft natuurlijk z'n kleinere afmeting. Als je gaat vliegen op 150m afstand, de aanbevolen afstand bij wedstrijden, ziet het er uit als of je veel te ver weg bent. De oplossing, het dichterbij vliegen, betekent minder ruimte in de box, waardoor je gedwongen wordt om langzamer te vliegen. Tot zo ver niks aan de hand, tot dat het stevig gaat waaien, dan moet je wel gas geven om nog enigszins strak te blijven vliegen met alle consequenties van dien.
Dat valt eigenlijk best wel mee, de windgevoeligheid van deze kist. We hebben toch stevige crosswinden gehad, en hij houdt zich goed.
Toch heb je daarin natuurlijk gelijk, het formaat en het gewicht blijft tov. een moderne 2m F3A kist een nadeel.
Ik vind dat vrijwel alle moderne 2m vliegtuigen beter voldoen als wedstrijd model.
Als je de 'serieuze moderne' kisten pakt, kan ik niet anders dan je gelijk geven. Maar als je 'm zou afzetten tegen bv. de Rock-n-roll of de E-evolution, dan wil ik het nog wel eens zien.
De enige reden dat ik deze kist ga gebruiken is dan ook dat ik er een goed gevoel van krijg de oude kist van Paul Tupker weer eens de hemel in te sturen.
Wat niet wegneemt dat de kist dus wel voldoende geacht wordt voor het A-programma, anders zou je daar niet aan beginnen. En dat hij ook goed genoeg was om de laatste B wedstrijd mee te winnen, en de 3e plek te pakken.
Natuurlijk is een 2m kist á la Integral, Osmose, Gaudius, Visa, Valiant, etc, noem ze maar op, nog nét een stapje beter.
Staat tegenover; mijn model is met 'A-merk' spullen uitgerust en dan kom je, inclusief 2 lipo-packs, op een totaal kostenplaatje van ca. 1500~1600 euro. Daar koop je de genoemde 2m modellen nét 'kaal' voor.
Hoe dan ook, dat deze kist prima geschikt is voor het B programma is reeds bewezen, zondag a.s. hoop ik dat ook bewezen wordt dat ie het A programma ook prima kan
