Ervaringen met Hextronix D9 Lipo's van United Hobbies?

Ik zal even wat posten, dan kan ik de ervaringen in de gaten houden. Met deze prijzen is het iets makelijker om 10 of 12S te vliegen.

Idd intresante accu's ik blijf het gewicht een punt vinden,
5s 4200 16-20C HP 475g
5s 4100 12-20C UH 545g
Wel 80$ tegen 200$ :roll: :!:

Als ik ze zou gebruiken zou ik er 60-65 piek uit trekken maar gemiddeld een stuk minder (motor vind het volgens mij ook niet zo fijn en het is de max van de regelaar).

precies ;) Ze zijn minder in stroom, gewicht en capaciteit maar het scheelt niet echt heel veel.... en de prijs wel.

Mijn packs:

6s2p Hyperion 4200
- 4200 mAh
- 586g
- 67,2A - 100.8A

6s1p HXT D9 4100
- 4100 mAh
- 660g
- 49,2A - 72A

Gewicht = 0,8878%
Capaciteit = 0,976%
Stroom = 0,72%
Totaal 62.5%

Totaal zijn ze dus 62,5% van de hyperions.... in prijs 44,44% dus in verhouding meer waar voor je geld ;)

Aan te cijfers te zien valt de stroom erg mee, dus als blijkt uit metingen dat dat niet veel uitmaakt dan wordt het een stuk beter nog :)

Gewicht = 0,8878%
Capaciteit = 0,976%
Totaal 86,6% prestatie voor 44.45% geld ;)

Ik weet wel welke accu's ik zou kiezen ;)

niet op voorraad over het algemeen binnen 2 weken weer in huis voor hun.. ze kopen alles vers van de fabriek, en houden geen grote voorraad aan (zodat niets oud word op de plank, iets wat vervelend is voor lipo's die soms al jaren op de plank liggen bij webstores)

zo is iig te lezen allemaal op hun site..

ik ga de 3250's 4cellen 12C kopen of de 4100, voor mn electro trainer. ben er alleen nog niet uit welke van de 2 het nou definifief word :P (zie et wel als ik weer geld heb :))

Hoi Tadango,

heb jij al wat meer gehoord van je bestelling of al wat in huis??

Ik heb vandaag 2 accus besteld..
aangezien de backorder van de 3s 2200's maar blijft oplopen heb ik het op 2 accus van 4s 2200 gehouden.. deze zijn er te over en 3 van die pakketten bouw ik wel weer tot 4.. problem solved..

Ik ben benieuwd hoe lang ik moet gaan wachten.

Mvg, Vincent

Nog niets... kan elk moment komen ;) tenzij de duane het heeft :( dan duurt het nog weken :(:(.....

20C zou leuk zijn mist ze dezelfde capaciteit en gewicht hebben. Zwaarder wil ik echt niet. Thunderpowers zijn minder dan 600, deze al 660.

Mijn Pakje is verzonden en is onderweg..
Die interne rompslomp duurt wel even zeg..
toch heel anders als ACW, die hebben het binnen een dag op de post..

Ik ben benieuwd :D

tja, die hebben ook minder orders en minder backorders vermoed ik ;)

Accu is er :) Stekkers zitten eraan en hij laad. Gewichten:

6s 4200 Thunderpower ProLite 16C (2x3s) : 578 g
6s 4100 HXT D9 12C 648g

Minder dan hun 660g ;) Toch nog 70 gram meer :(

Straks even stroom meten. Formaat is aardig anders, niet lastiger maar anders.... Eens kijken of ik dat wel kan uitwisselen :(

EDIT: Bedenk me net dat het volgensmij precies het formaat van de accu's in mijn zwever is :) Da's weer een voordeel.

Weerstands meting met mijn ElProg Pulsar 2:

- Thunderpowers : 43mOhm
- HXT D9 : 30mOhm

Lijkt goed :) Maar het zegt niets... ;)

jij gaat dus met goede spullen meten? klinkt goed in ieder geval. Ik kom tot nu toe niet verder dan: "Vliegt lekker en word niet warm" :D.
Als ik mijn TP1010 eindelijk binnen heb kan ik in ieder geval de 6 cellen tegelijkertijd laden met wat feedback :).

stomme douane. waarom moet dat zo lang duren....

Test is met een net geladen accu 5 seconden volgas.

Zo spanning test gedaan :) En raad eens wat? Ze doen MEER, ja MEER dan mijn (toch wel een stuk of 10-15 keer gebruikte) Hyperions waar ik nog het meeste tevreden mee was ;) De hyperions zijn top behandeld en doen het nog steeds erg goed. Toch doet de D9 het in een korte test beter :) Hoe goed? Cijfers:

Hyperion (Thunderpower)
- 43.14A
- 21.77V
- 938W

HXT D9
- 45.62A
- 22.47V
- 1024W

Dat ziet er dus alles behalve slecht uit. Even rekenen in beschikbaar vermogen:
- met TP 2530 gram en 938W dat is 370.75W per kilo
- HXT D9 2600 gram en 1024W dat is 393.84W per kilo, meer vermogen dus :) Accu moet naar achteren ivm zwaartepunt maar dat gaat wel lukken. Qua breedte maakt het niet veel verschil. De hoogte is minder en hij is langer dus voor mij minder makkelijk ivm met de andere accu's maar ze moeten zeker goed werken :)

Binnenkort eens in een vlucht testen....

Voor dezen en genen die een accu in backorder hebben staan, nu enkele gegevens beschikbaar op de site..

This item is out of stock, shown below is the factory estimated delivery comments;
Factory delivery ETA
2200mah ETA 16/March
1000mah ETA 16/March
4100mAh ETA 25/March
60mAh ETA 25/March

lol, idd. Is al wel wat spul binnen.
Heb voor iemand anders alvast weer een lading servootjes en 3S1300mah lipo's besteld.

Back