Esky / Helikopter mini meeting Zutphen

Nee maingear is niet gestripd.. trex heeft vandaag al weer gevlogen en loopt zonder rare geluidjes .. ze is ook 100% trillingvrij. :music:

Beter ..:thumbsup:
Heb trouwens contact opgenomen met heliguy,, en ze zeggen dat het pakje vrijdag aankomt:o:)
Hopen dat ze gelijk hebben..;)
Gr Justin
 
Waarom duikt hij dan plotseling als een baksteen voorover ?!?

Volgens mij wilde Frans voorover draaien om de achterwaartse snelheid te remmen en weer weg te draaien. als op dat moment de wind vol op de heli komt is de lift weg en slaat ie door naar voren. zo lijkt het eruit te zien althans.

gr,
Frans uuuut H/lem
 
gisteren een mini meeting gehad met een coughar van het leger
hij bleef maar rondjes om mij heen draaien en gooide hem op zijn kant om te kunnen kijken naar de trex
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
gisteren een mini meeting gehad met een coughar van het leger
hij bleef maar rondjes om mij heen draaien en gooide hem op zijn kant om te kunnen kijken naar de trex
full


Mooi man... leuke foto...... ik zeg zoek de verschillen...:D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
gisteren een mini meeting gehad met een coughar van het leger
hij bleef maar rondjes om mij heen draaien en gooide hem op zijn kant om te kunnen kijken naar de trex
full

LOL...
Of hij had gewoon storing op zijn boord computer van jou zender...
Wie hield het langer vol in de lucht...
Mijn king had ie vast niet gezien, veel te klein...

Benno
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij wilde Frans voorover draaien om de achterwaartse snelheid te remmen en weer weg te draaien. als op dat moment de wind vol op de heli komt is de lift weg en slaat ie door naar voren. zo lijkt het eruit te zien althans.

gr,
Frans uuuut H/lem

Ik wilde deze manoeuvre vliegen:

<'''''Y'''''>' < wind kwam uit deze richting en was behoorlijk vlagerig..
 
Laatst bewerkt:
hbk2 meeting

lijkt me wel eens leuk om te kijken ben zelf in het bezit van een king2 deze heb ik nu een half hjaartje kan er leuk mee over weg, ben wel benieuwd wat anderen van hun heli gemaakt hebben en hoe ze er mee vliegen :) beter dan mij denk ik hihi lijkt mij heel leulk groetjes fabian
 
lijkt me wel eens leuk om te kijken ben zelf in het bezit van een king2 deze heb ik nu een half hjaartje kan er leuk mee over weg, ben wel benieuwd wat anderen van hun heli gemaakt hebben en hoe ze er mee vliegen :) beter dan mij denk ik hihi lijkt mij heel leulk groetjes fabian

Als je dan ook nog effe aangeeft waar je vandaan komt kunnen we eens wat afspreken...
En geloof me, we kunnen het allemaal nog niet..
Je bent alleen al een half jaar bezig de afstellingen onder de knie te krijgen...
Ik zit net in het fly by traject maar rondjes en achtjes zitten er nog niet in...
Net weer wat tegen de wind in aan het spelen geweest..
4 accu's flyby's je wordt er wel wat moe van..

Benno
 
Laatst bewerkt:
meeting

hoi benno ik kom uit soest vlak bij amersfoort, ben inderdaad ook een tijd bezig geweest met afstellen en dergelijke rtf my ass :( dit is ook mijn eerst heli ( had beter een cp kunnen nemen om mee te beginnen) maar ja ik gaf het niet op heb in een 1/2 jaartje veel geleerd van de king ken hem nu helemaal uit mijn hoofdt geen schemas nodig, veel dingen tegen gekomen die ik veranderd heb 43T poely bijvoorbeeld dat was een uitkomst ijdelijk de staat onder controle dieverse upgades 3900kv motor na storingen met de servos en ab nu een 2.4g ab besteld + ontvanger komt vandaag of morgen binnen hoop nu echt dat het probleem met de trillende servos over is daarom lijkt het me leuk om te zien wat anderen met hun heli gedaan hebben iedere heli is anders en dat maakt het wel leuk
 
Dat wil ik ook wel, haha! Hoe werkt

<'''''Y'''''>'

precies? Of is dit het geheime recept voor ellende?

Je vliegt de heli voor je langs, neus rechts.. dan achterwaards terug, tot dat je tail in bent en dan links weg vliegen.. daar komt die Y vandaan.
Het linke zat hem in het feit dat ik de wind op een gegeven moment tijdens het achter uitvliegen schuin op de achterkant kreeg.

Het blijft gewoon een stommieteit.. Ik heb hem gisteren in de gym zaal een aantal keren gevlogen .. en merkte toch een vorm van onzekerheid.. bij deze vlieg beweging.

Frans...W
 
Je vliegt de heli voor je langs, neus rechts.. dan achterwaards terug, tot dat je tail in bent en dan links weg vliegen.. daar komt die Y vandaan.
Het linke zat hem in het feit dat ik de wind op een gegeven moment tijdens het achter uitvliegen schuin op de achterkant kreeg.

Het blijft gewoon een stommieteit.. Ik heb hem gisteren in de gym zaal een aantal keren gevlogen .. en merkte toch een vorm van onzekerheid.. bij deze vlieg beweging.

Frans...W

Dus eigenlijk bedoelde je

>>>''''''y''''''<<<

maar was het >>>'''''''~^...... @#$%$%%

Benno
 
hallo is er iemand bezig om een meeting te organizeren? mij lijkt het wel een leuk om van andere ervaring op te doen zien wat ze met hun king gedaan hebben (upgates) en kunnen, kan zelf wel redelijk vliegen al hou ik het beperkt tot ooghoogte, durf nog niet echt verder. dus wil wel eens zien hoe andere het doen. op de sim kan ik lezen en schrijven met de trex nose in landing 3D manuvres noem maar op nu alleen in het echt nog, dus daarom eerst even afkijken, lijkt me hartikke leuk z;n meeting maar perse in zutphen? groetjes fabian
 
hallo is er iemand bezig om een meeting te organizeren? mij lijkt het wel een leuk om van andere ervaring op te doen zien wat ze met hun king gedaan hebben (upgates) en kunnen, kan zelf wel redelijk vliegen al hou ik het beperkt tot ooghoogte, durf nog niet echt verder. dus wil wel eens zien hoe andere het doen. op de sim kan ik lezen en schrijven met de trex nose in landing 3D manuvres noem maar op nu alleen in het echt nog, dus daarom eerst even afkijken, lijkt me hartikke leuk z;n meeting maar perse in zutphen? groetjes fabian

Je moet dit draadje effe doorlezen..
Dan weetje dat de meeting al is afgelopen..
Er zal vast wel weer eens een meeting komen ,, maar waneer is een vraag??
Perse in Zutphen? Tja dat is de keuze aan jou of je komt of niet.. Het is zo leuk om een dagje met zn alle vliegen dus gewoon vroeg opstaan en in de auto stappen .. grote fles koffie mee paar boteramen voor in de auto en niet zuren en gaan met die banaan..
Het is ook georginiseerd door francis en frans .. Die wonen daar.. Dus vandaar in zutphen
Gr Justin
 
Je moet dit draadje effe doorlezen..
Dan weetje dat de meeting al is afgelopen..
Er zal vast wel weer eens een meeting komen ,, maar waneer is een vraag??
Perse in Zutphen? Tja dat is de keuze aan jou of je komt of niet.. Het is zo leuk om een dagje met zn alle vliegen dus gewoon vroeg opstaan en in de auto stappen .. grote fles koffie mee paar boteramen voor in de auto en niet zuren en gaan met die banaan..
Het is ook georginiseerd door francis en frans .. Die wonen daar.. Dus vandaar in zutphen
Gr Justin

Ja kunt kunt gewoon bij je in de buurt een veldje zoeken waar lekker gevlogen kan/mag worden en dan rustig weer afwachten en dan een posting hier openen met meeting...
En dan kijken wie er komt...
En zo heb je een meeting...

Benno
 
hallo allemaal,

mijn naam is arnold lankamp en ik val er eingelijk zo ff tussen.
ik heb sinds kort een HBK2 (echte newbee dus zal sommige dingen wel "vreemd"omschrijven)en ja hoor na een minuutje of 10 gaf de org. motor al de geest.:bad-words:
mrrrjah een brushless (3100)geplaatst en nu draait de boel weer,
althans als ik met de stick iets gas geef begint de boel met hakken en stoten te draaien,
als hij dan eenmaal op toeren komt draait alles perfect...........(ook bij lage toeren).
uiteraard heb ik ook de snelheidsregelaar vervangen.
tandwieltje op de motor is 11 tands.
Weet iemand wat ik verkeerd doe of heeft iemand dezelfde ervaring gehad?:help:

Arnold
 
Laatst bewerkt:
Vrij veel voorkomend probleem bij de standaard regelaar die bij de 3100 KV motor wordt geleverd.
De mijne wil het ook nog wel eens doen.

Gewoon gas terug en nog een keer opstarten :D
 
Hallo Arnold,

Welkom bij de HBK2'ers! Je kunt beter de andere topic pakken (Foto's van HBK2) want die leeft meer.

11 tands op een 3100 is wel heel zwaar, 9 zal deze een stuk prettiger vinden (3100x11.1Vx (140T/9T) = 2212 toeren - weerstand is circa 2000 toeren en dat is precies goed.

Daarbij heb je een regelaar zonder soft start waardoor de motor een niet al te laat toerental kent. Deze combinatie geeft het resultaat dat je beschrijft. Mijn advies: gebruik een 9 tands tandwiel op de motor.

Succes!
 
Back
Top