ESM F4U Corsair

Heeft dat niet te maken of je eventueel 2 graden side trust erop wil hebben?
Hoe kom je met je demper uit Peet?
weet je al hoe je deze gaat ophangen?
 
Laatst bewerkt:
beste is eerst de motorkap te monteren .daarna zet je de motor op de steunen en plaats je de motor zo dat de propas centraal in de kap staat .
 
bij mijn p51 zat het er wel in ongeveer 1,5 graden zijwaartsstelling .lineaal ,geodriehoek aan beide rompzijden gehouden .heb de motorkap uitgelijnd mbv de romp en linealen .daarna de motor zo verschoven dat deze in het midden stond(zg38)wel had ik dus de carburateur van de motor gehaald(zij carburateur).nu kon ik door de cylinder niet maximaal omlaag in de middenpositie ,maar heb gemeten wat er overbleef .hierop de motorkap verwijderd (toestel stond op zijn staart) en de motor eerst afgetekend . deze positie heb ik dus het aantal centimeters wat ik te kort kwam naar beneden op nieuw ingetekend .hierop heb ik de bevestiging van de motor definitief gemaakt .

domping is ook erg afhankelijk tussen het instelhoek verschil tussen stabilo en vleugel en motorvermogen(het verschil is je motordomping vanuit de nullijn maximaal) . zijwaartsstelling is een halve tot 2 graden gemiddeld .maar dit kun je pas terug zien in je vliegbeeld in een steile stijgvlucht op de rug nadat je toestel is uitgetrimd ,gaat hij recht door ,prima . gaat hij links af vanaf deze positie gezien dan mag de motor minder zijwaarts stelling naar rechts hebben . is de afwijking minimaal en in normaal vlucht geen scheve hond gedrag in de lucht ,zou ik er van af blijven .alleen een kunstvluchtmodel zou ik dan in perfectie goed willen zetten .
 
Inbouwen van de uitlaat

Heb een poging gedaan de uitlaat in te bouwen aan de onderzijde van de Corsair,
Na de gaten te hebben geboord had ik al vlug in de gaten dat deze weer dicht moesten wegens het onmogelijk kunnen aansluiten op de motor.

Vandaag de fout hersteld en de uitlaat aan de bovenzijde ingebouwd, dit lijkt tot nu toe de enige plaats waar ik hem kwijt kan.
full
full
full

De 2e poging
full
full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zooo jij durft wel haha......

Mag ik wat opperen?

Kun je de warmte straks goed kwijt in de romp?
Je wilt je ontvanger niet koken straks ;)

Kan het niet goed zien maar kun je de uitlaatbocht in de kap kwijt?
Het lijkt namelijk dat hij buiten of op de rand van de motorkap komt..

Of bemoei ik me er u teveel mee :rolleyes:
 
Hoi Edwin,

Ik ga zorgen dat er voldoende luchtstroom door de romp gaat en hoop zo de temperatuur laag genoeg te houden.

De uitlaat komt net buiten het motorschot, ik heb het gat in het motorschot groter gemaakt zodat de uitlaat nu in de kap valt.

Je opmerkingen/vragen komen niet bemoeierig op mij over, zo kunnen we altijd weer iets van elkaar opsteken. :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:
volgens Erik is een flexibel stuk niet in 90 graden te buigen, maar ik denk dat ik het met de stukken die ik nu heb net ga redden.
 
je kan de cylinder een kwart slag draaien
moet je wel ook de borgpin in de zuiger een kwart slag verplaatsen
je krijgt dan een achteruitlaat

mocht je dit niet kunnen dan kan ik dat wel voor je doen
is niet veel werk
 
je kan de cylinder een kwart slag draaien
moet je wel ook de borgpin in de zuiger een kwart slag verplaatsen
je krijgt dan een achteruitlaat

mocht je dit niet kunnen dan kan ik dat wel voor je doen
is niet veel werk

dat is wel een steengoede oplossing en dan een uitlaat ala zg38 er achter in een balsa kamer met koellucht geleiding , dan kun je zelfs de uitlaat schaal uit laten komen .
 
tja het carter van de dle motoren heefd geen spoelpoorten
die zitten voledig in de cylinder
je kunt de uitlaat plaatsen waar je maar wilt als je een beetje handig bent
al wil je hem aan de voorkant hebben
is ongeveer een uurtje werk enb dan is het voor elkaar
zonder ook maar een spad vermogenverlies
 
Uitlaat

Ik heb de uitlaat vandaag op zijn plaats gekregen en het past allemaal net.
:rolling:
full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top