bij mijn p51 zat het er wel in ongeveer 1,5 graden zijwaartsstelling .lineaal ,geodriehoek aan beide rompzijden gehouden .heb de motorkap uitgelijnd mbv de romp en linealen .daarna de motor zo verschoven dat deze in het midden stond(zg38)wel had ik dus de carburateur van de motor gehaald(zij carburateur).nu kon ik door de cylinder niet maximaal omlaag in de middenpositie ,maar heb gemeten wat er overbleef .hierop de motorkap verwijderd (toestel stond op zijn staart) en de motor eerst afgetekend . deze positie heb ik dus het aantal centimeters wat ik te kort kwam naar beneden op nieuw ingetekend .hierop heb ik de bevestiging van de motor definitief gemaakt .
domping is ook erg afhankelijk tussen het instelhoek verschil tussen stabilo en vleugel en motorvermogen(het verschil is je motordomping vanuit de nullijn maximaal) . zijwaartsstelling is een halve tot 2 graden gemiddeld .maar dit kun je pas terug zien in je vliegbeeld in een steile stijgvlucht op de rug nadat je toestel is uitgetrimd ,gaat hij recht door ,prima . gaat hij links af vanaf deze positie gezien dan mag de motor minder zijwaarts stelling naar rechts hebben . is de afwijking minimaal en in normaal vlucht geen scheve hond gedrag in de lucht ,zou ik er van af blijven .alleen een kunstvluchtmodel zou ik dan in perfectie goed willen zetten .