ESM F4U Corsair

Bouw weer opgepakt

Na lange tijd de bouw van de Corsair weer opgepakt.
Heb lange tijd weinig of niets aan de Corsair gedaan mede doordat ik geen retracts kon vinden voor dit prachtige toestel. Inmiddels heb ik een set retracts van Lado aangeschaft en ingebouwd. Na het inbouwen bleek dat 1 retract dienst weigerde, dan volgt er een lange tijd van heen en weer bellen met de leverancier en vervolgens versturen en wachten tot je de retract weer retour krijgt.
Het lijkt erop dat ik de retract nu volgende week weer in mijn bezit heb en dan maar hopen dat hij nu wel functioneerd.
De cockpit is inmiddels wel af.

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit!

Let wel op je cockpitkap lijkt of het achterste deel OVER het voorste vatl en werkt als een "luchthapper".
Misschien 2 spantjes maken die tegen elkaar vallen oid?

Ziet er goed uit!

Let wel op je cockpitkap lijkt of het achterste deel OVER het voorste vatl en werkt als een "luchthapper".
Misschien 2 spantjes maken die tegen elkaar vallen oid?

Hoi Edwin, leuk dat je dit project nog steeds volgt.
De kap valt inderdaad over het voorste deel, wat je zegt is misschien geen gek idee, ga er naar kijken.

nog een tipje
ga naar een modelspoor zaak en haar daar kleine kruiskop schroefjes
en gebruik die om een raamkap mee vast te schroeven
ze zijn erg klein waardoor ze beter op schaal lijken

staat nog te rijk op stationair ,geluid is het viertakten van een tweetakt motor .
voor de rest ,gave bak .

Motor afstellen

Het tikken(viertakten) is dus een kwestie van afstellen van het stationair draaien?
Ik heb zelf nog nooit een benzinemotor afgesteld dus wat hulp is welkom.

je hebt de hoofd en stationair sproeier . de hoofdsproeier zit aan de inlaatkant van de carburateur . de stationairsproeier zit aan de cylinderkant .

truuk is om de motor volgas te laten lopen ,hoofdsproeier ter rijk draaien en dan naar het punt zetten waar hij optimaal loopt .hierna half gas laten lopen en de stationair sproeier te rijk draaien(staat ie al) en dan armer draaien tot de motor stopt met stotterend lopen en glad loopt . dit herhaal je ook op stationair toerental of kwart gas .
hierna stel je de hoofd naald een keer na .
dit moet omdat de hoofd en stationair met elkaar verbonden zijn op het zelfde brandstofkanaal .aangezien het een nieuwe motor betreft wel de hoofdnaald iets te rijk houden

je hebt de hoofd en stationair sproeier . de hoofdsproeier zit aan de inlaatkant van de carburateur . de stationairsproeier zit aan de cylinderkant .

truuk is om de motor volgas te laten lopen ,hoofdsproeier ter rijk draaien en dan naar het punt zetten waar hij optimaal loopt .hierna half gas laten lopen en de stationair sproeier te rijk draaien(staat ie al) en dan armer draaien tot de motor stopt met stotterend lopen en glad loopt . dit herhaal je ook op stationair toerental of kwart gas .
hierna stel je de hoofd naald een keer na .
dit moet omdat de hoofd en stationair met elkaar verbonden zijn op het zelfde brandstofkanaal .aangezien het een nieuwe motor betreft wel de hoofdnaald iets te rijk houden

Oké, ga ik proberen zo, bedankt voor de info.

Op dit forum is het afstellen van een verbrandingsmotor al meerdere keren ter sprake gekomen. Lees MIJN bijdrage hier aan ook eens. Het is al meerdere keren gebleken dat deze methode simpel te hanteren is en nagenoeg altijd goed werkt.

ik heb inmiddels de grote broer staan nog niet aan begonnen maar dat komt.

Hoe beviel de assemblage paste alles een beetje?

Het cg van de esm modellen schijnen niet helemaal te kloppen dus ga voor wat te voorlijk...

esm-zwaartepunt-cg

Waarom de keuze voor een DLE en niet een mooi lopende 4takt motor of een ster motor?

Back