EU A1/A3 Vliegbewijs halen

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Gerald Rutten, 4 jan 2021.

  1. piet prul

    piet prul

    Lid geworden:
    12 mei 2013
    Berichten:
    35
    [QUOTE="Arnold 85, post: 4127563, member: 54756" ]Niet paranoïde worden. Daar lopen al genoeg mensen van rond op het moment......[/QUOTE]

    Hier op forum zijn er ook wel een paar die paranoīde zijn
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  2. WillydeWoofer

    WillydeWoofer

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    4.334
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Nee toch zeker? Is dat echt waar?
     
  3. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    6.138
    Locatie:
    daar waar ik vlieg
    Hier op forum zijn er ook wel een paar die paranoīde zijn[/QUOTE]
    Klopt die willen hun exploitantnummer zo klein mogelijk in hun batterijdeksel hebben.
     
  4. TC01

    TC01 The First Aviators

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    2.823
    Klopt, en die mensen hadden nog niet eens een naamsticker in hun modellen terwijl dit al heel lang verplicht was. Nu willen ze ook liever geen exploitatie nummer op hun toestel aanbrengen of dit zo klein mogelijk doen terwijl dit dusdanig aangebracht moet worden dat men dit zonder hulpmiddelen kan lezen.
     
  5. hobbyist

    hobbyist Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    4.003
    Locatie:
    Noord Brabant
    Niet om het één of ander, aanbieding t.o.v. wat? adviesprijs van een nieuw product? Daar kunnen ze toch van maken wat ze willen?
    Hoe verzin je het.
    Er zijn er natuurlijk ook bij, die hun huiswerk hebben gemaakt.
    Zo dat ze weten wat er nog meer voor heftigs gaat komen.
    Ja het paste, zonder optische hulpmiddelen leesbaar op een strookje van 22mm :) Gewoon omdat het kan.
    Ik zou het liever op de accu plakken bij een elektro kistje, maar het schijnt op het toestel te moeten.
    Op de accu valt het niet zo op bij het andere labeltje.
    Voor de lader.
    upload_2021-1-16_22-9-11.png
    Misschien bij de eigen clubleden, maar daar buiten echt niet.
    Ik heb altijd een partijtje voorbedrukte naam labeltjes bij me 4 regeltjes tekst op een tapje van 24mm breed en 30mm lang is nog best wel goed leesbaar.
    En dan kan ik ook nog wel eens een folietje pakken met wat beter plak er op of van een steviger materiaal soort, zoals polyester.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 16 jan 2021
    MicropropSport vindt dit leuk.
  6. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    1.346
    Locatie:
    Emmen
    Het kan aan mij liggen. Maar waarom zou je überhaupt de betaalde variant gaan doen? Aanbiedingen van maar 39 euro? 19e euro als je opnieuw het wilt gaan proberen na 3x.

    Het heeft geen enkele meerwaarde. Nul.

    Beheers je de Duitse taal niet? Dan is er vast wel iemand die even als tolk wil fungeren en je bijstaan.


    Men doet het voorkomen alsof het een grijs illegaal gebied is. Betaal die 39 euro want het mag geld kosten. Dat het überhaupt als zijnde een optie word overwogen snap ik niet. Het is niet beter of slechter. Gewoon hetzelfde! Alleen kostenloos.

    Hoor dat ook van veel mensen bij club's. De club adviseert het bij een droneschool te laten doen. Waarom? Sommigen van hun weten het dat je het in Oostenrijk kan doen. Maar veel ook niet. In het land der blinden is één oog koning. Gaat een mail rond met een link en men doet het maar omdat het moet. Die mensen kopen een setje foambanden van 3.50 en wat goedkope hk servo's bij me. Die boeit het heel veel dat ze een kapitaal aan een onnodige cursus kwijt zijn.


    De verwijzingen naar klein en groot omtrent het exploitanten nummer slaan nergens op! Dat is relatief. Goed leesbaar ook. Stop daar toch eens over te discussiëren. Moet ik rekening houden met iemand die halfblind is? Of met iemand die haarscherp ziet. Daar zijn geen duidelijke regels voor. Dat soort verwijzingen zijn lachwekkend, wil je een wit bordje halen dan zet je het op A4 formaat. Wil je gewoon het noodzakelijke kwaad aanbrengen dan doe het zo groot of zo klein als je goed dunkt. Waarom komt dit verhaal telkens terug. Dit gaat over welke certificaten er zijn. Voor en nadelen van elke variant.


    En nog even over het kopiëren van het nummer. Dat kan iedereen doen. En uiteraard niet zo makkelijk als bij een kentekenplaat. Daarvoor worden bij de Brezan machines gestolen, te samen met een hele lading letters en blanco platen. Kenteken zit aan een kleur en merk auto verbonden. VIN nummer als ze het uiteindelijk checken . Daardoor ook makkelijker aan te tonen dat iemand het heeft gekopieerd. Dat is vele malen meer gecompliceerder dan een nummer overschrijven op een post-it en klaar. Zonder enige specifieke informatie over het model. Maar ook dat is aan ieder voor zich. Dan ben je niet perse paranoia. Maar een beetje realiteitsbesef mag wel. Maar nogmaals ieder voor zich!
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2021
    wim eon en MicropropSport vinden dit leuk.
  7. hobbyist

    hobbyist Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    4.003
    Locatie:
    Noord Brabant
    Ik heb een paar maanden geleden in de glazen bol gekeken en dat geeft een blik van ongeveer 5 jaar in de toekomst.:D

    Product ontwikkeling R&D (Rommel & Drama), loopt ongeveer 5 jaar voor, voordat een product op de markt komt.
    Dus wat b.v. morgen op de markt komt, is eigenlijk al zo'n 5 jaar oud.

    Dat nummer zoals het nu is is gewoon lachwekkend om dat op het kistje te plakken.
    Het heeft dezelfde waarde als een adreslabeltje.
    In de oude regeling modelvliegen was een adres verplicht, nu is het exploitantennummertje verplicht.
    Een geleend nummertje valt niet op, een geleend adres wel.

    Na 1 jan 2023 komen de drone's met de transponders in beeld op dat moment is een exploitantennummertje echt nodig.
    inclusief verificatie code achter het streepje.
    Dat nummertje moet in de drone / transponder geklooid worden zo dat het uitgezonden kan worden.
    Een code is er alleen legitiem in te klooien met de verificatie code achter het streepje.

    Voor de drone's zonder transponder die toch door willen blijven vliegen en de klassieke modelvlieger komt er een addon dingetje tenminste zo staat het in de regelbrij.
    De technische uitvoering daarvan is ehm succes voor de ontwikkelaars, de ontvanger in het fladdertje mag geen last ondervinden van de transponder.
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2021
    N.P.S., Cnn en MicropropSport vinden dit leuk.
  8. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    6.138
    Locatie:
    daar waar ik vlieg
    De kans dat ze jouw nummertje lenen is net zo groot als dat ze jjouuw auto kenteken lenen. Goed geplaatst verkleind zelfs deze minimale kans op misbruik in geval van beide.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  9. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    1.346
    Locatie:
    Emmen
    De kans dat ze je nummer stelen is veel groter. Omdat het veel eenvoudiger is te doen. Geen duistere connecties voor nodig. Als je het op een stuk karton schrijft houden ze je aan het eind van de straat al aan. Bij een model moet het op papier.

    Maar ik stop die discussie. Denk niet dat het wat toevoegt aan dit topic.
     
  10. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    12.989
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Dit gaat over het certificaat, een paar topics verder staat iets over een exploitantennummer.
    Maar ik zie het nut niet van stelen van een exploitantennummer.
    Bij controle moet je je certificaat laten zien, op papier of digitaal.
    Er zit (bij de duitse versie) een koppeling tussen je certificaat en exploitantennummer.
    Dat is vrij makkelijk te controleren.
    Zelfde als dat de politie in 1 controle meteen kan zien welke auto bij welk kenteken hoort en of die APK gekeurd en verzekerd is.

    Stelen van een exploitantennummer?
    Echt een non-discussie.

    GJ
     
  11. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    1.346
    Locatie:
    Emmen
    In Nederland alleen niet.
     
  12. ReneZ

    ReneZ

    Lid geworden:
    7 dec 2020
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Breda
    Het expl. no. krijgt men na Digid toegang.
    Er is dus een koppeling tussen dat nummer en je ID bewijs waar ze om gaan vragen.
    Dat certificaat staat daar volgens mij los van.
    Maar stelen is dus zinloos idd.
     
  13. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    1.346
    Locatie:
    Emmen
    Screenshot_20210118-170710_Gmail.jpg



    Luxemburgse variant moet het nu ook goed doen
     
  14. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    866
    Locatie:
    st Willebrord
    heb je daar een link van
    die ierse variant wacht ik nu al anderhalve maand op en vliegen zonder dit certificaat gaat nog goed maar wil toch dit onnodige ding hebben zodat ik niet constand op mn hoede te hoeven zijn
     
  15. gpman

    gpman

    Lid geworden:
    22 nov 2002
    Berichten:
    218
    Locatie:
    Hoef en Haag
  16. gpman

    gpman

    Lid geworden:
    22 nov 2002
    Berichten:
    218
    Locatie:
    Hoef en Haag
    Ik krijg net een melding binnen van de ierse site zie hieronder:
    Dear User

    Your identity verification request will not be processed until after 31st January. It is expected that a charge of €5 will apply after 31st January for identity verification and €30 for UAS on line training, if you wish to cancel your application please logon and select "cancel" all of your personal details and documentation will be completely deleted from the MySRS system.

    Thank you
    MySRS Support

    Dus deze is niet meer gratis

    Geoff
     
  17. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    1.346
    Locatie:
    Emmen
    Snel die in Oostenrijk doen of Luxemburg
     
  18. WillydeWoofer

    WillydeWoofer

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    4.334
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dat kon je op je lompen aan zien komen. Of op ander schoeisel.
     
  19. Mugello

    Mugello

    Lid geworden:
    20 mrt 2009
    Berichten:
    279
    Locatie:
    Sittard

    Kreeg ik ook zojuist binnen. Maar ik heb een paar weken geleden al het Britse vliegbewijs gehaald. Vraag is of het post-brexit nog wel geldig is...
    (weten ze in Brussel/Straatsburg waarschijnlijk ook nog lang niet...)
    correctie: zie in eerder bericht dat er nogal twijfel over is. Dus heb zojuist ook maar het Oostenrijkse brevet gehaald. Gaat echt prima :)
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2021
  20. gpman

    gpman

    Lid geworden:
    22 nov 2002
    Berichten:
    218
    Locatie:
    Hoef en Haag
    Heb de Engelse en Luxemburgse ondertussen klaar en in bezit. Dus voorlopig zit ik goed

    Geoff
     

Deel Deze Pagina