EU A1/A3 Vliegbewijs halen

Ik krijg net een melding binnen van de ierse site zie hieronder:
Dear User

Your identity verification request will not be processed until after 31st January. It is expected that a charge of €5 will apply after 31st January for identity verification and €30 for UAS on line training, if you wish to cancel your application please logon and select "cancel" all of your personal details and documentation will be completely deleted from the MySRS system.

Thank you
MySRS Support

Dus deze is niet meer gratis

Geoff

Dito hier

En dit werd net door de knvvl gepost op facebook :
Na nu is gebleken, blijkt het UK vliegbewijs A1/A3 niet geldig te zijn binnen de EU omdat de Engelsen hebben nagelaten dit middels een EU voorgeschreven procedure te valideren. Heb je zo'n vliegbewijs, dan raden wij je aan in Oostenrijk, Duitsland of Luxemburg of in Nederland een EU vliegbewijs A1/A3 te halen.

Geoff

Dit komt van de KNVvL site.

Heb je het Vliegbewijs in een ander EU land of Engeland gehaald, dan is dat EU Vliegbewijs in de gehele EU+Engeland en Noorwegen geldig, dus ook in Nederland en hoef je daarvoor niet langs bij de RDW.

Die is alleen geldig als je niet liegt dus als je in Duitsland woont dan is ie wel geldig.
En ze controleren echt de gegevens.
Ik ben ook al gecheckt maar ik heb niet gelogen.
Een clublid die nogal van de regeltjes is zei, dat is valsheid in geschriften, hier in Duitsland is dat strafbaar en wordt je gegarandeerd vervolgd.
Dus tja.. ik weet niet wat ze over de grens mogen doen..
Ik heb ook wel eens post in Nederland gehad van een duitse jurist.

GJ

Vraagje:
Ben ik de enige die rustig afwacht tot de certificaatrush over is?

Dat dacht ik ook, rustig aan, tijd zat. Maar toen bedacht ik me, stel dat ik ff naar het duin wil en daar n kistje los wil laten, dus bedacht ik me. Toch maar direct de Oostenrijkse gedaan. Het stelt toch ook eigenlijk helemaal niks voor.
Dus certificaat geseald en in de tas bij de Duits DMFV pasje en het, Franse registratie gelegd.
Klaar om te gaan vliegen.

Is de Ierse nog wel geldig?
Oostenrijkste = niet meer gratis= veranderd.
Ierse duurt nu al 2 weken...
Engelse niet geldig
Duitse niet gratis want voor gratis moet je liegen?

Oostenrijkste = niet meer gratis= veranderd.
Oh ja? weet je dat wel heel zeker?
Volgens de antwoorden op vragen niet.
https://www.dronespace.at/drohnenfuehrerschein

Wat wel munten kost is een exploitatie registratie maar dat kun je daar als consumenten laaglander daar toch niet doen.

Ik heb ook even gekeken wat A2 kost in Oostenrijk.
Na de vertaling van Duits naar Nederlands.
De test voor categorie A2 wordt uitgevoerd als aanwezigheidstest bij Austro Control op locatie. Er zijn kosten voor een bedrag van 14,40 EUR.

Dit zou voor mij zomaar een vakantie projectje kunnen worden als ik dan toch weer een keer in Oostenrijk ben.

Back