Gewoon de Luxemburgse doen, nog steeds gratis en ook in het Engels.
https://trainingzone.eurocontr...Rr3EQkI7_F6RINVVbwuWNGSe9BpwgM
En Europeser dan Luxemburg kan je het niet hebben, het parlement zit daar regelmatig.
GJ
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Gewoon de Luxemburgse doen, nog steeds gratis en ook in het Engels.
https://trainingzone.eurocontr...Rr3EQkI7_F6RINVVbwuWNGSe9BpwgM
Het aspect in NL in verenigingsverband heb je geen vliegbewijs als A1/A3 en A2 nodig.Nog een ander aspect in deze is dat je dan ook je eigen vereniging in diskrediet brengt omdat de vereniging verantwoordelijk is voor zijn leden op het veld
Alle leden bij elkaar, is de vereniging alle clubleden krijgen er mee te maken.Dan dient de vereniging zich ook aan de strengere EU regelgeving moeten houden en meer verantwoording krijgen.
De volgorde van de te doorlopen stappen.De RDW schrijft niets over uitzonderingen m.b.t. het vliegbewijs inzake leden van vliegclubs.
De KNVVL wel.
Mag ik dat verwarrend vinden?
Beste GJVO
Ierland kan je schrappen van je lijstje daar moet ook voortaan voor betaald worden .
Duitsland valt ook af daar is de cursus alleen voor ingezetene van Duitsland.
Als je als Nederlander zonder een verblijf adres een in Duitsland vaardigheid bewijs uit Duitsland weet te bemachtigen pleeg je volgens mij altijd valsheid in geschriften dat is strafbaar.
Daarbij moet een ding zeker niet vergeten dat de verzekering bij een ongeval niets uitkeert omdat je vliegt met een vaardigheid bewijs die je niet op een rechtvaardige wijze hebt verkregen .
Nog een ander aspect in deze is dat je dan ook je eigen vereniging in diskrediet brengt omdat de vereniging verantwoordelijk is voor zijn leden op het veld
Nee hoor, net gekeken en het is nog steeds gratis.
Alleen als je een registratie wilt moet je betalen maar dat kan niet want je bent geen ingezetene van Ierland.
Het examen is nog gewoon gratis, en daarna moet je je aanmelden bij het RDW in Nederland.
En wat betreft Duitsland, alles is hier gratis, ik sta ook gewoon geregistreerd.
Een vereniging in discrediet brengen lijkt me onzin, als je bij een vereniging vliegt heb je helemaal geen certificaat nodig.
GJ
Vreemd, ik heb gewoon mijn certificaat gedownload en dat staat ook geregistreerd.
Tenminste, zo lijkt het.
Maar als ik nu inlog via de barcode dan zie ik iets wat denk ik mensen over het hoofd zien, het komt er op neer dat je je niet kan registreren.
Ze willen een registratienummer uit Ierland, een IAA nummer.
En als je dat niet hebt dan zal het niet geldig zijn denk ik.
Dus ook de Ierse versie kan je niet gebruiken.
Blijft over de Oostenrijkse en Luxemburgse.
GJ
Ik vind het een voorbarige conclusie dat de Ierse niet bruikbaar is.Vreemd, ik heb gewoon mijn certificaat gedownload en dat staat ook geregistreerd.
Tenminste, zo lijkt het.
Maar als ik nu inlog via de barcode dan zie ik iets wat denk ik mensen over het hoofd zien, het komt er op neer dat je je niet kan registreren.
Ze willen een registratienummer uit Ierland, een IAA nummer.
En als je dat niet hebt dan zal het niet geldig zijn denk ik.
Dus ook de Ierse versie kan je niet gebruiken.
Wacht maar totdat die ook de grenzen sluiten voor certificaat-vluchtelingen....![]()
In NL noemen ze dit de exploitant registratie.