EU A1/A3 Vliegbewijs halen

Ik heb net het Luxemburg examen gedaan.
Daarbij heb ik langs alle content geklikt en direct de examen vragen gedaan, geslaagd voor alle examen delen, echter.... ik kon geen bewijs uitprinten.
Wat blijkt, je moet werkelijk alle "content" openen, dus alle theorie paginas, ook die worden "groen gevinkt" alleen dan kun je het bewijs uitprinten.
Dus, klik er niet voorbij, gewoon even "open content" en dan komt het goed.
 
  • Like
Reactions: Cnn
Vorige week bij DAA het bewijs A1/A3 en A2 gehaald zeer goed te doen en ziet er goed verzorgd uit Ben naar aanleiding van deze topic wat rond aan het snuffelen geweest op het internet .
Ik heb de site van V.K Oostenrijk en Luxenburg bezocht en daar het lesmateriaal door genomen Waar Luxenburg met kop en schouder boven alle andere site uit kwam.
De site van Luxenburg laat door google translate voor 90% toe en zelf de examen en toetsen in Nederlands te doen wat bij de andere niet was het oosterrijks laat dat maar gedeeltelijk toe.
Al deze cursussen zijn goed te doen dat is mijn ervaring en begin de cursus bij het begin het voorwoord en werk dan de cursus stap voor stap af
SUCCES
 
DAA zijn geldwolven.
Dus het is bij mij een kwestie van niet gunnen.
In volgorde van makkelijk naar moeilijk wat betreft de vragen:
Ierland
Luxemburg
Oostenrijk
Duitsland

Ierland is lastig en langzaam wat betreft legitimeren
Luxemburg is echt gericht op drones, iets waar ik helemaal niets mee heb.

Alles in Nederland is geen optie, ik ga geen geld betalen voor iets waar in heel Europa geen geld voor betaald hoeft te worden.

GJ
 
Beste GJVO
Ierland kan je schrappen van je lijstje daar moet ook voortaan voor betaald worden .
Duitsland valt ook af daar is de cursus alleen voor ingezetene van Duitsland.
Als je als Nederlander zonder een verblijf adres een in Duitsland vaardigheid bewijs uit Duitsland weet te bemachtigen pleeg je volgens mij altijd valsheid in geschriften dat is strafbaar.
Daarbij moet een ding zeker niet vergeten dat de verzekering bij een ongeval niets uitkeert omdat je vliegt met een vaardigheid bewijs die je niet op een rechtvaardige wijze hebt verkregen .
Nog een ander aspect in deze is dat je dan ook je eigen vereniging in diskrediet brengt omdat de vereniging verantwoordelijk is voor zijn leden op het veld
 
Nog een ander aspect in deze is dat je dan ook je eigen vereniging in diskrediet brengt omdat de vereniging verantwoordelijk is voor zijn leden op het veld
Het aspect in NL in verenigingsverband heb je geen vliegbewijs als A1/A3 en A2 nodig.

Het is pas noodzakelijk als je buiten verenigingsverband of verenigings-locatie gaat modelvliegen, het wildvliegen.

Bij een vereniging heb je je ook nog te houden aan het huishoudelijke reglement waardoor de extra privileges die A2 geeft m.b.t. dicht bij mensen vliegen vervalt.
 
Beste Hobbyist
Het aspect in NL in verenigingsverband heb je geen vliegbewijs als A1/A3 en A2 nodig.
Dat weet een ieder nu we in een overgangsregeling zitten van 2 jaar tot op het moment dat de EU wetgeving word doorgevoerd is dit een geheel ander verhaal.
Dan dient de vereniging zich ook aan de strengere EU regelgeving moeten houden en meer verantwoording krijgen.
Dit is de reden waarom ik deze zinsnede heb geplaats
 
  • Like
Reactions: Cnn
Dan dient de vereniging zich ook aan de strengere EU regelgeving moeten houden en meer verantwoording krijgen.
Alle leden bij elkaar, is de vereniging alle clubleden krijgen er mee te maken.
Qua meer verantwoording valt het wel mee, iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn doen en laten in het luchtruim, ook in het luchtruim van een vereniging.
Dus daar veranderd helemaal niets.

In de EU spelregelbrij staan een paar uitzonderingen voor verenigingen, die krijgen regelgeving op nationaal niveau.
 
De RDW schrijft niets over uitzonderingen m.b.t. het vliegbewijs inzake leden van vliegclubs.
De KNVVL wel.
Mag ik dat verwarrend vinden?
 
De RDW schrijft niets over uitzonderingen m.b.t. het vliegbewijs inzake leden van vliegclubs.
De KNVVL wel.
Mag ik dat verwarrend vinden?
De volgorde van de te doorlopen stappen.


Het RDW bepaald niet de spelregels, zij zijn opgedragen om dingen te registreren.

De mogelijkheid van uitzondering op de EU regelbrij 2019/947 staat in artikel 16 van die brij.

De KNVvL zit met nog wat andere overkoepelende organisaties aan de praat tafel van de (r)overheid.
(Om eerlijk te zijn mijn mening, je hebt qua onderhandelingen met de (r)overheid, meer aan de Limburgse federatie dan aan de KNVvL).

Zij publiceren, af en toe wat flarden wat er is uit onderhandeld met de (r)overheid.
En daar mag je het mee doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste GJVO
Ierland kan je schrappen van je lijstje daar moet ook voortaan voor betaald worden .
Duitsland valt ook af daar is de cursus alleen voor ingezetene van Duitsland.
Als je als Nederlander zonder een verblijf adres een in Duitsland vaardigheid bewijs uit Duitsland weet te bemachtigen pleeg je volgens mij altijd valsheid in geschriften dat is strafbaar.
Daarbij moet een ding zeker niet vergeten dat de verzekering bij een ongeval niets uitkeert omdat je vliegt met een vaardigheid bewijs die je niet op een rechtvaardige wijze hebt verkregen .
Nog een ander aspect in deze is dat je dan ook je eigen vereniging in diskrediet brengt omdat de vereniging verantwoordelijk is voor zijn leden op het veld

Nee hoor, net gekeken en het is nog steeds gratis.
Alleen als je een registratie wilt moet je betalen maar dat kan niet want je bent geen ingezetene van Ierland.
Het examen is nog gewoon gratis, en daarna moet je je aanmelden bij het RDW in Nederland.
En wat betreft Duitsland, alles is hier gratis, ik sta ook gewoon geregistreerd.
Een vereniging in discrediet brengen lijkt me onzin, als je bij een vereniging vliegt heb je helemaal geen certificaat nodig.

GJ
 
Nee hoor, net gekeken en het is nog steeds gratis.
Alleen als je een registratie wilt moet je betalen maar dat kan niet want je bent geen ingezetene van Ierland.
Het examen is nog gewoon gratis, en daarna moet je je aanmelden bij het RDW in Nederland.
En wat betreft Duitsland, alles is hier gratis, ik sta ook gewoon geregistreerd.
Een vereniging in discrediet brengen lijkt me onzin, als je bij een vereniging vliegt heb je helemaal geen certificaat nodig.

GJ

GJ

Ik kreeg van de week dit bericht binnen vanuit ierland
Dear User

Your identity verification request will not be processed until after 31st January. It is expected that a charge of €5 will apply after 31st January for identity verification and €30 for UAS on line training, if you wish to cancel your application please logon and select "cancel" all of your personal details and documentation will be completely deleted from the MySRS system.

Thank you
MySRS Support

Dus ik denk dat het toch geld gaat kisten maar kan er naast zitten.

Geoff
 
Vreemd, ik heb gewoon mijn certificaat gedownload en dat staat ook geregistreerd.
Tenminste, zo lijkt het.
Maar als ik nu inlog via de barcode dan zie ik iets wat denk ik mensen over het hoofd zien, het komt er op neer dat je je niet kan registreren.
Ze willen een registratienummer uit Ierland, een IAA nummer.
En als je dat niet hebt dan zal het niet geldig zijn denk ik.
Dus ook de Ierse versie kan je niet gebruiken.
Blijft over de Oostenrijkse en Luxemburgse.

GJ
 
Vreemd, ik heb gewoon mijn certificaat gedownload en dat staat ook geregistreerd.
Tenminste, zo lijkt het.
Maar als ik nu inlog via de barcode dan zie ik iets wat denk ik mensen over het hoofd zien, het komt er op neer dat je je niet kan registreren.
Ze willen een registratienummer uit Ierland, een IAA nummer.
En als je dat niet hebt dan zal het niet geldig zijn denk ik.
Dus ook de Ierse versie kan je niet gebruiken.
Blijft over de Oostenrijkse en Luxemburgse.

GJ


Jij hebt hem ongeveer te samen met mij gedaan geloof ik. Dat was medio september.

Niels
 
Vreemd, ik heb gewoon mijn certificaat gedownload en dat staat ook geregistreerd.
Tenminste, zo lijkt het.
Maar als ik nu inlog via de barcode dan zie ik iets wat denk ik mensen over het hoofd zien, het komt er op neer dat je je niet kan registreren.
Ze willen een registratienummer uit Ierland, een IAA nummer.
En als je dat niet hebt dan zal het niet geldig zijn denk ik.
Dus ook de Ierse versie kan je niet gebruiken.
Ik vind het een voorbarige conclusie dat de Ierse niet bruikbaar is.

Log eens in op je Mysrs account en klik eens rechtsboven op dit icoontje.
upload_2021-1-23_21-11-57.png

Plopperdeplop een popupje met je naam en IAA nummertje.
 
Back
Top