Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hallo,
Ik heb afgelopen week mijn "Iers" A1/A3 certificaat gehaald (gratis).
Kan ik nu bij de RDW mijn registratie aanvragen? Ik lees dingen dat de RDW de buitenlandse certificaten niet kan verwerken.
Ik wil iets met zelfbouw gaan doen dus A2 is voor mij niet aan de orde. (denk ik)
Registratie, ja.Kan ik nu bij de RDW mijn registratie aanvragen?
Ik heb gisteren examen afgelegd in Luxemburg en behaald, nu lees ik op de site van RDW dat ik een vliegbewijs moet aanvragen in het land waar ik examen heb gedaan.
Ik zou een link moet krijgen van DAC ( = de Luxemburgse RDW) maat ik krijg niets.
Hoe hebben degene die ook daar examen hebben gedaan, het verder opgelost?
Hans
Registratie, ja.
Omzetting vliegbewijs A1/A3 (voorlopig) niet en zowiezo niet gratis.
Echter waarom zou je dit bewijs omzetten: dit is in de hele EU geldig dus ook in Nederland.
Dus alleen je registratie en niet je A1/A3 moet in het land van ingezetene geregistreerd zijn.
A2 zal voor jou niet aan de orde zijn.
Ik heb de Oostenrijkse test gehaald en bij de RDW €23 betaald voor het nummer.
Nu alleen nog nummer plakken en klaar?
Ik heb hetzelfde gedaan en vroeg me af of ik de Oostenrijkse pdf ook naar de RDW moet sturen voor een Nederlandse versie, of is dat niet nodig?
Verwarrende bende allemaal...
Groeten, Jan.
Dat is het zeker.Een verwarrende bende is het al van begin af aan Jan.
Dit is juist: wat hier weer in het het bovenstaande stukje overheidsvoorlichting staat is feitelijk onjuist wat betreft:Rdw alleen je vliegtuig registratie nummer (exploitanten nummer)aanvragen. Staat los van het vliegbewijs. Je hebt nu een Europees certificaat. Dus ook in Nederland geldig.
Dit is in feite zo, maar, hoe verwarrend het is:En drone = modelvliegtuig = modelhelikopter in de betekenis die onze (Europese) overheid hanteert