Eurotour F5B in Belgie (Heist op den Berg)

Geen idee, ik denk dikke lucht.
Het is nogal regenachtig volgens buienradar.

GJ

Ja, soms nogal wat wind, maar vooral zeer turbulent als je niet hoog genoeg vliegt...Wind staat ook volledig in het nadeel voor het "laatste" rak, dat nogal traag kan uitvallen ...

Inmiddels alweer een uurtje of 2 thuis. Nog even geholpen met opruimen en iedereen uitgezwaaid. Was weer een leuk weekend, veel mooie prestaties gezien en helaas ook wel wat dieptepunten. Boel foto's uit te zoeken maar die verschijnen "vanzelf" op de website.

Een v/d mooiste dingen vond ik toch wel dat de oudgedienden Uzan en Freudenthaler na de 1e drie doorgangen op plaats 2 en 3 stonden. Daar kunnen we nog wel wat van leren.

Pff, wat duurt het lang Mark!
Je hebt de uitslagen al ruim een half uur en nog niks op de site??

;-)

GJ

Hey Mark..
Je wordt zwaar overbetaald om de website te doen.. elke wedstrijd krijg je een ijsje tijdens het eten met vuurwerk.
Dan willen we ook wel wat terugzien!

Allereerst, ik baal nog steeds dat ik er niet bij kon zijn.
Maar.. Wim, respect!
Tussen alle geweld van de nurflugels en ouwe crack Rudi heb je netjes gevlogen en een mooi resultaat gehaald!
Kleine Pascal heeft het ook mooi gedaan, steeds weer een verbetering.
In de F5B valt Uzan op, die kan dus gewoon mee met de besten.
Verder een mooi deelnemersveld, complimenten aan de organisatie!

GJ

Eerste ronde was ok, laatste ronde was goed, tussendoor wat problemen gehad wat de resultaten in ronde 2 en 3 helaas negatief beinvloedde. Maar daardoor wel veel kunnen (moeten) testen, ben weer een hoop wijzer :)

Na ronde 1 de volledige Unilog vervangen (loggger,shunt,opto), dat lostte het probleem niet op, het werd veel erger. Voor ronde 3 de ontvanger vervangen, toen leek het iets beter maar in de logs was het probleem nog steeds te zien. Omdat de 6S setup problemen had ben ik toen met de 10S setup gaan testen, daar leek het moeilijk de prop op de kist te houden (3x prop verloren in 1 weekeind, voorheen nog nooit een prop verloren..), de Zippy Flightmaxx 40C blijkt niet tegen 160A te kunnen (2packs doorgebrand), van 1 prop de inbus gestript, etc..
Om dan uiteindelijk met een mooie vlucht af te sluiten is toch wel lekker :)

Was wel super gezellig in Heist. Vrijdagmiddag was het nog rustig en heb ik 3 vluchtjes kunnen doen, om 18:00 begon het te regenen. Sasha nog geholpen zijn bungalow tent voor de hele familie in de regen op te zetten (ding is 9mtr lang ofzo :S ). 1km verderop was het droog, met een prachtige zonsondergang tegen de zwarte bewolking boven het veld.. Dus gezellig met zijn allen in de partytent, beetje ouwehoeren en bijpraten.
Zaterdag werd er vanaf 07:00 al getest, Steve en Alan waren er vroeg bij. Na de eerste vluchtjes dan ontbijten, kwestie van prioriteiten zullen we maar zeggen.
Na een iets verlate start wegens een probleempje met de rakkenset gingen de rondes er vlot door, met rond de middag een lekkere pasta voor de lunch. De omstandigheden leken wat op Almere, relatief traag, veel daalwind, met een enkele bel. Na de 3 rondes op zaterdag waren er diverse mensen toch wel toe aan een schrapronde omdat ze te vroeg hadden moeten landen in 1 (of meer) ronden.
De meeste mensen gingen daarna lekker aan de bbq, ik moet nog wat verder testen, om pas later aan te schuiven. De avond nog lang bijgepraat met deze en gene en eigenlijk iets te laat het bedje in, dan maar iets uitslapen op zondag...dacht ik. Helaas, Steve en Alan maakten om 7:00 alweer hun eerste vlucht en tsja, dan ben je meteen klaarwakker. Heaterboxje meteen aan, alvast wat spulletjes inpakken en voor het ontbijt nog een laatste testvlucht gedaan, zag er goed uit. He zondagse ontbijt had als special eieren en spek vers van de bbq, good stuff :).

Ronde 4 werd vlotjes afgewerkt, het was iets zonniger maar de thermiek was er pas later in de ronde. Ik vllog 45 rakken en vond meteen een mooie bel. Op 6 minuten zat ik zo hoog dat ik er wel uit moest, met nog 2 minuten zat ik toen alweer zo laag door de daalwind dat het nog spannend was of ik de 10 minuten door zou komen zonder motor... Deelnemer na deelnemer vloog minder dan 45 rakken, dan stiekem ga je hopen. Maar Hugeus maakte een hele mooie vlucht en deed 46 rakken, helaas net geen 1000'er voor mij.
Val maakte ook een mooie laatste vlucht, ging als een speer, leek lange tijd op weg naar 42 rakken, en kwam inclusief 2 cuts uiteindelijk op een evenaring van zijn pb met 39 rakken, ditmaal wel met een volledige duurvlucht, dus netto een verbetering :).
Pascal deed het als beste (en enige ;) ) junior ook erg goed. Met +-1500W en hele gare Surprise 7(?) deed hij 22,23 en 25 rakken, en dat terwijl hij pas sinds een maand van een schuimmodel naar een gfk model overgestapt is.

En nu weer op naar de volgende, dat zal wel Bad Bruckenau worden op 21 en 22 Juli...

Gerben

Dat zijn dan behoorlijk nette prestaties gezien de technische tegenslagen!
Knap werk dus!
Zippies niet zo goed als gedacht! Niet voor peak performance... of eeuwig leven. Hmmmm....
Dingen krijgen behoorlijk op hun donder...

Indanks alles 98.6% score voor de Eurotour is wel fijn, al is er het knagende gevoel dat er meer in gezeten had. Maar goed, het feit ligt er, daar doe je niks meer aan.

Niet te snel generaliseren Bas, de Zippy Flightmaxx in 6S gaan bij mij prima.
Alleen dit specifieke type redt het net niet in de 10S.
Maar de Nanotech, Thunder Power en Gens Ace hebben er ook moeite mee, gezien de mate van onbalans... er is weer iets nieuws onderweg als het goed is, eens kijken hoe dat werkt...

Gerben

Nou ja... ik heb hier de de 3600 Turnigies klaar voor de start liggen...
Zullen het ook wel niet zo zwaar hebben straks...
Hoe de GensAce zich zullen gedragen? De 6Sjes die ik nu vermag te gaan beleven, hoeven alleen maar een beeltje te slepen bij 45A... De Turnigy 400kv trok overigens bijna 3,5 kilo met een 14 x 10... minder dan eCalc (die overigens weer is bijgesteld op punten)... niet het beloofde rendement... denk ook heen winner... maar kost dan ook niet veel...

Bij de weg... emailtje gestuurd... kon jij nog voor mij koerieren?

Ja Bas, Gerben heeft de spullen in Rotterdam, ik heb een ander deel van de spullen.
Ik probeer het morgen bij GvB op te halen dan gaat het woensdag op de bus, heb jij het donderdag in huis.

GJ

Het was een super weekend ik heb er goed van genoten niemand rond mijn kop... of het was Gerben die me aanmaande, om wakker te worden en me geholpen heeft met coachen,:thumbsup:

Eerste rondes ben ik met een milde setup gestart om zeker rond te komen tijdens de duurtaak en ook om er weer in te komen. het was ook mijn laatste deftige prop die ik nog had liggen Willy nr-12 op 7°.
De 2 de ronde maakte ik al progressie en de 3de ronde begon ik met een opgewarmde batterij wijder in te vliegen om toch meer snelheid te zoeken.
Ik vond deze setup iets te mild +-3400 watt en heb toen besloten om een andere prop te plaatsen die ik pas 2 dagen geleden binnen gekregen had van Sergey S3-22. nu 3800Watt, wat nog niet overdreven is, maar blijkbaar wel snel genoeg voor mijn rw4- gezien het resultaat.

Ik wil nog eens het belang aanstippen om een nieuwe setup altijd eerst eens in te vliegen voor de wedstrijd. Dit geeft je meer comfort als je dan later in de wedstrijd zit.
Ook de rakmannen zouden eerst een oefenronde moeten krijgen zodat ze kunnen warm lopen voor ze op scherp moeten dowen.

Ik vind het tot nu toe eigenlijk wel leuk dat je enorm kan zakken als je de zweeftaak niet haalt. Jammer hé Luc;) zo blijft het wel spannend voor iedereen.
Daarom ben ik er ook niet zo voor te vinden om over de limiet te mogen in de toekomst.
Of het zou je veel punten moeten kosten, zodat het een veiligheidaspect betreft; voor deze die zonder motor in een gevaarlijke situatie komen en niet het voordeel van deze die alles opvliegen en dan extra motorlooptijd gaan gebruiken voor de zweeftaak.

super bedankt aan alle aanwezigen en helpers die dit weekend gemaakt hebben.

Val

Back