Even jullie aandacht voor 26 juni in Saasveld.

Ceppodo, mooi dat je ook komt.
Maar ehh, wandelen in Tilligte ??? Wat is daar in Godsnaam aan ?? Ik ken geen dooier gat dan Tillgte..

Serge, 3 juli word ook een mooie dag, niets gemist dus. :-).

Groeten,

Paul.

Dat Tilligte een dood gat ben ik met je eens,maar dat is Saasveld ook.Als ik het heb over rondlopen dan bedoel ik op de Oldtimerdagen.Saasveld is een miniatuur uitvoering van de Oldtimerdag in Tilligte.

Dat Tilligte een dood gat ben ik met je eens,maar dat is Saasveld ook.Als ik het heb over rondlopen dan bedoel ik op de Oldtimerdagen.Saasveld is een miniatuur uitvoering van de Oldtimerdag in Tilligte.

Ok, ik snap het maar kan er niet over meepraten omdat ik nog nooit op een oldtimerdag in Saasveld geweest ben. Tilligte wel maar ook maar één keer...

Dan kreeg ik vanavond nog een telefoontje van een clubgenoot die zag dat jij toestellen van TF had, hijzelf heeft ook 2 heel bijzondere kisten van dit merk en hij mailde mij het volgende:

Ceppodo.

[FONT=&quot]Je schrijft:[/FONT]
[FONT=&quot]“Saasveld is een miniatuur uitvoering van de Oldtimerdag in Tilligte.” [/FONT]
[FONT=&quot]Maar we hebben het over Oldtimers en daaronder vallen natuurlijk ook vliegtuigen.[/FONT]

In het onderschrift van jouw bericht zie Ik ook een tweetal TF toestellen, een Spitfire en een Thunderbolt.
Als dit Top Flite toestellen zijn, houdt er dan alvast rekening mee dat je in Saasveld een replica kunt gaan zien van misschien wel het beroemdste vintage Top Flite toestel ooit, de Taurus van Ed Kazmirski?
Daarnaast is dit toestel, dat wordt aangedreven door een moderne glowplugmotor nu ook nog eens uitgevoerd met cruise control en dat hadden ze in Tilligte zeker niet! (of waar wel?)
Alleen de modelvliegers van het eerste uur kunnen dit toestel nog op waarde inschatten, neem bijvoorbeeld de wereldkampioenschappen in 1963 Genk, er vlogen er toe 17 mee in een veld van totaal 39 deelnemers en nog met tip-tip.
Dus naar mijn mening is Oldtimerdag Tilligte, in vergelijking met Saasveld een “vintage theelichtjes dag”.
Groeten, Cees

;-).

Laatst bewerkt:
Geweldig dat jullie met 8 man hebben gereageerd en toegezegd hebben om te komen !!

Omdat ik morgen de organisatie moet bellen om door te geven met hoeveel we zijn nog even een vraag of iedereen ook komt..
Het volgende lijstje kon ik maken, graag van een ieder reactie of je definitief kunt komen:

1 Loeki
2 Ceppodo
3 Arjan
4 Rick
5 Jacob
6 Jonkje
7 Jaap
8 Gerhard (via pb gereageerd)

Mocht het te kort dag zijn voordat ik jullie bericht heb ontvangen tel ik je gewoon mee ;-).

Alvast bedankt !

Groeten,

Paul.

Laatst bewerkt:
Zoals beloofd meer info over zondag 26 juni.

De dag begint officieel om 10.00 uur en eindigt om 17.00 uur. Ik denk dat het verstandig is om ruim voor de tijd aanwezig te zijn ivm met het indelen van de plekken.
Het terrein ligt aan de Loodijk in Saasveld en hieronder een routebeschrijving die op de site van de Oltimerdag Saasveld staat:

Ons terrein kunt u vinden vanuit Borne of Weerselo richting de manege de Ankerhallen. Vanaf hier afslaan de loodijk op. Deze weg blijven volgen. Zie borden. Niet de afslag Saasveld nemen.

Het staat overal voldoende aangegeven en het moet eigenlijk geen probleem zijn om het te vinden maar voor alle duidelijkheid:
Aan de doorlopende weg Borne-Saasveld zie je op een gegeven moment een cafe-partycenter dat De Ankerhallen heet. Schuin tegenover de Ankerhallen kun je de Loodijk inrijden, vanaf daar is het nog een kilometer of 2.

De hoofdingang ligt iets voorbij het terrein maar net daarvoor staat links een woonhuis waar een inrit voor de deelnemers is, daar moeten wij erin. Bij deze ingang staat bewaking die op de hoogte is dat wij daar naar binnen gaan. Het is voldoende om bij hun te melden dat wij de modelvlieg piloten zijn en als het goed is kun je dan doorrijden. Er kan nog wel gecontroleerd worden of je daadwerkelijk vliegtuigen in de auto hebt.
Een maal op het terrein moet je doorrijden tot helemaal achteraan waar je de bomen ziet staan, daar zal ik wel ergens lopen.

Mochten er onverhoopt problemen zijn dan kun je me bellen op nummer 06-44555646, volledige naam van mij is Paul Weierink.
Voor alle zekerheid ook nog de naam van ons contactpersoon bij de organisatie, hij heet Jos Fransen en is te bereiken op nummer 06-46674493.

Dan heb ik in mijn eigen club ook een balletje opgegooid en verwacht daar ook een man of 6-7 van. Word dus gezellig :-).

Volgens mij heb ik het meeste nu wel gehad, mochten er nog vragen zijn dan hoor ik die uiteraard graag..

Groeten,

Paul.

Laatst bewerkt:
Is non vintage toegestaan?

----------------------
Sent from iPhone.
Een typevautju is daarom snel gemaakt. Bij voorbaat excuses daarvoor :-)

Sorry, edit is op iphone niet toegestaan, dus nieuwe post.

Misschien moet ik toch die rode cirrus van Arjan maar overnemen..

----------------------
Sent from iPhone.

Oh...die past er nog wel bij hoor in de auto :-)
En volgens mij mag je met alles vliegen wat je wilt. Ik neem wel enkel vintage schaalmodellen mee voor de sfeer: Ka-8b, SG-38 en Motorspatz. Misschien de Pitts S12 voor het betere ragwerk :-)

en de cirrus als iemand anders hem mee naar huis neemt

Sorry voor de offtopic, maar wat is je minimale prijs Arjan.,

----------------------
Sent from iPhone.

125 euro is al een zeer onbeschoft goedkoop koopje imho voor een cirrus .ze zijn het dubbele waard in mindere coditie

Nou Serge.Ik heb er eentje in mindere staat van Japie overgenomen,Zou zeggen biedt eens het dubbele.Dan breng ik hem persoonlijk naar Ede.Maar moet toegeven,als ik zie waar soms Cirussen en Mini Nimbussen voor weggaan.Pfffffffffffff.Dan is die 125 wel een reële prijs.Maar ja.die vliegertjes zijn natuurlijk wel soepertoll.

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha het is een redelijke prijs voor een vliegklaar exemplaar. Maar ze gaan echt wel 's voor minder weg hoor! Goed de ogen open houden! Ik ben erg blij met mn cirrus 75 en nimbus. Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar die kisten uit. De gewone cirrus is ook prachtig, maar heb erpersoonlijk net een tikkie minder mee. Moet dus wel een echt koopje koopje zijn om er een BIJ te nemen..

Echter heb ik momenteel alleen een Mentor en een shockflyer vliegklaar. En een ASW24 maar die is eigenlijk alleen ruwbouw vliegklaar, nog veel te doen aan die kist... Ook qua bouw is die nog al afgeraffeld, en dat is in zn vliegen te merken :-(

----------------------
Sent from iPhone.

Hallo Jaap,

ALLES is toegestaan. Het enigste dat me gevraagd is om de hele dag door een beetje te vliegen zodat de mensen wat te kijken hebben.
We zijn met een man of 15 totaal dus dat moet lukken :-).

Groeten,

Paul.

Paul,

Ik ga het helaas niet redden...

Ik heb vanmiddag te horen gekregen dat ik voor een spoedklus morgen naar Spanje mag. Daar ben ik zaterdag in de loop van de middag pas weer van terug...

Sorry, had het evenement graag meegemaakt!:yes:

Succes deze dag en veel plezier!!

Louis

Paul,

Wellicht mag ik komen ipv Loeki? Ik wil dit morgen nog wel even thuis in de groep gooien, maar het weer wordt goed, dus als er geen andere verplichtingen zijn, zal ik mij morgen officieel aanmelden. Ik heb eigenlijk geen idee of je mij kent, maar ik heb gewoon bevret etc, dus daar zal jet niet aan liggen. Wellicht is das Bunte Huhn wel iets voor de statische show (en tussendoor ook even mee vliegen als er een lier is tenminste, of als er gesleept kan worden (maar dat betwijfel ik), want dan kan Arjan mij met zijn taxi omhoog hengelen. Nou ja, ik hoor wel als ik mág komen, en dan reageer ik morgen wel okey?

Groet Hendrik

Laatst bewerkt:
Jammer Louis dat er wat tussen is gekomen, volgende keer beter..

En Hendrik, natuurlijk ben je welkom !! En ehh, zeker ken ik je, we hebben tijdens een van de VGG treffens met elkaar gesproken :-).

Tot zondag,

Paul.

Ik heb nog niks vernomen van Jacob of hij ook kan. En zonder Jacob is de kans ook klein dat ik kom. Wij (ik) komen dus misschien........ Je kunt ons dus eerst beter nog even van het lijstje af halen;)

Groeten Rick

Jacob gaat het niet redden . . . volgende mijn aandeelhouders op bezoek, hoopjes drukte (en een beetje stress :rolleyes:)

Veel vliegplezier mannen!

Jacob

Back