EVO 180 SE Flybarless

Joh, gaat al heel goed man!!! Echt leuk om de vorderingen van anderen te zien.. Helemaal top gewoon :)

Binnen ben ik niet zo erg benauwd om te hoveren maar buiten???
Daar stond ik weer even te zweten hoor. Je gaat gelijke een stukje hoger en door de wind moet je bij corrigeren, wat overigens heel goed gaat maar daardoor neemt de spanning wel toe:D

Als je toch een noodlanding moet maken in het gras kan de schade minder gevolgen hebben dan wanneer je crasht op straat.
Zo leer je het iniedergeval wel:D

Straks nogmaals eens proberen.

Vanmiddag gecrasht met de Evo.
Schade blijft beperkt tot het vervangen van de hoofdrotorblades.
Hiervan is er één afgebroken en heb gelukkig nog een reserve liggen.
Volgens mij hoef ik ze ook niet beide tegelijkertijd te vervangen en volstaat het om 1 blad te vervangen. Als ik dat fout heb dan hoor ik het graag.

Op de computer van de kinderen heb ik de videocamera werkend gekregen.
Helaas kon ik maar 1 sec. opnemen, was nml geen vrije ruimte meer over om een film op te slaan. Balen, maar eens zien wat ik nu kan bedenken.

Vanmiddag toch nog geprobeerd even te hoveren in de wetenschap dat er een kleine wind stond. Bij het twee keer opstijgen en landen waren er geen problemen, alleen de correcties die nodig waren tegen de wind.
De derde en de laatste keer opstijgen op het juiste moment, zodat er bijna geen wind stond. Naarmate ik de landing in wou zetten en nog een halve meter boven de grond hing raakte ik de heli door teveel stick input kwijt en de wind deed de rest, hierdoor was ik genoodzaakt om de throttle dicht te gooien daar de heli richting de grond ging. Door deze actie klapte de heli nog tegen de palisade en is er een blad geknapt. Ik hoop niet dat er meer mis is maar dat zie ik morgen dan wel weer.

Wel een beetje balen, dacht voor de laatste keer nog even te hoveren en dan gaat het juist mis.:(

Tís vallen en opstaan. En het gaat best al erg goed toch? Je bent net bezig. Net als ik.. Zo groen als gras :D

Balen dat het niet helemaal goed ging maar het is wat Chow zegt: vallen, opstaan en weer doorgaan. En als je terug kijkt hoe heet een aantal weken terug ging dan is hier toch absoluut niks mis mee.

Ik had 6 weken geleden nog geen stick vastgehouden.. Pheter ook niet volgens mij. Zijn gelijk in het diepe gedoken :rolleyes:

Peet, even checken of je last hebt van veel bladspoor, heb je dat wel, andere blad ook even vervangen ;)
Jupiter Modelvliegclub
En meteen het antwoord op je volgende vraag, wat is bladspoor? ! :D

@ Peet, vanmiddag gevlogen als een dolle met een nieuwe setup, het ging nu echt wel heel erg hard!
Tail breekt niet meer weg :-) op mijn youtube account, filmpje van indoor testvlucht

Laatst bewerkt:
Peet, even checken of je last hebt van veel bladspoor, heb je dat wel, andere blad ook even vervangen ;)
Jupiter Modelvliegclub
En meteen het antwoord op je volgende vraag, wat is bladspoor? ! :D

@ Peet, vanmiddag gevlogen als een dolle met een nieuwe setup, het ging nu echt wel heel erg hard!
Tail breekt niet meer weg :-) op mijn youtube account, filmpje van indoor testvlucht

Je filmpje ziet er goed uit zeg. Is wel even anders dan mijn Evo:D
Je moet ergens beginnen hé. Ooit als ik later groot ben....:D

Phoe, dat zel wel moeilijk worden om in hover het bladspoor te checken.
Anders vervang ik beide tegelijkertijd, lijkt mij het beste te zijn, hoef ik ook geen bladspoor te checken en bij te stellen;)

Ik had 6 weken geleden nog geen stick vastgehouden.. Pheter ook niet volgens mij. Zijn gelijk in het diepe gedoken :rolleyes:

Yep, dacht voor mijn verjaardag een grote helicopter te krijgen an mijn gezin, enkel dit werd mij sterk afgeraden:D

Nu zijn we hier al, ontwikkeld zich snel.

Ik heb net via onze dvd recorder een film van de camera opgenomen en via windows live movie maker probeer ik deze nu op you tube te plaatsen, duurt ff. Zodra het erop staat zal ik de link hier even dorgeven.

Perfect.. Heb je mijn 3e vlucht al gezien in m'n topic??

Ja, net even bekeken en ziet er erg goed uit moet ik zeggen. Zo strak hou ik mijn evo nog niet eens in de lucht;)

Duurt wel even om de video via windows live movie maker te publiceren, is nog bezig.

Laatst bewerkt:
Back