EVO 180 SE Flybarless

Dwalen doet hij altijd omdat hij bij het opstijgen altijd wel wat input krijgt een bepaalde kant op. Kan naar links zijn of naar rechts of naar voren. Dat moet je na opstijgen corrigeren met stickinput. Dat luistert vrij nauw om de heli op een punt te krijgen dat deze een paar seconde stil blijft hangen. Nogmaals. Het is geen coax of 45 graden heli..

Dat snap ik. Heb ook nog een sim.

Maar altijd naar voren is geen toeval en heeft een oorzaak. En mijn suggestie is dat de gyro van de elevator te laag staat.

Dwalen doet hij altijd omdat hij bij het opstijgen altijd wel wat input krijgt een bepaalde kant op. Kan naar links zijn of naar rechts of naar voren. Dat moet je na opstijgen corrigeren met stickinput. Dat luistert vrij nauw om de heli op een punt te krijgen dat deze een paar seconde stil blijft hangen. Nogmaals. Het is geen coax of 45 graden heli..

Dat is ook omdat ik een Pro ben gewend die je perfect stil kan trimmen en daar ga je weer vanuit.
Dit zou wel een heleboel verklaren waarom de heli dan zo reageerd.
@Chow, hoe ben jij aan deze info gekomen dan?
Ik heb ook wezen zoeken op het internet maar kon daar niks over vinden.
WEllicht niet goed gezocht?

Ik was al onderweg :) Oh en probeer cyclic dus te voorkomen voor hij uit het grondeffect is (wat binnen dus erg lastig is in het begin). Dus pas cyclic bij een hoogte van 2-3 keer de diameter van de rotor.

Dat is ook omdat ik een Pro ben gewend die je perfect stil kan trimmen en daar ga je weer vanuit.
Dit zou wel een heleboel verklaren waarom de heli dan zo reageerd.
@Chow, hoe ben jij aan deze info gekomen dan?
Ik heb ook wezen zoeken op het internet maar kon daar niks over vinden.
WEllicht niet goed gezocht?

Tsja, rcgroups verzamel ik info. Maar ik babbel ook op youtube met mensen.. En in dit geval ook gewoon eigen ervaring.

Dat snap ik. Heb ook nog een sim.

Maar altijd naar voren is geen toeval en heeft een oorzaak. En mijn suggestie is dat de gyro van de elevator te laag staat.

Zal ik onthouden en naar kijken maar kan het nu niet uitproberen.
Ik zal deze punten dan ook even opschrijven, anders moet ik morgen weer zoeken en daar heb ik dan niet de rust voor:D

@MrJohien, ook bedankt voor uw bijdrage jegens mijn onkundigheid:rolleyes:

Onkundigheid zal ik het niet willen noemen. Als het nergens duidelijk beschreven staat dan is het logisch dat je de Solo Pro methode meeneemt naar deze heli.

Ik was al onderweg :) Oh en probeer cyclic dus te voorkomen voor hij uit het grondeffect is (wat binnen dus erg lastig is in het begin). Dus pas cyclic bij een hoogte van 2-3 keer de diameter van de rotor.

Is toch de rechter stick, zoals Chow aangeeft?
Ik praat nog een beetje in jip en janneke taal:D

Ja rechterstick pas aanraken als je uit het grondeffect bent. Dat is buiten geen probleem want dat is al bij ongeveer 70 cm hoogte. Dit was wel mijn eerste gevecht binnen met een agressieve salontafel en constant aanvallende vogelkooi. Dan trok ik veel te snel aan de cyclic uit paniek en dan had ik de gyro poppen aan het dansen..

Onkundigheid zal ik het niet willen noemen. Als het nergens duidelijk beschreven staat dan is het logisch dat je de Solo Pro methode meeneemt naar deze heli.

Denk ook dat het te maken heeft met hetgeen wat jij eerder beschreef.
Komt uit China en moet je even door krijgen hoe je met hun gebruiksaanwijzingen om moet gaan;)

De walkera manuals zijn echt vreselijk. Dat is niet te doen. Je moet zelf de kennis hebben. Dat is bij een cp nog te begrijpen maar ook beginnersmodellen worden met deze vreselijke handleidingen geleverd..

Tot zover mijn dank aan jullie allen en ik kan niet wachten om dit eens uit te proberen:yes::yes:

Gaat helemaal goed komen.. Dus trims op neutraal en alleen klooien met elev en eventueel aile/elev. Opstijgen vanaf glad horizontaal plankje..

Is ook niks voor de gemiddelde man.............. al die knopjes en schakelaars daar willen we gewoon aanzitten en gebruiksaanwijzing ........... waisda ;)

En voor ons plezier even wachten totdat de buurman je gezien heeft :p

De buurman duw ik de camera in de handen en tape zijn mond dicht maar dan heb je nog kans dat hij voor mij gaat staan of iets of iemand anders filmt

Is ook niks voor de gemiddelde man.............. al die knopjes en schakelaars daar willen we gewoon aanzitten en gebruiksaanwijzing ........... waisda ;)

Komt mij bekend voor, ook zo bij mijn zoon van 6. Zit mij nog steeds af te vragen van wie hij dat heeft?????

Vanaf maandag zal de buurman ook in zwembroek rondlopen vermoed ik. We wachten dus nog op het diepte interview..

Zal ik je zijn telefoonnummer even geven? Denk dat je een beetje gek wordt. Denk je dat het onderwerp gaat over A maar hij spreekt over onderwerp B. Ben jezelf ook weer op dat onderwerp zit hij weer bij A of is alweer bij B.
Is niet echt fijn om met hem een diepgaand gesprek aan te gaan

Laatst bewerkt:
Wou je mijn heli naar de verdoemnis halen?;)

Na te, moet er even uit. Kijken mag maar verder wordt wijzen ook afgestraft. :D

Back