EVO 180 SE Flybarless

Ik heb er geen verstand van maar ik ga maar niet experimenteren. M'n originele doet het uitstekend. Dan gebruik ik die dus gewoon. Zijn gelukkig maar 5,50 per stuk dus is te doen..

Nu zit ik nog steeds met de vraag of het verstandig is om de lipo met 800 mAh te bestellen. Beide lipo's geven toch 7,4 volt, in principe zou het moeten lukken maar dat is mijn denkwijze als een onervaren beginner

Peet je hebt een reply op je PB ;)
Hoop dat het een beetje duidelijk is, anders mag je me morgen wel even bellen, want eigenlijk is je vraag best wel uitgebreid.

Vorige week de robbe arrow plus gekocht welke precies dezelfde heli is als de evo 180. Na het lezen van verschillende topics heb ik gelijk spullen besteld om de staartmotor te vervangen door een direct drive motor, flexibele balden besteld en wat zekeringen en een schakelaar om de heli eventueel op 11,1v te laten draaien. Verder heb ik het landingsgestel losgeschroefd en weer bevestigd met klittenband om deze te sparen bij harde landingen. De modificatie spullen heb ik hier gehaald: WALKERA_CB180D nu alleen nog even wachten op een airwolf romp die ik bij rcvliegshop http://www.rcvliegshop.eu/product_info.php?products_id=3067 heb besteld welke voor een walkera 5g4q3. Kijken of we die er mooi op kunnen krijgen met een intrekbaar landingsgestel.

Laatst bewerkt:
Peet je hebt een reply op je PB ;)
Hoop dat het een beetje duidelijk is, anders mag je me morgen wel even bellen, want eigenlijk is je vraag best wel uitgebreid.

Bedankt Gerard,

Moet maar eens metertje kopen en een liposaver monteren, lijkt mij wel verstandiger:D

Mocht het motortje defect zijn dan is deze in idergeval goedkoop op te lossen. Onderdelen hiervan zijn niet zo heel erg duur.
Goeie beginnersheli om het helivliegen en de bijbehorende elementen te leren kennen zodat je niet gelijk met dure en ingewikkelde onderdelen en afstelproblematiek zit als een CP heli waar ik nu nog niet eens aan toe ben.

Bedankt Gerard,

Moet maar eens metertje kopen en een liposaver monteren, lijkt mij wel verstandiger:D

Mocht het motortje defect zijn dan is deze in idergeval goedkoop op te lossen. Onderdelen hiervan zijn niet zo heel erg duur.
Goeie beginnersheli om het helivliegen en de bijbehorende elementen te leren kennen zodat je niet gelijk met dure en ingewikkelde onderdelen en afstelproblematiek zit als een CP heli waar ik nu nog niet eens aan toe ben.
Graag gedaan man!

Als je een 450 oid gaat vliegen, zorg dan dat er iemand bij jou in de buurt is die er kaas van heeft gegeten!
Geloof me, ik heb ook zo'n maatje die me in een paar weken alles geleerd heeft, zonder hem had ik er nu nog steeds geen bips van gesnapt. ;)

Vorige week de robbe arrow plus gekocht welke precies dezelfde heli is als de evo 180. Na het lezen van verschillende topics heb ik gelijk spullen besteld om de staartmotor te vervangen door een direct drive motor, flexibele balden besteld en wat zekeringen en een schakelaar om de heli eventueel op 11,1v te laten draaien. Verder heb ik het landingsgestel losgeschroefd en weer bevestigd met klittenband om deze te sparen bij harde landingen. De modificatie spullen heb ik hier gehaald: WALKERA_CB180D nu alleen nog even wachten op een airwolf romp die ik bij rcvliegshop http://www.rcvliegshop.eu/product_info.php?products_id=3067 heb besteld welke voor een walkera 5g4q3. Kijken of we die er mooi op kunnen krijgen met een intrekbaar landingsgestel.

Sorry, type fout. het is de arrow plus fbl.
Robbe Arrow plus "Flybarless" 2,4GhZ, RTF (S2518) - RC Heliparts
Prijs staat op de website die ik eerder heb genoemd. Ik heb daar wat meer besteld alleen geen 3s lipo. Wel de zekeringen en de koelblokken die je nodig hebt.

typefout kan gebeuren maar dan weten we nu dat we het over dezelfde heli's hebben.:D

Je hebt de staartmotor vervangen door een direct drive motor?
Is hiermee groot verschil en is dit zo te doen met de Robbe?
Zo te lezen ga je de Robbe helemaal ombouwen tot een airwolf romp, ben benieuwd hoe dit gaat worden:D

Ook zeker naar de direct drive motor en/of je ook duidelijk verschil gaat merken.

Sorry, type fout. het is de arrow plus fbl.
Robbe Arrow plus "Flybarless" 2,4GhZ, RTF (S2518) - RC Heliparts
Prijs staat op de website die ik eerder heb genoemd. Ik heb daar wat meer besteld alleen geen 3s lipo. Wel de zekeringen en de koelblokken die je nodig hebt.
Wat een paar lettertjes al niet kunnen doen he? :D

Nou dat wordt wel een flinke heli dan, op 3S zal die wel gaan als de brandweer!
Wellicht moet je eens kijken of je de pitch een tikkie kan aanpassen aangezien je headspeed een stuk hoger zal gaan worden ;)

typefout kan gebeuren maar dan weten we nu dat we het over dezelfde heli's hebben.:D

Je hebt de staartmotor vervangen door een direct drive motor?
Is hiermee groot verschil en is dit zo te doen met de Robbe?
Zo te lezen ga je de Robbe helemaal ombouwen tot een airwolf romp, ben benieuwd hoe dit gaat worden:D

Ook zeker naar de direct drive motor en/of je ook duidelijk verschil gaat merken.

DD motor is heel makkelijk te doen. Hier staan de instructies: WALKERA_CB180D_DD_installation Het was even de plus en min omdraaien en ik kon gelijk mijn tail bijstellen op de ontvanger. Is gewoon een stuk krachtiger.

Vanmorgen naar de modelshop geweest om de lipo te testen, hier was niks mis mee. had ik mijn heli maar meegenomen. Bij thuiskomst wou ik al een nieuwe motor bestellen en gelukkig nog niet gedaan, zijn de kosten ook niet overigens.

Tegen de avond met mijn heli naar de modelshop geweest. Eigenaar heeft deze even nagekeken en bleek dat het tandwiel niet goed contact meer maakte met het tandwieletje van de mainmotor. Waarschijnlijk een keer gekomen dat de rotor eens heeft vastegezeten en de heli motor draaide.
Hierdoor is de motor een tikkeltje verschoven en maakten de tandjes niet goed contact meer. Groeven van de tandwiel zijn ook iets versleten maar is nu weer mee te vliegen. Hij had hem zo bijgesteld en heeft er zelf weer mee gehoverd in de winkel.

Nieuwe tandwiel bestellen en dan vervangen, tevens komt de liposaver, zal ik ook gelijk bij bestellen en hopen dat ik het weekend nog wel even kan vliegen en dat het weer een beetje gunstig is.:D

Hier mijn eerste filmpje die ik ooit heb gepost,zowel hier als op you tube.
Ik had even geen zin om de videocamera erbij te pakken, zodoende maar even met de telefoon gedaan. Beeldkwaliteit is minder maar is er een idee.

Dit was de eerste keer voor mij dat ik met de Evo in de huiskamer ging hoveren, het filmpje duurt dan ook maar een 4 tal sec.
Voor buiten zal ik de videocamera eens meenemen en is dat ook mooier om te zien.
Al zo lang beloofd om eens een filmpje te posten en dan moet die er toch eens komen.:D

[URL="
- Video van Mijn telefoon[/URL]

Nu heb ik net weer even gehoverd metmijn nieuwe lipo en ging erg goed moet ik zeggen.
Dit is de eerste keer dat ik na het vliegen, hoveren de motortjes eens heb gevoeld met mijn vingers en ik moet zeggen, dit is gloeiende heet. Bij de originele lipo heb ik dit nog niet getest, moet ik ook nog maar evendoen.
Is dit normaal? Waarschijnlijk wel opdat ik ook al advies heb gekregen om extra koeling te monteren.
Zit ook al een tail motor with heat sink gemonteerd maar begrijp dat ik er nog een op moet monteren?

Ik ben natuurlijk ook aan het hoveren in de huiskamer en krijgt de heli totaal geen koeling maar ik denk niet dat het kwaad kan, anders hoor ik het wel

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo Peter je maakt aardige vorderingen, leuk om te zien. Ik hoop dat alles nog heel is in je huis ;)

Dit was mijn eerste hover in huis, was wel even spannend.
Ik durfde het nu wel an, zag de eigenaar van de modelshop ook mijn Evo rond hoveren tussen de stellages door en door het simmen ben ik meer vertrouwd in de stickbewegingen. Zonder de sim had ik dit niet gedurfd:D

Het simmen is inderdaad een goed hulpmiddel om te leren omgaan met de heli en het oefenen van hoveren.
Dit was ook de eerste keer hoveren in de huiskamer op het moment dat ik dit met de telefoon ging opnemen.
Het is jammer dat het bij ons nu extreem hard waait. Had nog graag buiten willen hoveren. Straks binnen weer eens proberen en kijken of ik op het speeltafeltje van de kinderen kan landen:D

Ja gaat hier ook flink tekeer.. Jammer hoor. Kan alleen kijken naar de mCPX op het moment..

Back