Ik ga nogmaals mijn ervaringen voor vanavond hier beschrijven, kan ik gelijk even gal spugen.
Vanavond leek het erop dat het mooi windstil weer was om te vliegen en dat was ook zo. Had geen zin om naar het veldje te lopen en dan toch maar in ons hofje gaan hoveren.
Eerste lipo ging fantastisch en bij de tweede mijn telefoon erbij gepakt om beeldmateriaal te maken, had ik beter niet kunnen doen.
Het eerste gedeelte ging best goed, hoveren tail-in, side-in en nose-in.
Verder wou ik een kleine draaicirkel maken heel voorzichtig, wat tevens was gelukt.
Had toch echt het gevoel dat het vanavond weer goed zou gaan.
Echter bewijst mijn vliegervaring weer anders.
Bij de zijwaartse beweging naar rechts en links moest ik even bukken, draaide mij om, zodanig dat ik de heli op een rustige wijze terug zou krijgen. In eerste instantie dacht ik ook te menen dat dit zou gaan lukken.
Kreeg de Evo niet meer in bedwang en schoot alle kanten op en zijn een aantal tuinbloemen van de buren kort gesnoeid.
Ik zag de heli over de grond glijden en voor mijn gevoel zag ik ook honderdduizend stukjes.
Schade even snel bekeken.
hoofdrotorblades en tailrotorblades gebroken
Beschadiging boven op de hoofdrotorcap.
Motor is losgeschoten en maakt geen verbinding meer met de maingear maar dit valt hoop ik weer af te stellen en dat er niet iets is gebroken.
Verder maar hopen dat er niet meer aan de hand is.
BAAAAAAAAALEN
Ga nu pas echt weer een opname maken als ik weet dat ik alles onder controle kan behouden en ook voornamelijk mijzelf. Wil het weer te mooi maken. GRRRRRR..........piep...........pieppieppiep..........grrrrrrr
Tevens kom ik er nu achter dat het gereedschap wat ik nodig heb in de caravan ligt die wij vanmiddag naar de camping hebben gebracht en waar wij morgen pas weer naar toe gaan.
Mijn intenties waren om niet meer te crashen maar mijn naam lijkt wel verbonden te zijn met crashen.