EVO 180 SE Flybarless

Volgende theorie komt bij mij op waar jullie mij bij hebben geholpen met de flybarlessunit.

Doordat ik de heli heb getrimt, zeg maar 32% met de elevator trim, zal de heli naar achteren willen. De gyro's willen bij het naar voren vliegen bij een bepaalde percentage deze trim geven waardoor de heli weer in een stabiele vlucht wil komen.

Volgen jullie mij een beetje?
Wellicht hadden jullie deze conclussie al getrokken en kom ik daar nu pas achter of ik heb het totaal verkeerd bedacht?

Tail 22 uur, elev 22 uur, aile22,5 uur, op dit moment rond de 70%
Elev/aile rond de 60%

Deze heb ik gisteravond zo bijgesteld maar merkte niet veel verschil

Dan zit je bijna tegen het einde. Oorspronkelijk is volgens mij 50% en zit je op 21 uur

Moet eerst alle trims maar op 50% zetten met de heli aan en doe ik morgen hoop ik met windstil weer.

Nee, 12 uur is precies in het midden. Zo kwam mijn Walkera ook uit de doos. Meesten hebben de gyro op 12 of 1 uur staan maak ik op uit de talloze discussies. Alleen rudder moet je echt netjes afstellen. Te hoog en de staart gaat ietsje trillen.

Ik denk dat het ligt aan hoe de receiver is geplaatst.
Bij die van jou heb je een kleiner formaat en is deze net anders geplaatst dan die van mij. Als ik deze op 12 uur zet heb ik nog een kleine speling tot het uiteinde. Bekeken vanuit jouw situatie klopt het:D

Zo ziet hij er toch ongeveer uit?

LM130D01%204.jpg

Bij dit voorbeeld plaatje staan ze allemaal bijna op 12 uur..

Dit is de receiver van mijn heli.
De instellingen waren zo aan het begin

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dus staan ze op 12 uur :) Is hoe je het bekijkt. Zo staan ze bij mij ook. In het midden dus. Ik zelf uiteindelijk alleen aile/elev wat hoger gezet..

Ja alles gewoon in het midden. Dan moet hij gewoon vliegen. Dat wat zweverige krijg je er denk ik verder niet helemaal uit. Hoort een beetje bij dit soort walkera's.

Back