extra 330s Jonk

de oorzaak is van de servo's zijn gevonden.
kapotte pot meters in de zender. zender ligt nu ter reparatie bij de lokale winkel. goede service.
 
dinsdag de zender alweer opgehaald. weer gerepareerd:D:D
gisteren wouden we de motor nog even laten lopen.
k*t, benzine vergeten, handschoen vergeten.................
vallen nu mijn eerste uren uit, denk ik even wat aan de extra doen.
heeft mijn vader hem mee naar zijn werk :mrgreen:
hoeft nu alleen nog maar uitgewogen te worden, en koeling te maken.

max
 
had jij het ook in jouw extra?

Absoluut! 5 minuten werk, en scheelt enorm in motortemperatuur. Ik heb het bouwverslag verwijderd omdat de foto's het niet meer deden, anders had ik nog wel een foto ervan....
 
met koeling maken bedoel ik inderdaat baffles er op zetten.
ik misschien is dit niet nodig, maar beter voorkomen dan genezen.
aan een kant heb ik het al dicht gemaakt omdat daar toch niks zit.
als het klaar is maak ik wel een foto.
kan toch gewoon van balza worden gemaakt?

gr max :D
 
met koeling maken bedoel ik inderdaat baffles er op zetten.
ik misschien is dit niet nodig, maar beter voorkomen dan genezen.
aan een kant heb ik het al dicht gemaakt omdat daar toch niks zit.
als het klaar is maak ik wel een foto.
kan toch gewoon van balza worden gemaakt?

gr max :D

of van depron :)
 
Nee, Depron is perfect daarvoor! Lekker makkelijk te vormen, lekker licht!

Het smelt alleen als het direct tegen de uitlaatbocht of de koelribben komt. Als je 2mm afstand houdt dan smelt het niet meer. En als het wel direct ergens tegenaan komt dan maakt het alsnog niet uit, want dan smelt het tot 2mm afstand en gaat het verder prima.

Probeer de koel lucht zo dicht mogelijk langs de koelribben te leiden. Alle lucht die verder dan een paar mm van de koelribben gaat doet niets meer voor de koeling!

waarom? da hoeft niet met die kist...
Goede koeling is altijd verstandig! Zeker met een ZDZ zoals Alexander ook al aangeeft.
 
Of gewoon 0.5mm multiplex nemen, dan is het stevig, licht en hittebestendig:)
 
Als je een plaatje multiplex niet kunt betalen, moet je geen 2.6m Extra nemen:)

maar waarom moeilijk als het ook gemakkelijk kan denk ik dan.. :)

Het moet maar lucht leiden, het heeft geen dragende functie ofzo..
ik heb het alleen nog maar met depron gedaan, met bruislijm in de motorkap geplakt.
 
haha, hoop wel dat ik een plaatje triplex kan betalen, zal niet best zijn als dat lukt XD
heb alles er voor liggen, triplex, depron bruislijm, dus het zal wel lukken.
wordt denk ik depron, lekker makkelijk te bewerken.

bedankt!!!
 
vandaag heeft de kist de eerste meters gemaakt.
toen we wouden starten reageerde de motor ineens niet meer op het gas en hebben we dus de hele motor ter plekke uit gehaald. daarna even laten lopen zonder kap. omdat hij het nu wel goed deed snel de lucht in gegaan. was nog geen meter in de lucht en de motor zakte helemaal in, en heb dus een nood landing moeten maken net buiten het veld, terug kunnen taxien en de motor deed het gewoon weer goed.
schade: kabeltje voor richtingsroer geknapt.
 
stond de motor nog op zijn fabrieksinstellingen? en als je volgas gaf, kwam hij dan gelijk op toeren en heb je die misschien ook gemeten?
lijkt een afstelling van de motor die niet schijnt te kloppen..
 
Back
Top