extra 330s Jonk

had hij weer de verkeerde besteld...........
nu maar bij rc-planes een stuk teflon gehaald. 28mm dus zometeen laten lopen.
ben benieuwd!!!!!!

servo's zijn gisteren ook al besteld.
maiden weet ik nog nieet. eerst de motor maar eens goed laten inlopen.
en met de serval ben ik nog bezig. als hij klaar is zet ik het wel op het serval topic

max

poging aan het doen om de motor aan te slingeren. zo maar eens pauze houden. vonkt wel, en ploft heel af en toe, maar hij wil nog niet lopen. tips???

max

beide naalden 3 kwart uit draaien, flink choken en nog geen keer doen, accu goed opgeladen van ontsteking?

na nog een poosje slingeren zijn we d'r mee gestopt. de naaldafstelling laten we even zo want hij heeft er in de fabriek ook zo mee gelopen.
we gaan nu dus kijken of hij wel benzine aanzuigt want dat vragen wij ons een beetje af. moet weer de motor er af.........
vanmiddag nog maar eens proberen

max

mijn vader kwam vanochtend nog aan een leuk weetje over de ontsteking van de zdz.
deze schakelt zich zelf uit als de motor 60 sec niet meer loopt. en ja, dan kan je lang blijven slaan....

mijn vader kwam vanochtend nog aan een leuk weetje over de ontsteking van de zdz.
deze schakelt zich zelf uit als de motor 60 sec niet meer loopt. en ja, dan kan je lang blijven slaan....

De meeste moderne onstekingen hebben dat...

alle servo's zijn binnen en zitten er in.
ze werken ook allemaal en staan goed ingesteld.
zo kwamen we nog aan een paar dingen om te doen.
de buis waar het hoogteroer doorheen gaat in de romp zit aan een kant los.
en het hoogterroer servo aan een kant beweegt mee met het sturen. dus even nogwat beter verstevigen aan de binnen kant.
het richtings roer nu nog even vast lijmen in de romp (rudder zelf is al gelijmd) en motor in laten lopen en hij kan vliegen :D
zonet weer geprobeerd de motor te starten. lukte weer niet, misschien ook omdat de ontstekings accu al een poosje lag en nu miss leeg was.
ook hebben we de gasklep nu omgedraaid want die zat verkeerd.

gr max

even de kist gewogen. met accu's benzine en de rest er in.
hij weegt nu dus vliegklaar 10,2kg!!!!!!!!!!
het enige gewicht dat er misschien nog bij komt is een extra accu.
dus het gewicht is wel erg licht.
weet iemand wat het vleugel oppervlakte is??

groetjes max

Zelf opmeten. lengte van de vleugel, in het midden de breedte, meteen ff in dm zetten. en met elkaar vermenigvuldigen. dat x2 voor de 2 vleugels en klaar.
Cor

opp vleugel: LxB=116x40=4640 cm2 =464 dm2
gewicht = 10200 G
4640/10200=0.455 g/cm2 per vleugel
totaal is dus 0.910 g/cm2= 91,0 g/dm2 vleugel belasting. verbeter het maar als het niet klopt!!

er wordt komende tijd wat minder aan de kist gedaan omdat ik op krukken loop.
bij handbal knie en kruis banden opgerekt.....
de kist tegen houden als hij wordt aangeslagen gaat moeilijk op een been.

2 stokjes achter het stabilo ?

ik denk dat je ergens een rekenfout maakt:
11,6x4dm=46,4 x2 vleugelhelften = 92.8dm2 totaal vleugelopp.

10.200gr/92.8dm2= 109gr/dm2

Als ik het goed heb..

Cor

Back