Extra 330s

Hey

De mijne weegt over de 300 gram incl accu. Maar die vliegt er zeker niet minder om!
Voor buiten moet ie ook niet al te licht zijn, dan waait ie meer weg als dat ie vliegt ;)

Groeten

Dus...:rolleyes:

Ik liep naar buiten ik voelde een aardig windje maar dat boeide me niet want ik wou vliegen.:(
Eerst even gekeken hoe die over de straat reed maar dat ging niet echt dus toen heb ik hem maar op laten gooien.
Half gas en de lucht in met dat ding. Ik zie hem een beetje naar rechts rollen dus ik stuur naar links terug, sjit hij gaat juist sneller rollen naar rechts...
Boem het gras in, ik kijken en ik zag een scheur in de rechtervleugel:(
Gefrustreerd loop ik naar huis en bedenk wat de fout kan zijn. Uiteindelijk kom ik er achter dat mijn rolroeren omgedraaid zitten, als ik naar links stuur rolt hij naar rechts en andersom ook...
Stomme fout maar dat weet ik dus voor de volgende keer!:-)
De vleugel heb ik een beetje verstevigd en nog wat carbon gelijmd..
Ik voel nu al dat er meer dan een shockflyer in mijn (arsenaal) komt...

Groetjes,
J.G

Hey

Jammer van die crash!
Voortaan een gewoonte van maken voor IEDERE vlucht te checken of je roeren de goede kant in bewegen! Dat is een gewoonte die je op een vliegclub aangeleerd wordt ;)

S'avonds staat er meestal wat minder wind, vliegt misschien wat fijner met een maiden ;)

En nu willen we natuurlijk ook een filmpje zien van de 1e vlucht!

Groeten

Straks weer ffe vliegen...
Ja stom inderdaad, maar goed zo leer je nog eens wat:rolleyes:
Het is meestal zo dat je bij de eerste vlucht of rit fouten tegen komt, na een heel aantal keren vliegen of hoveren is hij ong. geprefectioneerd en geruineerd.
Dan maak je het model helemaal opnieuw en is hij helemaal perfect...
Eigenlijk een beetje dom dat ik hem nu al heb geprobeerd te perfectioneren;)
Ik vind trouwens ook dat het landingsgestel veel te veel doorzakt ik zie bij jou foto's ook dat er iets van een draadje tussen de twee poten van het landingsgestel zit, ga ook zoiets maken denk.

J.G

Hey

Mijn toestellen perfectioneer ik altijd voor de 1e vlucht. 1 fout en je toestel komt naar beneden en daar heb ik weinig zin in ;)

Doorzakken deed die van mij idd ook, maar dat draadje (ijzerdraadje van 0.7mm dik) stopt dit iig!
Maar als ik nu op gras wil landen staat ie gelijk op zn neus omdat er teveel gras aan blijft hangen!
De volgende die ik maak komt iig geen landingsgestel meer onder!

Groeten

De volgende die ik maak komt iig geen landingsgestel meer onder!

Die zit er bij mij al niet meer onder:-P

Landingsgestel brak bij de derde keer (landen) af..
Ik heb het gat wat er ontstond weer dichtgemaakt en verstevigd, en het sttartwiel heb ik er ooik gelijk afgeknipt.
Nu land ik gewoon op z'n buik de onderkant heb ik met Tesa inpaktape beplakt.
De vlucht ging trouwens aardig een looping is me gelukt en rollen is ook geen probleem allen is het wel erg wennen!!!

J.G

Welke lijm kan ik het beste gebruiken om verenstaal of carbon op depron te lijmen?
Ik heb nu al een paar keer gehad dat het carbon los kwam van het depron na een landing...

J.G

zappt37.jpg

Ik kan niet precies hetzelfde vinden bij Rctechnics maar is dit ook goed:
Of dit:
minuten-epoxy-gram-pi-2141.html

zpoxy-5minute-epoxy-203ml-pi-7969.html

Laatst bewerkt:
Ahum net even geprobeerd te vliegen,
opgooien vliegen (5 sec) en boem tegen de grond.
Vleugel gebroken inmiddels weer gelijmd en droog....
Waait het te hard kan ik niet vliegen of was het gewoon een foutje.

J.G

Hey

Ik denk een combinatie van de 3 !
Het waait best hard voor zo'n toestel, maar met wat oefening zou dat geen probleem moeten zijn!

Beschrijf eens hoe je korte vlucht verliep!? Dan kan er meer over gezegd worden!

Groeten

Ik denk dat jij gelijk hebt een combinatie van die drie XD
Maakt mij trouwens niet zo heel veel uit dat hij gecrasht is want de boel is zo weer gerepareerd.
Jammer dat alleen bij bijna windstil weer echt goed te vliegen valt...
Ik ben een beetje aant kijken naar een depron model wat wel makkelijk met een beetje wind te vliegen is( voor de rest zeg ik niks), als het echt iets groots word gebeurt dat voorlopig niet (tijdgebrek).

J.G

Back