Extra-tje 300L proto voor RBCKITS

Toch vindt ik het een mooi extra 200tje.... Schaal look is 1, makkelijk te bouwen, licht en goede vliegeigenschappen zijn 2 :)

Voor het vliegen natuurlijk een prima model, maar gemakkelijker bouwen :? dat zeker niet want op de site is te zien dat het model volledig uit latjes is opgebouwd :wink: ook de spanten.

Dat is leuk bouwen :wink: maar zonder basis plaat of spanten is het niet eenvoudig om het model goed recht te bouwen.

Ton

zonder dat ik heet het draadje heb doorgelezen :oops:
Wie kan me uitleggen wat hier schaal aan is?
Ik durf mijn eigen modellen niet eens op dit subforum te zetten.
Ik snap dit even niet.
Schaal is voor mij dat alle klinknagels op de juiste plaats zitten.
Dit slaat toch wel en beetje de plank mis hoor.
Ook het model van Ton

Een schaalmodel in mijn beleving is als je het model naast de echte kan zetten.
En je het liefst geen verschil zie.

Hoe leuk ik deze modelletjes ook vind trouwens hoor.
Laat ik daar duidelijk in wezen.

Dit is een echte
afb15013.jpg
afb12374.jpg

Ik zou zeggen zoek de overeenkomsten :cry:

Toch wil ik het model van Ton niet afkraken hoor ik vind het een mooi model.

Maar het lijkt in de vertste verte niet op schaal.
Sorry hoor de waarheid is soms hard :wink:

Nee het zou eigenlijk meer op zijn plaats zijn bij electro of zo.

Auw ja helemaal gelijk er hadden natuurlijk wielkappen en een spinner op gemoeten :P .

Misschien kunnen we Vliegende Schaalmodellen beter omdopen naar Vliegende Standwayoffmodellen :wink: .

Ton

hey mensen,

kwil effe reageren , ik vind het eigenlijk wel hard om iemand zijn prototype zo af te breken eigenlijk terwijl het nog maar een protoype is , aan de ene kant hebben jullie wel gelijk maar aan de andere kant ist ook nog een testmodelleke , ale ja tis mijn mening hierover als je het bespant met monocote die niet transparant is dan is het ook al veel mooier , kben mss wel voorstander voor een kistje van een 1400mm dat is ook makelijker schaal te bouwen denk ik , voor iedereen lzijn mening respect hoor
tot de volgende

wim

Ik vind het ook allemaal niet zo'n ramp, hoor. :wink:

Ik moest wel lachen om hoe Bertus de zaken even naast elkaar zette ('zoek de overeenkomsten' . . . droger kun je het niet krijgen. :nooo: ).

Maar, serieus: Ton zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om een bestaande Extra als voorbeeld te kiezen (bv. die van Bertus), dat verfoeide plastic :evil: van zijn model af te scheuren, de vleugels in te dekken (wat zou dat al een verschil maken! :thumbsup: (nog los van de invloed op de vliegprestaties :teacher: )), en dan (gewicht laag houden!) er een echt schaalmodel van maken (wielkapjes, decals, piloot, alles)!! :P

En Ton weet als geen ander wat een mooie finish uitmaakt voor
het uiterlijk van een kist. :yes:

Als mede-initiator van het schaalforum ( 8) ) ben ik het bij nader inzien dus wel met Bertus en Jacques eens. :yes:

Dus, Ton, ik zou zeggen . . . :wink:

jan.

:lol: :lol: NNEEEEEEEEEEEEE sorry geen indekking, de Extra is prima zo en is een funschaalmodel, we hoeven niet alles suuuuuuperschaal :( te hebben.

De folie had ik nog liggen en is wel leuk de constructie en spullen te kunnen zien:wink: .

Moet de EXTRA fabriek maar eens bellen 8) is misschien een leuk kleurschema voorbeeld voor een volgende grote Extra en dat zou dan weer mooi uitkomen voor mijn Extra.

De buitenlijnen zijn schaal maar het is maar net wat je wil, een volgende andere kist wordt weer wat meer schaal.

Ton

Peter,
Hoewel de Extra al beter vliegt met de nieuwe vleugel ben ik nog lang niet tevreden over de vliegeigenschappen.

Wil dit nog verder uitzoeken maar dat schiet er een beetje bij in.

Denk ook niet dat het een kitje zal gaan worden en wil de tekening dan ook verder gaan aanpassen en uitwerken voor publicatie in een tijdschrift.

Ton

Hey mooi kistje!
Best wel gaaf met de RedBull Airrace, de Extra 300L van Frank Versteegh. Ik denk dat het toestelletje mooier zou uitkomen met een "schaal kleurtje". Gewoon mooi geel met rode strepen ofzo :)

Zijn er bouwtekeningen verkrijgbaar? Of gaat Rob dit toestelletje binnenkort kitten?

Dave

was dat maar waar. Het is akelig stil rond dit extratje.
Ik heb van ellende maar een mini cap van hyperion gekocht.. bouw ik wel een keer een extratje..

Peter

Back