Extra-tje 300L proto voor RBCKITS

Peter,

WOOOOO leuke kist en daar heb je nog aardig wat werk aan voor dat de eerste romp uit de mal is, maar ik heb geduld :wink: .

Oke de Extra waar waren we gebleven.

Oja de vleugeldelen kunnen we aan elkaar lijmen.

afb14356.jpg

afb14357.jpg

afb14358.jpg

afb14359.jpg

Met een spelt even openzetten voor een drupje dunne CA
afb14360.jpg

Plakbandje voor de ondersteuning die met een drupje CA tijdelijk vast komt te zitten.
afb14361.jpg

afb14362.jpg

afb14363.jpg

afb14364.jpg

afb14365.jpg

afb14366.jpg

Met het passen op de romp wordt door de keurmeester en keurdame nog even kritisch naar het geheel gekeken.

Maar alles blijkt oke te zijn en we kunnen door met het project.

Ton

Tmodel ziet er goed uit. Duidelijke vooruit gang in iedergeval :D Kben benieuwd wat de vliegeigenschappen zullen zijn.

gr. Kelvin

@Ton,

Heb jij toevallig een goeie 3-view van die extra 300l?
Of een pointer waar ik degene die jij heb gebruikt kan krijgen.
Ik wil eigenlijk een extra 330s maken, maar kan daar nagenoeg niets van vinden.
Ik zoek vooral een goed 3-view, en rompstanten..
Vleugel profiel etc voor de extra heb ik wel.

Hoe zijn eigenlijk je bevindingen met die typhoon motoren?

Peter

Kelvin
Dank je, maar in welk opzicht bedoel je de vooruit gang.

Peter
Heb ik en zal sturen wat ik heb :D hoe wil je ze hebben in JPG op met Wintopo omgezet naar DXF.

Ton

Ik bedoelde vooruitgang met de 2e vleugel, tenminste ik begreep dat eerste vleugel niet beviel :?

gr. Kelvin

Kelvin,
Ja klopt voor de eerste vleugel was een fout profiel gekozen. :oops:

Maar vandaag gevlogen en nu gaat tie super :D 8) moet nog wel het een en ander aan gebeuren maar dat vertel ik zo :wink: eerst wat foto's.

Goed :wink: we waren klaar voor de folie dus daar gaan we.

afb14502.jpg

afb14503.jpg

afb14504.jpg

afb14505.jpg

afb14507.jpg

Het oude buikje paste nog heel aardig op het nieuwe profiel.
afb14508.jpg

Moest vandaag alleen nog de aansturing solderen en wat klitteband halen om vandaag te kunnen vliegen.

Windstil vandaag perfect voor een vliegpoging.

Grondstart was een makkie met ongeveer halfgas.
Met volgas recht omhoog en prima door blijven klimmen.
Geen gekke neigingen meer als wegdraaien uit de bocht en met gemak werden de loops en cubaanse achten etc. gedraaid.
Rollen prima strak en ook een rollende cirkel geen enkel probleem.
Rugvlucht was prima, maar een beetje lastig met een instelhoek die blijkbaar nog niet helemaal goed staat, dit omdat de vleugel niet geheel goed in de romp valt.
Dit maakte de meskant poging ook wat lastig en moest dat achterwegen laten, komt de volgende keer wel.
Mijn eerste prophang poging was een beetje worstelen :? maar met het zwaartepunt iets naar achteren en de instelhoek van de vleugel op nul moet dat wel lukken, moet dat zelf :? ook nog een beetje oefenen 8) .

afb14510.jpg

afb14511.jpg

afb14513.jpg

afb14514.jpg

Ton

hey ton,

ziet er goed uit,
weet je al wanneer er een kitjs va komt ben zeer geintereseerd alsook ne goeie maat van mij

wim

Hoi,

Met het nieuwe vleugelprofiel vliegtie volgens mij een stuk beter :D

gr. Kelvin

jajaja :) Axi erin, paar servo's en ik ben weer blij ;) Met KOKAM 2000HD kan je dan ook 15 min vliegen, doos van die pakketten mee en ik kan de hele avond 3Den...

Maar als er nog mensen nodig zijn om te testen..... :)

Heren,
Dank je, maar sorry zal nog even duren voor dat de Extra als kit leverbaar zal zijn, ga natuurlijk verder met het vliegen van de Extra en diverse instellingen van de motor proberen want zijwaartwaardsstelling moet nog worden aangepast. Het is nu de taak aan Rob om er een kit van van te maken.

Ook moet er nog een cockpit op komen.

Kelvin,
Ja de nieuwe vleugel is zeker beter maar moet nog even uitzoeken waar het klimmem tijdens rugvlucht inzit, want de vleugel en stabilo staan op nul en dat had ik niet verwacht.

Tadango,
Moet zeker lukken met een AXI en Kokam 2000,
vlieg zelf met 3S Kokam 1500 en de cellen waren lauw, heb ook heel af en toe volgas gehad.

Ton

Ik zal er dan een Axi 2808/16 op zetten met een 9x4 CAMprop. Dit is een dodelijke combinatie 8) 1200 gram trekkracht bij 13000 toeren. 1/2 gas verticaal en volgas een raket verticaal. Volgas horizontaal en het toestel begeeft het. Toch nog 15 min snel acro en 12min 3D. het record is 11 min looptijd. Dat met steeds volgas omhoog en naar beneden met de motor uit. Vliegtijd is dan nog lang..... Motor is dan ook lauw en de accu's omgevings temp.

Met deze motor of 8xKAN1050 of 3sLipo die 20A aan kan. Je kan ook de 20 turns nemen, die is iets zuiniger. Deze motor is wel erg buurt :)

Tandago,
Ja zeker een leuk Extra'tje, maar dat is nou precies zo'n model dat ik persoonlijk minder leuk vind door de vlakke romp zijkanten.

Ton :wink:

Ik ben het helemaal met Ton eens.. ik vind het juist leuk om te zien dat zijn extratje ook netjes de rondingen heeft van de echte extra 300L

Maar ik ben dan ook gek op schaal dingetjes. dus misschien heb ik geen recht van spreken.. :)

Peter

Maar ik ben dan ook gek op schaal dingetjes. dus misschien heb ik geen recht van spreken..

Spoort niet . . . :nooo:

Zeg! :evil:

Op welk forum zitten we hier? :roll:

Nou dan! :evil:

Of niet dan! :?

Ja toch? :roll:

Dacht ik ook! 8)

Dank u. :wink:

jan.

Back