Extreme Flight Vanquish 2m

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
Leviosa is nagenoeg ARF.. folieen en kloar.. nou ja.. bijna :P

Anders zou ik het in die prijsklasse niet weten. Er schijnt wel een superfantastisch revolutionair ontwerp aan te komen wat gratis te downloaden zal zijn als het klaar is.. ;)

Je hebt nog de Element 170, is voor rond de 550 euro wel te krijgen. Kwalitatief beter dan de E-Evolution, vind 'm ook mooier om te zien, alleen je loopt kans dat je een loden versie krijgt.

En anders wordt het toch wachten op de Vanquish.. kerst 2011 zal ie vast wel op de markt zijn..

In the end zullen er blijkbaar toch veel blij zijn dat hij er is... want zo te zien is er nietveel aan alternatieven ;-)
Hopelijk voor ons hebben ze ook niet over de prijs "gelogen" :-)

Dan kan ie beter de WinsS 2m ophalen bij hobbyin in de witte versie. Kost 1200. Die Sickle kost 1000, maar om 'm uit zwitserland hiernaartoe te krijgen, ben je die 200 wel kwijt gok ik..

Voor ~50 euro aan plakfolie op de Witte WindS en dan ben je ook klaar..

De Sickle is van dezelfde fabrikant als mijn 3.16m Extra (patty wagstaff) en schijnt super netjes te zijn, enige nadeel is alleen dat ie erg lastig onder de 5kg te krijgen is, en ik zou nu toch graag onder de 5kg willen blijven met 5000mah accu's...

Waarom? P11 is op 10s goed te vliegen met 4000mAh, ook bij wind.

Waarom? P11 is op 10s goed te vliegen met 4000mAh, ook bij wind.

Mjah, zou eventueel wel kunnen, maar liever een beetje reserve:) Als ik nu een nieuwe kist zou kopen, zou ik daar wel rekening mee houden.

Voor 990 euries staat er een prestige (leeg) te koop bij F3ALorenz. Ziet er zeer mooi uit en weegt niet veel. De Sickle heeft als bijkomend probleem dat de instelhoek niet valt aan te passen. Tenzij je wat rigoreuzer te werk gaat natuurlijk. Hmmmm, doet me denken aan mijn Evolution :cool: Overigens heb ik ook al een Wind s pro tweedehands te koop zien staan.

@Alexzzz, waarom wil je eigenlijk een reserve toestel? In de A vliegen velen zonder een tweede toestel. Of schat je in dat je volgend jaar ook internationaal gaat vliegen. En als je dan een reserve toestel wilt hebben, is het toch zinvoller om een tweede E Evolution aan te schaffen?

In F3A is de crash kans idd 1/ 1000 ofzo
Er kan natuurlijk altijd nog iets misgaan, maar als je goed materiaal gebruikt kan er weinig gebeuren.

Een reserve kist voor nationale wedstrijden is volgens mij ook wat overdreven. Ik ken heel wat F3M / freestyle toppiloten die zelf voor extreme freestyle wedstrijden geen reserve kist hebben (Ido Segev, Alex Mettel, ...?). In F3A nemen ook de meeste inter piloten voor een nationale wedstrijd hun reserve kist niet mee (in Belgie toch).

Je koopt dan beter top F3A kist zoals een Spark of een Integral... Maarja iedereen zijn mening ;-)

Njah, ik ben 200% tevreden over de Evolution, maar met zware servo's, zwaar landingsgestel en meer van dat soort dingen, valt hij niet makkelijk onder de 5kg te houden met 5000mah accu's (eventueel met andere motor, er zijn er bij die 200 gram lichter zijn dan mijn axi's). Daarbij heb ik de motor al een jaar liggen en die servo's ook wel. Dus alleen een kwestie van los toestel en regelaar. Kans op crash is inderdaad uiterst klein, zeker ook omdat ik puur en alleen f3a programmaatjes vlieg ermee (op een enkele meskant na, op 10cm hoogte...) Maar toch he:)

Ik heb overigens geen haast hoor, als ik niks tegenkom wat me bevalt, dan komt er ook niets bij:D

Een reservekist is zeker niet nodig, maar ook geen overbodige luxe. De nummer 1 en 2 plek in de F3A in NL hebben beide een identieke reservekist. Je weet nooit wat er kan gebeuren, schade overkomt alle piloten, ook de beste.

Reden dat veel mensen het niet hebben, is financieel. Zodra er F3A op de doos staat, komt er minimaal 50% idiotenbelasting bij :P

Ik geloof niet echt in 'Top F3A kisten'. Er zijn top F3A piloten en die kunnen met een kist die behoorlijk vliegt, goed vliegen. Of je Derk nu een Integral of een Vanquish in handen drukt, het resultaat zal volgens mij nagenoeg gelijk zijn.

Het zou leuk zijn als een van neerlands topvliegers eens een masterclass zou verzorgen. Wellicht zet dat meer zoden aan de dijk dan over nog beter vliegend materiaal te beschikken.

Ik had 'm wel al gezien, en zelfs al hele discussies over gehad, uiteraard.

Ik vond het er niet overtuigend uitzien. Er moet wel bij gezegd worden dat dit niet Andrews kist is en dat hij hier P11 als unknown vliegt, hij kende het programma nog niet, maar als je goed naar de video kijkt, zie je dat de kist instabiel is.

Ik had hierover een mailtje gehad van Chad Northeast. Uiteraard is die ook niet helemaal objectief, maar ik denk dat ie dit wel meende. Zijn uitspraak was 'ik heb Andrew vaker met kisten van anderen zien vliegen en óf hij probeerde het hier niet echt hard, óf die kist is niet zo goed als sommigen je willen doen denken. Je ziet heb 'struggelen' om de vleugels level te houden'.

Dat sloot ook aan bij wat ik zelf dacht te zien..

Een video van een F3A programma zegt ook niet alles... Wie een FP account heeft moet maar eens naar de andere vids kijken van die dag. De meeste toestellen hebben het heel erg lastig met de harde wind / turbulentie (?).
Maarja we zien het wel binnenkort, iemand zal hem wel testen zeker?

Die hele discussie op RCU gaat nergens over..:confused:

Het enige wat ik zie is een toestel dat nog niet 100% is afgesteld en er een piloot mee vliegt dat niet de eigenaar van het toestel is en hem dus ook niet heeft afgesteld naar zijn zin.
Het filmpje geeft mij de indruk dat er gewoon meer expo op de rolroeren moet.
Uiteraard zal het ook niet windstil geweest zijn wellicht dat dat nog de grootste factor is.

Turnigy SK motor, turnigy regelaar, zippy accu's en een paar leuke DES servo's erin en je hebt een prima full size F3A toestel voor nog geen 1000 euro vliegklaar.

Zijn er al wat specs bekend omtrend de gewichten van de romp, vleugels etc..?

Uiteraard zal het ook niet windstil geweest zijn wellicht dat dat nog de grootste factor is.
Gezien de dowlines in het figuur M stond er een stevige bak wind. Ook was het daar een flink 'beboomd' gebied dat ook niet erg aan rustige lucht bij draagt. Dat er wat wingrock te zien is bij volledig ingezoomed beeld vind ik dan ook niet vreemd.

Back