antwoord op mijn vraag per mail wanneer...productie en dan nog transport..enkele maanden?
We do not have an arrival date as of now.
The design is finalized and it should be going into production any day now.
We'll update the website when we have more information.
Thank you,
Curtis Cozier
770-887-1794
Extreme Flight R/C
Vergeet het maar. Dit antwoord stuurden ze een jaar geleden ook al. Ik heb ze vorig jaar rond november nog eens gemailed, toen kreeg ik van chris een heel uitgebreid mailtje terug (die naar meer klanten verstuurd is) dat ie er nu toch echt zou komen en dat ie rond december 2009 op de markt zou zijn.
Dat was ie niet. In januari was het; hij zal nog op tijd voor dit seizoen komen. Dat was ie niet. In februari was het: eind deze maand, begin maart. Dat was het niet. In maart was het:ja nu zal ie echt wel komen, want Hacker heeft 'm in de prijslijsten. En het is nu juni en het ding is er nog niet.
Elke keer zijn de smoesjes weer anders. Eerst waren ze hoegenaamd bezig om het ding perfect te krijgen. Hij was halverwege vorig jaar hoegenaamd productierijp, dus afstellen doen ze er niet meer aan.
Ook dit is weer een smoes; natuurlijk kunnen zij dit toestel prima in productie nemen, dat dat niet zou kunnen is gewoon kul. Ze maken die dingen helemaal niet zelf, die komen gewoon uit een aziatische fabriek, als EF morgen naar de fabriek belt en zegt we willen er over een maand 1000 hebben, hebben ze er over een maand 1000.
Het kleintje is wel vernieuwd en die is ook kort leverbaar geweest maar is inmiddels ook alweer uitverkocht.
Dat het ding er nog niet is, is EF op zich niet verwijtbaar, ze zijn niet verplicht toestellen te leveren en het is een klein bedrijfje.
Wat EF wel te verwijten is; is dat ze doorlopend onzin aan hun klanten vertellen ( 'ja hij wordt binnenkort leverbaar') maar vervolgens op geen enkele manier de moeite nemen hun klanten te informeren.
Op hun hele website is NIETS terug te vinden over de 2m Vanquis, behalve een bericht uit 2008 ofzo, dat ie binnenkort op de markt zal komen. Ze nemen niet eens de moeite even netjes aan hun klanten te melden dat er vertragingen zijn, of wat dan ook.
Sterker nog; als klanten op een forum er wat van zeggen, krijgen ze de wind van voren.
Alleen daarom al zou ik, ook als het ding straks wel op de markt is, nooit een EF kist willen. Als ze al zoveel onzin verkondigen over wanneer het ding op de markt komt, hoe gaat dat straks dan met reserveonderdelen?
Dat wordt één drama; niet aan beginnen dus.
@JVDO: toen ik mijn WindS 110 ophaalde bij Bert (is te vinden wanneer dat was, denk dat het februari was) verwachtte Bert 'm al echt. Dus ook de winkels worden niet goed geinformeerd.