EZrun setje in de slash

Hey,
als er al een soort gelijk topic is dan zeg ik hierbij sorry.
Maar goed ik ga binnenkort een traxxas slash (2wiel aangedreven) kopen, De 2.4 ghz versie. Ik heb vaak gehoord dat die titan motorje's ook niet alles zijn,dat ze vaak kapot gaan. En ik heb een heleboel lipo's liggen(3cell:p) maar ga er natuurlijk 2cell bij bestellen. Dus ik wil meteen zo'n goedkoop Ezrun setje kopen. Ik weet niet wat fijner is de 5.5 of 8.5 turns motor? Welke trekt harder op, en heeft meer kracht? En hoe groot is het snelheid's verschil?
O, is het programmeren van de regelaar moeilijk?
Ook weet ik niet waar ik hem op ebay het besten kan kopen. Als ik zoek kom ik er niet helemaal uit:rolleyes::(. Ik wil hem het liefst uit Duitsland of zo(door de verzendkosten).

alvast bedankt

5.5 is sneller als 8.5 , ik weet niet of dit je eerste auto is? zo ja dan zou ik de 8.5 nemen. is heel geschikt..

het snelheids verschil is aanzienlijk.

en op ebay moet je ff kijken of de koper betrouwbaar is. dus een rating heeft van 99,9% ofzo

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, daar ben ik het ook mee eens.
Met een 5.5T en 3S is die bijna niet meer onder controle te houden.
Als je 8.5T met 2S te langzaam vind gaan, kan je alsnog 3S gebruiken om sneller te gaan.

En die EZrun's die locatie Duitsland hebben staan zijn niet echt uit Duitsland.
Nog steeds uit Hong Kong, als je kijkt bij de locatie van de verkoper.

het klopt dat de titan motortjes niet te goed zijn, ik had zelf (toen nog) 2 battarijen van 4300 en 4500 mah, daar brandde de motor al van door, binnen een maand 3 motortjes gehad. Ik kocht in tussentijd ook nog een lipo, een keer rijden (niet eens volledig leeg) en was de motor alweer pleite.

Toen in overleg met verkoper een VXL setje erin gezet, voor 'spotprijs'. Hier ben ik super blij mee, (3500kv) en dat vliegt als de brandweer.. Kan bijna niet in de straat rijden ivm kindertjes die mogelijkerwijs een voet kunnen kwijtraken..

ik zou dus zeggen, ga rond de 3500kv van de VXL set zitten, (immers op de doos staat dat je daarmee al 110 kan...) anders zit je te snel..

Ik heb er een 5.5t ezrun in zitten en dat bevalt me primaaaaah:P Maar ik bash op 2s... Je bent meer dan welkom hem een keer te proberen als je een keer in de randstad bent...

ik denk dat ik gewoon voor die ezrun 60A ga met een 8.5 turns motor. Ik kan toch nog altijd een 5.5 turns op de regelaar aansluiten,toch?

Ik zou persoonlijk voor de 8.5 gaan. Het is maar net wat je er mee wil doen. Ik heb met een 9 turns gereden op lipo en dat vond ik al behoorlijk snel gaan.

Die Titan motoren gaan enkel stuk als je ze niet rodeert. Man dit mag ik nog veel gaan zeggen:confused:.

Rodeer dus die titan motor voor een uurtje, aan een rustig tempo en ze zullen goed zijn.

Ik zou gewoon een borstelloos setje kopen ipv de titan motoren. Gaat ten eerste harder dan de titan en heeft weinig slijtage ( behalve misschien de kogellagers maar dat is ook bij borstelmotoren )

gr koen

motortje is 6000kV
ik zal zelf voor de 8.5t gaan vanwege de 5.5t meer voor on-road is.
zo'n gozertje een paar straten verderop heeft al 3 esc verbrand en 1 motor in zijn rustler

yup. dan komt alles goed. de 5.5t's verbranden vanwege ze de tegendruk van offroad niet aankunnen en dan wordt alles te heet.
met de 8.5t gaat alles goed omdat die motor wat meer power kan leveren maar iets minder snel gaat. maar op 3s lipo is die wat mij betreft al slecht bestuurbaar door de power en snelheid dus 8.5t is echt genoeg voor een slash

Back