F-15

Hier mijn bevestiging van de cockpit, geen schroeven nodig.

afb14367.jpg

afb14368.jpg

Hans.

He Tita,

Dit ziet er echt goed uit. :lol: Hij is met stip op nummer 1 gekomen op mijn nog te bouwen vliegtuigenlijstje. (nou ja, Lijstje)

Ga je hem ook nog een kleurtje geven? Succes met de verdere bouw.

Groeten Jeroen.

Hoi Jeroen,

Ja ik ga er ook een kleurtje aan geven, maar eerst moet het een vliegdoop hebben gehad voor de beschildering er op komt.

Hier de kleuren die het gaat worden, het zijn wel niet de originele, maar ik vind het in de lucht wel spannend uitzien denk ik.

afb14375.jpg

Hans.

De motorkap wordt op de zelfde manier als de cockpit gemonteerd.

afb14381.jpg

En nu is het af.
Nu nog de apparatuur inbouwen en er op hopen dat het zondag goed weer is.

afb14382.jpg

Hans.

Hoe zijn de dubbel gekromde delen, zoals cockpitkap en motorkappen, gemaakt.

Allemaal lagen depron op of langs elkaar gelijmd en dan maar schuren, of iets ingewikkelders met een mal en oventje ofzo?

verder zeer puik bakje.

Rick

Hoi Rick,

De motorkappen zijn van twee plaatjes 6 mm depron op elkaar gelijmd, de cockpit is van 11 stujes 6 mm depron naast elkaar gelijmd en dan schuren maar.

Hans.

TITA zei:
Met mijn gewicht van 500 gr. had ik met een prop van 6X4 een goed resultaat met een MEGA 16/15/1 op 3 Lipo's.

Groeten, Hans.
mega 16/15/1???? op 3 lipo.s eerder had ja het over een 16/15/5
schrijffout??? anders welke lipo,s daarbij??
groeten wiebe

Hoi Wibe,

Je had gelijk, schrijffoutje van me ik heb inmiddels al gecorigeerd 16/15/5 met 3S 1700 lipo's van E-tec. Vrijdag in deze combinatie nog gevlogen 9 min vol power.

Hans.

Vanmiddag heeft hij zijn vliegdoop gehad, vloog meteen goed weg en ik hab weinig bij hoeven te trimmen.
Snelheid wat aan de magere kant maar dat komt omdat het gewicht 550 gram is geworden en als er nog verf op moet dan zal het nog wel zwaarder worden.
Ik kan er nog een 6X5 prop op zetten maar dan verlies ik vliegtijd.
Wat mij nog is opgevallen dat als ik recht op me af laat gaan het iets wat onstabiel in de rolroeren is. Het kan komen dat er lucht in de kist komt en hierdoor turbulentie ontstaat.
Bij de Saab Gripen had ik niet het geval en daarom zal ik eens de inlaat afsluiten en kijken of de snelheid ook hierdoor beter verbeterd.
Al met al een machtig gezicht om het te zien vliegen en een geslaagde vlucht.

Hans.

Ik zal volgende keer een flimpje proberen te maken, ik had niet zo snel iemand gevonden omdat ik niet op gerekend dat het vandaag zo'n goed weer is geworden.

Hans.

Ik heb het hoogteroer een beetje gemodificeerd.
Bij het landen tipt de punt nog net het gras en brak het af omdat ik tot het laatst nog in full up heb staan.

afb14494.jpg

Hans.

Hoi Hans,

Het ziet er mooi uit, maar is hij gebouwd uit 3 of 6mm depron?

Kris

Hoi Kris,

Het is gemaakt uit 6 mm depron, de vleugels twee keer 3 mm op elkaar gelijmd i.v.m. inbouw van de koolstaaf buizen en de gleuf voor de antenne. De vleugel is ook in de nerven gekruisd, is dan ook sterker.

Hans.

Het waaide vandaag een beetje en toch maar weer een vlucht gemaakt.
Ik heb eindelijk een buurman bereid gevonden om mij te assisteren met de video opname.
Hij heeft nog nooit zo'n ding in de handen gehad maar ja ik had niks anders.
Het was wel heavy vanwege de wind maar wel weer overleefd.
Hier het beloofde filmpje

Hans.

Dat filmpje werkt erg motiverend Tita. :D Ik ben hem nu ook aan het bouwen, alleen heb ik hem 30% verkleind omdat ik dan niet een grotere motor hoef aan te schaffen maar een wat kleinere kan gebruken die ik nog heb liggen.

Satoer: Ik ben niet zo klein 1,70 m maar. Het toestel is wel groot daarom probeer ik de volgende keer met een 6X5 prop.

Jeroen: Leuk dat je er ook aan gaat beginnen, ik ben benieuwd hoe die vliegt.
Nu kan ik beginnen met kleuren.

Hans.

Back