F-15

Hier nog te zien hoe de camera op mijn kist is gemonteerd, gewoon het achterkapje er af en de camera naast de ontvanger plaatsen.
Het is er nog niet afgevallen want het zit gewoon los geklemd.

afb14610.jpg

Hans.

Leuk filmpje!
Ga je hem nog verven ofzo..
Ziet hem niet echt goed vliegen in de lucht.. :|

afb14617.jpg

Mischien iets zoals dit.. :P

afb14616.jpg

Waarschijnlijk zie je hem wel wat beter in het echt als in het filmpje maar mij lijkt het toch wel moeilijk vliegen..

Maar mooi filmpje een heel houden je vliegtuig

Hoi Paul,

Dit filmpje was snel in elkaar gezet want Satoer stond er op dat er een filmpje kwam.
Overigens dit was een test vlucht, nu het vliegt ga ik hem kleuren dat kan je eerder in deze draad zien.

afb14375.jpg

Hans,

Wie heeft er ervaringen bij het plakken van depron, tot nu toe gebruik ik
altijd kleine zakjes 5 min epoxie die had ik nog van mijn werk en dat
koste mij niks. Nu gebruik ik het alleen voor bepaalde delen die sterker
gelijmd moeten worden en voor de overige gebruik ik UHU POR.

Ik plak bijna alle Depron met gewone hobbylijm. Ongeveer hetzelfde als UHU por, maar goedkoper. De verlijming is sterk zat (bouwde verschillende samengestelde vleugels tot 1,7 meter span) en droogt langzaam, wat ik geen nadeel vind. De hobbylijm van Bison is prima, ook gebruik ik een goedje dat onder de naam collall wordt verkocht. Dat is +/- hetzelfde als de hobbylijm van Bison. Er zijn vast meer merken. Er zit wel een klein beetje aceton in , maar niet voldoende om het Depron echt aan te tasten. Het is wel even opppassen want Bison levert tegenwoordig ook een oplosmiddelvrije variant en die doet het niet lekker. Als ie stinkt als Velpon is het goed :lol:

Overigens een erg mooie kist en een super vliegbeeld. Ben zelf niet zo'n brommer, maar zou een PSS uitvoering wel interessant vinden. Glijdt het ding een beetje met de motor uit?

Hallo Peytr,

Bedankt voor de tips, ga het zeker uitproberen.
Of het zwweeft zonder motor, jazeker heel goed zelf, de vliegeigenschappen zijn ook heel goed, alleen had ik wat last van turbulentie op de vleigels. Ik ben hem nu aan het verven en heb er een modificatie aangebracht met balsa strippen voor op de vleugels en de voorkant scherper geschuurd, ik had ze te stomp gemaakt en dat kan de turbulentie probleem zijn geweest.

Mijn F-22 en de Saab, hadden dat probleem niet en die had ik scherp gemaakt.

Hans.

Hierbij een foto van mijn 30% verkleinde F15. Hij is nog niet helemaal klaar maar het schiet al aardig op. Ik kom op een spanwijdte van 46,5 cm en een lengte van 68,5 cm. Verder denk ik dat het wel haalbaar wordt om hem op een gewicht van 200 gram te krijgen. Ik weet niet of dat je gewicht en afmetingen evenredig aan elkaar mag verschalen, maar als ik dit wel doe dan betekend dat ik op een gewicht van 350 gram mag uitkomen.

afb14750.jpg

Kan de F15 ook langzaam gevlogen worden? Ik kan me namelijk voorstellen dat je dan weinig te vertellen hebt omdat er dan geen stroming over de roeren is van de prop. Wanneer dit niet het geval is dan kan ik hem misschien ook indoor vliegen. :D

Groeten Jeroen.

Jeroen, als je de span halveert, is het oppervlak maar 1/4 meer, waardoor het gewicht maar 1/4 mag zijn. Eigenlijk moet het zelfs minder zijn als je dezelfde vliegeigenschappen wil...

Niels

Jeroen dat ziet er op het eerste gezicht goed uit, heb je hem van 3 mm depron gemaakt?
Ik heb met mijn F-15 langzaam gevlogen en vlink optrekken dat gaat zonder dat het omgaat.
Omdat elk rolroer appart een servo heeft wil ik nog een combinatie uitproberen en wel als remflap dan kan je volgens mij heel lanzaam vliegen.
Ook in de vlucht de remflap naar beneden en hoogteroer naar boven moet je direct een hoek van 180 graden kunnen maken.

Hans.

Zo, de kleuren zitten er op.
Later nog kijken voor decoraties, weet iemand een site waar goed te gebruiken decoraties zijn ?

afb14771.jpg

afb14772.jpg

Nu op naar het vogende project (F-18 Hornet ).

Hans.

@Niels
Oepss!!! Ik heb inderdaad even een hoofdstuk overgeslagen bij het verkleinen. :oops: En dat na de MTS werktuigbouwkunde gedaan te hebben. :oops: :oops:
Ben nu toch maar even aan het rekenen gegaan om de precies benodigde spanwijdte uit te reken bij een gewicht van 200 gram, dit gaf bij mij als uitkomst 44,8 cm. Ik zou dus goed moeten zitten met 46,5 cm spanwijdte. Of dit ook zo het geval is zal de eerste vlucht moeten gaan uitwijzen. :roll:

@Tita
Ziet er goed uit! :D Hoeveel extra gewicht heeft de verf nu met zich meegebracht? Ik heb de mijne opgebouwd uit 3mm depron op de vleugel na, deze is uit 5mm gemaakt.

@Ben
Hmm….. ik denk dat ik dat net niet ga halen :( maar het weekend daarop zal toch wel moeten lukken i.v.m. met de carnavalsvakantie :P .

Hoi Jeroen,

Ik zit met verf er op 30 gram meer, ik zit nu op totaal gewicht van 580 gram.
Ik ga van ochtend even uitproberen hoe het vlieggedrag is geworden.

Hans.

Sorry dat de links op mijn site niet goed werkten, klein probleempje met de privider.

De links werken inmiddels weer.

Hans.

Zo je hebt weer aardig doorgewerkt Jeroen.
Als het een beetje meezit kun je hem in Alphen invliegen :yes:

@Tita,ziet er mooi uit zeg met dat kleurenschema!

Groeten,
Marcel

Klopt, hij hangt daar i.v.m. ruimte gebrek op zolder en Peter vond het leuk om te laten zien wat je allemaal van depron kunt maken.

Hans.

Jaa...
je kunt er heel mooie en grote vliegtuige met maken, heb is op het net gezien een Airbus A380-800, helemaal uit depron en met verdiepen en al in! Heel mooi :D

Groeten

Dat wordt me te groot, ik heb nu al ruimte gebrek op zolder dus blijf ik maar bij jets.

Hans.

Back