F-15

Ik heb inmiddels de F15 geprobeerd. Het zag er zeer hoopvol uit want ik ben uitgekomen op een gewicht van ongeveer 180 gram. Echter was het zo dat ik bij het bepalen van het zwaartepunt de afmetingen had overgenomen van de originele tekening. Dit terwijl ik het hele model met 30% had verkleind en de afstand van het zwaartepunt dus ook had moeten verschalen. Bij de eerste poging maakte de F15 daarom meteen een looping uit de hand van de werper. Gelukkig is de schade beperkt en kan ik het zwaartepunt gaan aanpassen om het dan nog eens te proberen.

Groeten Jeroen.

Jeroen, wat jammer nu.
Gelukkig dat de schade meeviel, ik moet bekennen dat mijn F-15 bij de tweede poging toen het net beschilderd was door per ongeluk in de zon te vliegen ik de controle verloor en ook de neus, dus na een reparatie van een middag was alles weer in orde.
Maar in jouw geval dus wel de verhouding goed overnemen.

Hans.

Ik heb gisteren en vandaag me helemaal kunnen uitleven met de F15 :D . Naardat ik het zwaartepunt maarliefst 4cm naar voren had gebracht vloog de F15 echt geweldig. Hij heeft een heel realistisch vliegbeeld en is ook echt heel snel 8) . Het is ook goed mogelijk om hem langzaam te vliegen, dit terwijl hij uiterst stabiel blijft.
Nu ik weet dat hij goed vliegt kan ik gaan beginnen aan het afwerken van de F15.

afb17802.jpg

afb17804.jpg

afb17807.jpg

Een echte aanrader!!! :wink:

Ja de kleur van die prop is inderdaad te erg voor woorden. :? Gelukkig heeft protech dezelfde propjes van GWS tegenwoordig in het zwart opgenomen in het assortiment. :D

Groeten Jeroen.

He Jeroen,
ik heb hem zien vliegen en hij lag op de tafel liggen toen ik weg ging.
Volgende keer kom ik even van dichtbij kijken, want ik vind hem wel gaaf.

groet,
Jaap

Hoi Jeroen,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ik ben benieuwd wat voor kleur je hem geeft.
Mogen er meerdere volgen, op het engelse forum is het een rage geworden en ook met de F-18.

Hans.

Ik heb wel zin in de F22!!! Eerst maar even de projecten afmaken die ik nog heb liggen. Ik denk dat ik de F15 een grijze finish ga geven. Als hij klaar is post ik een foto :wink:

Groeten Jeroen.

Jeroen,

De F-22 is een aanrader, die had ik al meerdere keren gemaakt en die vliegt zeer strak en een lust om te zien vliegen.

Hans.

Ik ben ook zeker van plan om de F22 een keer te gaan bouwen. Echter is het zo dat ik het op het moment heel druk met school heb en daarom dus weinig tijd heb om te bouwen.
Ik heb al wel een potje grijze acryl verf gehaald om de F15 mee te gaan afwerken. Misschien is grijs wel een beetje een saaie kleur maar vind het wel mooi voor een F15.

Groeten Jeroen.

zou je van (k)raak die dingen wel laten gooien ?
marcel staat erom bekend prima vliegend spul zo om zeep te helpen :wink:

Ik heb het volste vertrouwen in van Raak. Het is zo dat als je echt goed wil leren vliegen dat dat dan soms de nodige crashes met zich meebrengt. En ik zou willen dat ik zo goed kon vliegen als Marcel, trouwens zo erg is het toch niet met die crashes van van Raak?

Groeten Jeroen.

Even :offtopic: :

Als ik zo het forum lees dan zie ik diverse berichten staan waarin het lijkt alsof ik alleen maar dingen kapot vlieg.

Even voor de duidelijkheid:

DIT IS ABSOLUUT NIET ZO

Heel af en toe gaat het wel eens fout(en zo'n midair daar kun je ook weinig aan doen :roll: ),maarja van fouten leer je he...

Nu weer :ontopic:

Groeten,
Marcel

:offtopic: Precies, ik vind dat de boel ook wel overdreven wordt. Liever goed kunnen vliegen en af en toe een crash hebben dan een hele dure heli met een hoop upgrades en dan amper rondjes kunnen vliegen. (dit is niet persoonlijk hoor Gerard)

:ontopic: Toen ik met mijn F15 op het veld kwam was een clublid razend enthousiast over het model. Hij vroeg of ik hem een linkje kun sturen van de tekeningen en dan zou hij hem ook meteen gaan bouwen. Nou dit heeft hij toen ook gedaan, zie hier het resultaat van een weekje bouwen.

afb18446.jpg

afb18447.jpg

Groeten Jeroen.

Leuk te zien dat anderen het ook nabouwen, dat doet alleen maar goed.
Een tip in het vervolg kan je de antenne met een rietje in de vleugel mee lijmen, dat wil zeggen als je de methode van 2 X 3mm op elkaar lijmt.

Hans.

Wow mooie jets hoor goed werk :worship:
Ik vind zelf die wit met orange heel mooi.
Maar die van TITA ziet er ook strak uit!
En denk er aan niets kapot vliegen ;) :teacher:

Groeten XAnder

Back